Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto's: kinderhandje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste foto's: kinderhandje

    Hallo, ik heb deze site net leren ontdekken en ik vind het fantastisch dat hier zo goede opbouwende kritiek gegeven wordt

    Ik ben sinds december aan't oefenen met mijn 400D, zodat ik binnenkort mooie plaatjes kan schieten van ons eerste kindje (nog een dikke maand om te oefenen)
    en dus sta ik open voor alle tips ivm compositie en techniek.

    Dit is een foto van een babytje van vrienden:



    - Camera Model: Canon 400D
    - Lens: Tamron 17-50 F/2.8
    - Exposure Time: 1/100
    - Aperture: F2.8
    - ISO: 800
    - Focal Length: 50mm

    De rode waas op de achtergrond is een kussen
    Canon EOS 7D | EF-S 15-85mm IS | EF-S 60mm Macro

  • #2
    Re: Eerste foto's: kinderhandje

    Verdienstelijke poging
    Vind de foto wel iets hebben.
    Persoonlijk zou ik een andere DOF nemen, dus een hoger F-getal, zodat er meer vingertjes scherper te zien zijn. Belcihting is goed, scherpte kon misschien wel nog iets beter.
    Dat rode kussen stoort me ook wat, maar kan in photoshop wel weggewerkt worden.
    Ik ben er zeker van dat je prachtige foto's zal maken van je eigen nakomeling(en)
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Eerste foto's: kinderhandje

      Sluit me deels bij de vorige comment aan. Het softe mag van mij best, maar het rode dingetje hoort niet op de foto, en een egale, of uitdeinende achtergrond maakt hem waarschijnlijk nog mooier.
      Idee is leuk, plaats op de foto is goed gekozen. Zwart-wit doen zo'n dingen het ook nogal eens goed .

      Comment


      • #4
        Re: Eerste foto's: kinderhandje

        Mss. een beetje meer licht voorzien? Of minder achtergrond...
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #5
          Re: Eerste foto's: kinderhandje

          Bedankt voor de goede tips, ik ga er zeker rekening mee houden!
          Canon EOS 7D | EF-S 15-85mm IS | EF-S 60mm Macro

          Comment

          Working...
          X