Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste fotoreeks (deel 2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste fotoreeks (deel 2)

    Vandaag een tweede reeks van foto's die ik getrokken heb. De eerste reeks is te vinden in deze thread.

    Bij mijn schoonvader in spe heb ik enkele glazen bollen gevonden waarin kleine luchtbelletjes te zien zijn. Deze leken mij een mooi onderwerp om enkele foto's mee te trekken. Ik heb getracht te experimenteren met verschillende lichtinvallen. De resultaten die ik bekomen heb zijn:





    Bij gebrek aan een ministudio heb ik enkele kussens gebruikt als achtergrond. In de eerste foto valt dit nog wel mee, in de tweede is het iets meer storend.


    Een foto van een zonsondergang heb ik getrokken toen ik langs het Belgium Rhythm 'n' Blues Festival in Peer doorliep. Op de originele foto storen mij de verlichtingspalen, deze heb ik - samen met een antenne links langs het huis - met Photoshop verwijderd. De originele foto is hier te vinden.

    Canon 7D - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon Extender EF 2x III - Canon 500D Close-up Lens - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon Speedlite 430EX II

  • #2
    Re: Eerste fotoreeks (deel 2)

    Koen, met alle respect voor jou en je foto's... het kan niet de bedoeling zijn hier elke foto die je gemaakt hebt te posten. Gisterenavond plaatste je er al drie, nu ben je er al weer, en aan de titel te zien, is dit nog niet de laatste reeks... Als elke nieuwe bezoeker dit gaat doen, dan is er geen plaats meer voor fotobeoordeling.
    Drie adviezen :
    - veel oefenen, en vooral kritisch zijn voor je eigen foto's.
    - foto's die hier staan bekijken (fotobeoordeling/showcase/beginnershoek) en de commentaren lezen. Vaak worden ongeveer dezelfde foto's gemaakt met dezelfde fouten.

    Over de foto's...
    - de eerste spreekt me niet aan, vanwege de onderbelichting en de reflectie. Je moet daar onderbelichten om de reflectie niet te overbelichten. Ik denk dat een ander standpunt en een egale belichting veriest is om dit moeilijke onderwerp correct te fotograferen.
    - op de tweede foto is het onderwerp onderbelicht en de ondergrond overbelicht. Ook hier denk ik dat je voor een andere lichtbron moet kiezen.
    - de derde is mooi van kleur, het zonnetje staat er goed op (licht overbelicht), de stralen, de wolken, alleen kan de voorgrond me zo niet bekoren. Dit is een zonsondergang zonder meer.

    Comment


    • #3
      Re: Eerste fotoreeks (deel 2)

      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Koen, met alle respect voor jou en je foto's... het kan niet de bedoeling zijn hier elke foto die je gemaakt hebt te posten. Gisterenavond plaatste je er al drie, nu ben je er al weer, en aan de titel te zien, is dit nog niet de laatste reeks... Als elke nieuwe bezoeker dit gaat doen, dan is er geen plaats meer voor fotobeoordeling.
      Drie adviezen :
      - veel oefenen, en vooral kritisch zijn voor je eigen foto's.
      - foto's die hier staan bekijken (fotobeoordeling/showcase/beginnershoek) en de commentaren lezen. Vaak worden ongeveer dezelfde foto's gemaakt met dezelfde fouten.

      Over de foto's...
      - de eerste spreekt me niet aan, vanwege de onderbelichting en de reflectie. Je moet daar onderbelichten om de reflectie niet te overbelichten. Ik denk dat een ander standpunt en een egale belichting veriest is om dit moeilijke onderwerp correct te fotograferen.
      - op de tweede foto is het onderwerp onderbelicht en de ondergrond overbelicht. Ook hier denk ik dat je voor een andere lichtbron moet kiezen.
      - de derde is mooi van kleur, het zonnetje staat er goed op (licht overbelicht), de stralen, de wolken, alleen kan de voorgrond me zo niet bekoren. Dit is een zonsondergang zonder meer.
      Sorry voor het plaatsen van de foto's, het was niet de bedoeling om het forum ermee te overladen. Het was trouwens wel degelijk de laatste reeks foto's die ik ging plaatsen

      Alleszins bedankt voor de commentaar op de foto's. Ik zal me dan eerst nog maar bezig houden met alle technieken onder de knie te krijgen vooraleer ik hier nog wat foto's plaats.
      Canon 7D - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon Extender EF 2x III - Canon 500D Close-up Lens - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon Speedlite 430EX II

      Comment


      • #4
        Re: Eerste fotoreeks (deel 2)

        ik volg mijn voorganger
        maar laat je vooral niet ontmoedigen
        blijven oefenen en kieskeurig worden
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment

        Working...
        X