Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste fotoreeks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste fotoreeks

    Hallo allemaal,

    ik heb sinds een kleine 3 weken een Canon EOS 450D. Voorheen werkte ik enkel met kleine compactcamera's, en ik heb dan ook vooral al veel gelezen over de verschillende instelmogelijkheden. Ik denk dat ik er klaar voor ben om een kleine reeks te tonen van foto's waarvan ik denk dat ze 'op iets trekken'. Het gaat over een breed spectrum van onderwerpen, waarvoor mijn excuses. Voel u vrij om commentaar te geven en mij in een juiste richting te duwen

    Als eerste foto een test die ik ondernomen heb om snelle sluitertijden te oefenen. Het resultaat:



    Hierbij is een sluitertijd van 1/160 sec. gebruikt. Wat mij nu aan deze foto stoort is de achtergrond (veel te druk). Ook de wasbak had iets mooier mogen zijn (te veel druppels die het geheel onordelijk maken).
    Een tweede voorbeeld hiervan (zelfde sluitersnelheid):




    Een derde foto is genomen in het domein van Kiewit.




    Deze vind ik wel 'geslaagd'.


    Zo, dat zijn ze voorlopig. Welke foto's hebben wel iets en welke zijn helemaal slecht? Laat uw kritisch oog z'n werk maar doen
    Last edited by Koen85; 20 juli 2008, 09:59.
    Canon 7D - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon Extender EF 2x III - Canon 500D Close-up Lens - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon Speedlite 430EX II

  • #2
    Re: Eerste fotoreeks

    Koen,

    Eerst eens de 'sticky' lezen. 'k heb nog geen pintje op maar ik zie het drievoudige van het aantal toegelaten fotos

    voor commentar wacht ik even tot jij of de Mod aanpast, anders is het misschien niet meer relevant voor volgende bezoekers
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Eerste fotoreeks

      Had je eerstde regels gelezen had je geweten dat 3 foto's per topic het max . is voor één dag, de anderen zijn daarom verwijderd.
      Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
      Canon eos 7D Mijn site

      Comment


      • #4
        Re: Eerste fotoreeks

        blijven proberen
        goe bedoeld he
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: Eerste fotoreeks

          De tweede is niet slecht, maar te krap gekadreerd. De kop had er helemaal moeten op staan.

          Comment


          • #6
            Re: Eerste fotoreeks

            Als je zo'n foto's, zoals de eerste en tweede presenteert is het voor mij belangrijk dat je een egale achtergrond hebt. Niets mag storen. 't Zijn leuke oefeningen.
            De derde heeft toch wel wat last van overbelichting, waardoor het detail aan de rechterkant van de geit helemaal weg is. Ook het standpunt is niet echt ideaal, door de knieën, en je krijgt een andere, aangenamere achtergrond dan deze zandgrond, en je geitje zal er veel beter uitkomen. DOF zit wel goed.

            Comment


            • #7
              Re: Eerste fotoreeks

              Sorry voor het plaatsen van teveel foto's. Ik heb de stickies vlug-vlug gelezen en had enkel de '1 topic per dag' gezien.
              Over de slechte achtergrond bij de eerste 2 foto's; daar ga ik mee akkoord. Alhoewel ik de achtergrond bij de tweede foto (die met de tas melk) nog niet té storend vind?

              @FestinaLente
              Bij de foto van de geit ben ik op m'n hurken gaan zitten. Misschien dat ik nog net iets te hoog zat. Het probleem was dat de geit achter draad zat en dat ik de camera zo moest manoeuvreren dat de draad er niet meer op zou staan.
              Canon 7D - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon Extender EF 2x III - Canon 500D Close-up Lens - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon Speedlite 430EX II

              Comment

              Working...
              X