Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste fotopost

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste fotopost

    Hallo,

    Dit is mijn eerste foto eveneens post op dit forum.
    Ik ben nieuw op het vlak van fotografie

    Graag wil ik weten wat jullie van deze 2 foto's vinden...
    Ik zou ze namelijk willen voorleggen in de basiscursus die ik volg.

    Alvast bedankt!


  • #2
    Re: Eerste fotopost

    Welkom

    Algemene opmerking : als je vraagt of je ze zou voorleggen voor een cursus -> zet er dan effe bij wat het onderwerp of de taak is waar je voor staat. Leuk om te weten en kan helpen in de commentaren.

    #1 foto kan opscherping gebruiken want nu is ze te wazig (vanwege het verkleinen of slecht nabewerkt ?) Ik heb ze effe door mijn programma gehaald en mits opscherping en een beetje aan de witbalans te prutsen komt ze er goed uit. Compo : ik stoor me aan haar linkse kant die de rand van de foto raakt. Haarlijn raakt net rand van foto -> ofwel iets meer croppen ofwel iets minder. Nu wordt de aandacht naar die punt gezogen. Algemeen : nogal brave setting. Model zou misschien beter naar vlammetje kijken ipv naar de lens.

    #2 leuke setting. Goed belicht maar foto mocht iets helderder. Foto kan hier ook alweer wat opscherping gebruiken. Leuke weerspiegeling in het water maar wat is in godsnaam die witte streep in de weerspiegeling die vertrekt vanuit haar linker oog ? Algemeen : indien model haar haar zou gekamd zijn en strak achterover zou het beeld nog sterker zijn.

    Algemeen : ik sta paf van de bewegings(on)scherpte met zo'n exifwaarden. 1/5 en 1/3 van een seconde met een 200 mm ? Bibberen doen jullie blijkbaar niet

    Besluit : helemaal niet slecht als "beginneling". Die foto's kan je met een gerust gemoed afgeven. Een "goed bezig" zou niet mis staan op je evaluatie

    Slu !

    Tjerri

    Comment


    • #3
      Re: Eerste fotopost

      De tweede setting heeft wel iets, maar de rechse kant van het gezicht vind ik te donker. Doe zo verder zou ik zeggen, en lever die foto's maar in.
      Groetjes Willem

      Comment


      • #4
        Re: Eerste fotopost

        Wel... de opdracht is "portret", maar ik wil wel iets anders dan de rest van de klas die gewoon gezichtjes zullen trekken....

        Al bedankt voor jullie reactie !!

        Comment


        • #5
          Re: Eerste fotopost

          Je bent een mooi meisje

          Comment


          • #6
            Re: Eerste fotopost

            Oei... Ikzelf ben van het mannelijke geslacht
            Mijn vriendin daarentegen vind ik ook wel mooi!!!

            Comment


            • #7
              Re: Eerste fotopost

              lol :-)


              1ste is onscherp-> prullebak
              2de mist wat licht .. ?
              www.milla-it.be - Snelle webhosting aan lage prijs met persoonlijk contact.

              Comment

              Working...
              X