Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto's online!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste foto's online!

    .....
    Last edited by ivotjuh; 15 januari 2013, 10:12.
    Pentax K20D met accesoires en 50+ lenzen :)

  • #2
    Re: Eerste foto's online!

    eerste foto vind ik wel mooi! Mooi omgezet hoor!

    Tweede is wel goeie compo, maar kan me niet zo boeien ... Wel goed met dat lange veld erachter!

    Derde is niet scherp omdat je op sluitersnelheid 1/80 de foto genomen hebt, is veel te traag om uit de hand te nemen. Neem beter 1/500 (of iets dergelijks)!
    WFJ

    Comment


    • #3
      Re: Eerste foto's online!

      Niet wanhopen. de overstap van een compact naar een DSLR is niet zo makkelijk. De sony's en canon/nikon reclame campagnes willen dat graag doen geloven.
      Ik ben van compact naar een bridge(s100fs) gegaan. De eerste plaatjes waren veel slechter dan de onbezonnen snapshots met de kleine canon.

      Ik heb vrij snel de AUTO mode achterwege gelaten en ben trager gaan fotograferen.
      Zo'n compact trek je uit je vestzak, snap en klaar.
      En nu neem ik de tijd.

      Je eerste heeft een goede compo en is een mooi sfeerbeeld. maar waarom er gelijk PS overgooien.

      Twee: wat wou je tonen? Geen compositie hier.

      vogels. Veel geduld, Veel, veel, zeer veel oefenen. En vergeet niet het juiste glas doet er veel aan.
      Flickr één
      Flickr two

      Comment


      • #4
        Re: Eerste foto's online!

        Vogels, 300mm... dan heb je toch wel beter glas nodig om daar haarscherpe foto's van te maken. En meer licht, zodat je een sluitertijd van gemakkelijk 1/500s haalt.

        Eerst foto vind ik helemaal niks (niet op zijn minst door de bewerking).
        Tweede is nog wel ok. Leuk gezien, goed gemaakt, maar echt lang blijft het niet hangen. Kleuren mogen net iets feller.

        Comment


        • #5
          Re: Eerste foto's online!

          Hoi, leuke foto's
          Nummer twee vind ik wel erg mooi, zo met dat diepe veld erachter.
          Wat me opvalt is dat je door het donkere weer vrij lange sluitertijden gebruikt...1/40 en 1/60e zijn echt sluitertijden die je niet meer los uit de hand kunt nemen, omdat je trillingsbeweegte krijgt. Zo'n klein vogeltje is razendsnel....om die goed te kunnen vastleggen moet je sluitertijd drastisch omhoog. Omdat je dan NOG donkerdere fotos zou krijgen, zul je de ISO omhoog moeten doen, naar 400 bv. Dan compenseer je de belichting weer. Btw...foto's van vogels....dat is ZEER moeilijk en vereist inderdaad een speciale helaas dure lens.

          Comment


          • #6
            Re: Eerste foto's online!

            Bedankt voor de reactie's!
            De volgende keer zal ik proberen iets met die sluitertijd en ISO te gaan doen.

            @bigfoot46: Ik heb Photoshop gebruikt om het zwart-wit te maken.
            Pentax K20D met accesoires en 50+ lenzen :)

            Comment


            • #7
              Re: Eerste foto's online!

              eerste foto de best, maar gewoon z/w was mooier geweest.
              tweede foto heeft wel wat door de compositie maar de lucht is overbelicht waardoor je alle detail verliest. Dit ga je met digitale fototoestellen snel hebben. Het beste is dat je je histogram in de gaten houd. Lees hiervoor even de handleiding van je toestel en deze thread.
              de laatste foto is helemaal onscherp en zou ik niet gepost hebben. natuurfotografie vergt wat betere lenzen en/of statief. zeker tijdens de donkere winter en herfstmaanden.

              Groeten
              Mipstoo

              Comment

              Working...
              X