Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste poging tot macro... en fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste poging tot macro... en fotografie

    Ik zou graag weten hoe ik deze foto wel had kunnen laten lukken. Weet wel dit: ik ben een ab-so-lute beginner in fotografie. Dus alle eenvoudige en praktische tips zijn méér dan welkom.

    DSC09806 by Tim Haesevoets, on Flickr

  • #2
    Re: Eerste poging tot macro... en fotografie

    Als je echt een beginner bent zou ik je aanraden eerst de basis, de beginselen te volgen in een cursus voor beginners. Eerst leren stappen dan lopen zegt men bij ons.
    Voor je eerste foto staat het onderwerp er al wel goed op.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Eerste poging tot macro... en fotografie

      Bedankt voor het advies. Ik ben me online aan't verdiepen via een aantal sites en probeer via deze site feedback te krijgen. Is dat een goeie manier van aanpak of wat zouden jullie adviseren?

      Is het een idee om mee te gaan met een "kenner" en zo bij te leren?

      Comment


      • #4
        Re: Eerste poging tot macro... en fotografie

        Wat was je exif..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Eerste poging tot macro... en fotografie

          Tegenwoordig kan je alles zowat online vinden als je de juiste trefwoorden weet in te geven.
          Begin met de 'belichtings-driehoek' (ISO, diafragma en sluitertijd). Experimenteer in TV, AV en Manuele modus om te leren hoe elke wijziging van één van deze drie factoren invloed heeft op de rest en het eindresultaat dat je voor ogen had.

          Probeer zoveel mogelijk zelf uit en post hier dan foto's om extra info en hulp te vragen om het resultaat te verbeteren.
          En dan kunnen de exif gegevens zeker een hulp zijn, zoals Bouk aangeeft.

          Grtz,
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: Eerste poging tot macro... en fotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            Wat was je exif..?
            grt,bouk.
            SONY A330
            lens: sony DT 15-55mm (standaard bijgeleverde lens dus)
            f/5.6
            1/50sec
            ISO 400
            55mm

            Comment


            • #7
              Re: Eerste poging tot macro... en fotografie

              Via zoom academy kan je tot eind deze maand een gratis cursus bekomen over macrofotografie. Ik ben deze nu aan het doornemen. Persoonlijk vind in die cursus wel volledig en duidelijk. Succes


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Eerste poging tot macro... en fotografie

                Niets werkt sneller dan met een kenner op stap te gaan. Als je een (internet-) cursus macrofotografie doorneemt dan kan de schrijver niet weten waar je tekortkomingen hebt in je basiskennis van fotografie. Een kenner zal dat merken en je dat stukje basis meegeven op een heel praktische manier. Gewoon even laten weten waar je woont en wie weet wil een kenner je wel helpen. Ook daarvoor is dit forum zalig.

                Groetjes,
                Riho
                Last edited by Riho; 15 augustus 2019, 06:12.
                Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste poging tot macro... en fotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door TimHa... Bekijk bericht
                  Bedankt voor het advies. Ik ben me online aan't verdiepen via een aantal sites en probeer via deze site feedback te krijgen. Is dat een goeie manier van aanpak of wat zouden jullie adviseren?

                  Is het een idee om mee te gaan met een "kenner" en zo bij te leren?
                  Wel, je kan ook virtueel meegaan met kenners. Youtube bevat een echte schat aan educatieve filmpjes gemaakt door gevorderde amateurs en pro's.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste poging tot macro... en fotografie

                    Bedankt voor de enthousiaste reacties allemaal!

                    Comment

                    Working...
                    X