Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste pogingen in een industriezone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste pogingen in een industriezone

    Hey

    Vrijdag mijn eerste spiegelreflex (Nikon D5000) gekocht en natuurlijk meteen gaan uittesten. Ik ken de basis van fotografie al een beetje (genoeg om al manueel wat te experimenteren), maar de ervaring moet ik nog opdoen.

    Alle commentaar kan ik zeker gebruiken.




  • #2
    Re: eerste pogingen in een industriezone

    Die laatste vind ik zeer geslaagd!

    Is deze later bewerkt met photoshop ofzo? Wegens het grijs en het rood...
    Nikon D5000 + Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR + Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX + Nikon SB900

    Comment


    • #3
      Re: eerste pogingen in een industriezone

      Oorspronkelijk geplaatst door BlackDesign Bekijk bericht
      Die laatste vind ik zeer geslaagd!

      Is deze later bewerkt met photoshop ofzo? Wegens het grijs en het rood...
      Bedankt.
      Die tweede is inderdaad met photoshop gedaan, heb er gewoon een black & white aanpassingslaag over gezet.

      Comment


      • #4
        Re: eerste pogingen in een industriezone

        Zeer leuk effect!

        Ikzelf heb gisteren een D5000 besteld bij konijnenberg... Kan niet meer wachten tot deze geleverd is
        Nikon D5000 + Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR + Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX + Nikon SB900

        Comment


        • #5
          Re: eerste pogingen in een industriezone

          Persoonlijk hou ik niet van kleuren in z-w omzettingen ... Maar wat jij deed spreekt me toch aan ...

          Comment


          • #6
            Re: eerste pogingen in een industriezone

            En ik maar denken dat je naar zo'n industriezone gaat om de lelijkheid is al zijn glorie op
            de plaat te zetten en ze zodoende te presenteren, in plaats van ze op te leuken met wat
            photoshop spielereien?

            Comment


            • #7
              Re: eerste pogingen in een industriezone

              Ik begrijp dat die tweede foto waarschijnlijk geen 'echte' fotografie is, maar geef dan commentaar waar ik wél iets mee ben?

              Comment


              • #8
                Re: eerste pogingen in een industriezone

                Moesten bewerkte foto's hier niet thuis horen dan zouden bijna alle posts gesloten mogen worden. Bij HDR foto's zie ik zelden iemand commentaar geven buiten dat het soms te zichtbaar is. Te is te natuurlijk behalve als het de bedoeling is.
                Weinigen op dit forum houden van een zwart wit foto gemengd met kleur. Ik vind deze wel geslaagd. Als je fotografie niet als job hebt moet je foto's maken die je zelf leuk vindt.
                Volgens mij zijn dit al zeer goede foto's. Compositie ziet er goed uit, zwart wit omzetting voor wat ik op dit gebied ken ook. Goed bezig dus
                Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

                Comment


                • #9
                  Re: eerste pogingen in een industriezone

                  De tweede foto vind ik heel geslaagd, scherp ook en goed van compositie. De bewerking vind ik ook heel goed en origineel. Ik weet dat ze hier op BD voor zulke zaken niet te vinden zijn, maar doe gerust je ding verder !

                  Comment


                  • #10
                    Re: eerste pogingen in een industriezone

                    2de is echt knap gedaan!
                    When you have everything under control.. you’re not going fast enough..

                    Comment


                    • #11
                      Re: eerste pogingen in een industriezone

                      Oorspronkelijk geplaatst door Michael_lo Bekijk bericht
                      Ik begrijp dat die tweede foto waarschijnlijk geen 'echte' fotografie is, maar geef dan commentaar waar ik wél iets mee ben?
                      Voor mij is dit wel fotografie. Ik heb niks tegen bewerkingen. Daarvoor heb ik hier al
                      veel te veel bewerkingen gezien die ik uitermate kan smaken. Trouwens, wat is op de
                      dag van vandaag fotografie?
                      En zelf bewerk ik mijn foto's ook, dus.
                      Waarom dan toch deze kritiek? Wel, op zich vind ik 't best een goede foto. Compositie
                      is dik in orde. Het geurt, smaakt en voelt naar een industrieterrein. Zo mag ik ze graag
                      zien. Maar dan vind ik het jammer dat dit door een photoshop effect (of bewerking) te
                      niet wordt gedaan. Wat er goed en authentiek aan was, krijgt zo iets goedkoops, iets
                      speeltuinachtigs. Sommigen zullen dit misschien wel leuk en aardig gedaan vinden, ik
                      vind het bij deze foto niet echt passen. Maar als jij er gelukkig mee bent...

                      Comment

                      Working...
                      X