Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste poging nachtfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste poging nachtfotografie


    ISO 160, 20mm, -1 ev, f/8, 10s

    UPDATE

    Hou jullie aub niet in.
    Wat deed ik fout, wat deed ik goed, wat had ik beter anders gedaan, ... ?

    Alle technische tips en tips over compositie en uitsnijding zijn van harte welkom.
    Last edited by Binomar; 26 maart 2011, 07:45.

    Ik heb nog veel te leren en krijg daarom graag veel opbouwende kritiek.

  • #2
    Re: eerste poging nachtfotografie

    Voor een eerste poging is het (voor mij althans) niet slecht! Ik zou wel proberen de paal weg te klonen, het licht in de donkere nachtlucht stoort me een beetje
    Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

    Comment


    • #3
      Re: eerste poging nachtfotografie

      Het hoofdgebouw vind ik qua licht niet slecht. Heb wel moeite met het verticaal perspectief en de scheve toren. Ook dat nadarhekken links past niet. Voor de rest zeker geen slechte poging.

      Comment


      • #4
        Re: eerste poging nachtfotografie

        Mooi voor de eerste keer!
        Het blauwe licht van die paal stoort me wel nogal.
        Misschien eens iets vroeger doen, dan heb je nog donkerblauwe lucht met wat detail in ipv al dat zwart.
        De perspectief-vertekening stoor me niet.

        Comment


        • #5
          Re: eerste poging nachtfotografie

          Zeker geen slechte foto. Misschien eens overdoen vanuit een andere hoek zodat paal en nadars buiten het beeld vallen. De lamp in de zwarte hemel is storend en de vertekening valt toch wel teveel op.

          Jean Pierre
          Jean Pierre.

          Comment


          • #6
            Re: eerste poging nachtfotografie

            Hier zijn al enkele tips gegeven,ik ga er nog eentje bijdoen,ga niet onder de 25mm,dan vermijd je al heel wat van de vertekening,je foto is niet slecht,maar ze wringt aan alle kanten en kijkt hierdoor niet echt lekker Grtjes Francine
            Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

            Comment


            • #7
              Re: eerste poging nachtfotografie

              De belichting mag er zijn en zelfs die paal, die nadarafsluiting kan je wegklonen.
              Grootste probleem is de perspectiefvertekening zoals reeds gezegd. Als je het origineel nog hebt, eens proberen rechttrekken.
              Photography is an art of observation.

              Comment


              • #8
                Re: eerste poging nachtfotografie

                ik volg de voorgangers, heel goed gedaan met een paar kleine foutjes, mij stoort vooral dat hij niet rechtstaat, voor de rest
                turbito
                canon 1000D 18-55; tamron 70-300 usd vc; 18-200

                Comment


                • #9
                  Re: eerste poging nachtfotografie

                  Bedankt voor jullie reacties.
                  Hier ben ik wat mee.

                  Voor de suggesties ivm met perspectief correctie en wegshoppen, ik ga dat eens proberen in het weekend (of eerder als ik tijd vind). Heb dit nog nooit gedaan, maar als het lukt zet ik een update.

                  Voor de reacties op de paal, dat ding is dus gewoon onvermijdbaar helaas.
                  Het is geen verlichtingspaal maar een kunstwerk van Jan Fabre (http://www.panoramio.com/photo/29172215)

                  Ik heb nog veel te leren en krijg daarom graag veel opbouwende kritiek.

                  Comment


                  • #10
                    Re: eerste poging nachtfotografie

                    Bij deze een update met perspectief correctie.

                    De nadar wegwerken is blijkbaar toch nog iets te hoog gegrepen voor mij

                    Ik heb nog veel te leren en krijg daarom graag veel opbouwende kritiek.

                    Comment

                    Working...
                    X