Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste poging tot macro... en fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste poging tot macro... en fotografie

    Ik zou graag weten hoe ik deze foto wel had kunnen laten lukken. Weet wel dit: ik ben een ab-so-lute beginner in fotografie. Dus alle eenvoudige en praktische tips zijn méér dan welkom.

    DSC09806 by Tim Haesevoets, on Flickr

  • #2
    Re: Eerste poging tot macro... en fotografie

    Als je echt een beginner bent zou ik je aanraden eerst de basis, de beginselen te volgen in een cursus voor beginners. Eerst leren stappen dan lopen zegt men bij ons.
    Voor je eerste foto staat het onderwerp er al wel goed op.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Eerste poging tot macro... en fotografie

      Bedankt voor het advies. Ik ben me online aan't verdiepen via een aantal sites en probeer via deze site feedback te krijgen. Is dat een goeie manier van aanpak of wat zouden jullie adviseren?

      Is het een idee om mee te gaan met een "kenner" en zo bij te leren?

      Comment


      • #4
        Re: Eerste poging tot macro... en fotografie

        Wat was je exif..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Eerste poging tot macro... en fotografie

          Tegenwoordig kan je alles zowat online vinden als je de juiste trefwoorden weet in te geven.
          Begin met de 'belichtings-driehoek' (ISO, diafragma en sluitertijd). Experimenteer in TV, AV en Manuele modus om te leren hoe elke wijziging van één van deze drie factoren invloed heeft op de rest en het eindresultaat dat je voor ogen had.