Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste Post, Foto in hoog contrast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste Post, Foto in hoog contrast

    Dit is dus mn eerste post, heb al heel wat kennis en inspiratie opgedaan op dit forum, dus vond ik het tijd om er eens zelf aan te beginnen.

    Voor deze foto wou ik het effect bereiken van een foto van in House MD:
    http://www.vincenthaerinck.be/Photog...wallpaper4.jpg

    Dit is er uit gekomen:
    (na verwerking van contrast met Photoshop en verwijderen van 'vlekjes')


    De originele foto:


    Alle commentaar is welkom, ik weet dat ik nog veel zal moeten proberen alvorens ik echt goeie foto's zal krijgen, en alle tips zijn handig
    It's not a hobby, it's a passion

  • #2
    Re: Eerste Post, Foto in hoog contrast

    De scherpte zit waar-ie moet zitten, maar toch een voorkeur voor het meer "naturelle" (en zachtere belichting) van nummertje #2. Als dit nochtans jouw eerste foto's bij BD zijn, chapeau & wees welkom!

    (Persoonlijk zou ik nooit zo'n portret op die manier presenteren: onder en boven afgesneden en knal midden in het beeld, maar ik denk dat dat "goesting" is.)
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Eerste Post, Foto in hoog contrast

      De bewerking is niet slecht, maar ook ik heb een voorkeur voor het natuurlijke portret.

      Comment


      • #4
        Re: Eerste Post, Foto in hoog contrast

        Ok, kzal nog eens proberen met het hoofd helemaal in beeld, alvast bedankt voor de reacties!
        It's not a hobby, it's a passion

        Comment


        • #5
          Re: Eerste Post, Foto in hoog contrast

          Oorspronkelijk geplaatst door Venne Bekijk bericht
          Ok, kzal nog eens proberen met het hoofd helemaal in beeld, alvast bedankt voor de reacties!
          De foto van house md toont ''anders'' omdat het een bekende persoon is, maar ik vind dat je bewerking goed in de buurt komt hoor, goed gedaan... Het feit dat het gezicht er niet helemaal opstaat stoort me niet...
          Ik denk alleen dat de huid van de dame te bleek is, de ogen zijn dan wel weer goed... Hugh Laurie heeft een baard, en een veel grauwere huid, waardoor zijn huid niet zo bleek overkomt... Het is raar gezegt... Je moet de dame nu niet ineens ontslaan hé
          Het concept en de bewerking vind ik echt goed
          Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

          Comment


          • #6
            Re: Eerste Post, Foto in hoog contrast

            ja ik snap wat je bedoelt, er is weinig op de huid die zorgt voor contrast, wat in een foto waar ik hoog contrast wil toch een beetje zou moeten dank voor de commentaar

            En ik ga de dame niet ontslaan, tis de vriendin
            It's not a hobby, it's a passion

            Comment


            • #7
              Re: Eerste Post, Foto in hoog contrast

              mijn voorkeur gaat ook naar de natuurlijke foto, wat wel leuk is bij de bewerkte versie is dat die ogen er zo mooi uitkomen dat is wel

              allesinds een toffe foto

              Comment


              • #8
                Re: Eerste Post, Foto in hoog contrast

                Oorspronkelijk geplaatst door Venne Bekijk bericht
                ja ik snap wat je bedoelt, er is weinig op de huid die zorgt voor contrast, wat in een foto waar ik hoog contrast wil toch een beetje zou moeten dank voor de commentaar

                En ik ga de dame niet ontslaan, tis de vriendin
                je hebt hem beet
                Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste Post, Foto in hoog contrast

                  de originele is absoluut de beste ! de andere is veel te koel en fake !
                  nikon coolpix P7800 en bewerking in helixon filter
                  www.mooisvanme.blogspot.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste Post, Foto in hoog contrast

                    @ topicstarter: Heb je toevallig een 'tutorial' oid hoe je dit effect krijgt met behulp van photoshop?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste Post, Foto in hoog contrast

                      Misschien deze eens proberen: http://www.dslr.nl/?cat=workshops&id=780

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste Post, Foto in hoog contrast

                        Het is eigenlijk niet zo moeilijk: zal het kort schetsen. Ik gebruik hiervoor wel Photoshop.

                        - Open je foto met Photoshop, dupliceer de laag 2maal zodat je in totaal 3 lagen hebt.

                        - Zet de middenste laag zonder kleur (CTRL+U en saturation verlagen tot alles weg is)

                        - Zet de overvloeimodus (layer type) op Zwak licht (Soft light) of Bedekken (Overlay) als je een heviger effect wilt.

                        - Pas de dekking (Opacity) aan naargelang je smaak.

                        - Om de ogen te benadrukken, kan je een laagmasker toevoegen (layer mask) aan de middelste laag en de ogen eruit 'schilderen' met de Brush-tool (ik denk dat het de middenste laag is, het kan ook de bovenste zijn, ben het niet helemaal zeker meer en ben mn PSD geschiedenis kwijt)

                        -edit : dit is ongeveer wat de vorige persoon zei, maar een klein beetje anders je ziet maar of het lukt eh

                        Hopelijk versta je het een beetje. Anders moet je maar PM'en
                        It's not a hobby, it's a passion

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste Post, Foto in hoog contrast

                          Knap, Venne! Goed uitgelegd. Ik ben er zeker van dat er meer zijn die hier wat aan hebben.

                          (dat PM-en is OK, en kan niemand verhinderen. Het idee achter een forum is echter wel dat iedereen er wat aan heeft, niet alleen het "individu in moeilijkheden")
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eerste Post, Foto in hoog contrast

                            Hehe, met plezier gedaan hoor, kprobeer het simpel uit te leggen, maar soms hebben mensen nog niet veel ervaring met de software en is het voor hun wat zoeken waar alles staat
                            Kzal in het vervolg proberen wat betere bewerkingen te posten van Photoshop. Kheb er een hoop staan maar zijn niet zelf getrokken dusja bijgevolg kan ik die hier niet showen

                            kzal het onthouden van het PM'en, dankje voor de opmerking ben het nog niet echt gewend om op een forum te functioneren
                            It's not a hobby, it's a passion

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eerste Post, Foto in hoog contrast

                              Bedankt Venne! Zal het zeer binnenkort zelf eens gaan proberen.

                              Comment

                              Working...
                              X