Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een vlinder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een vlinder

    Bestandsgrootte : 804 kb
    afmetingen : 900x659
    datum : 24 09 2011
    Jpeg-kwaliteit : 98 (444)
    getrokken met Nikon D5000
    lens : 18-55

    Eindelijk een kleurrijke vlinder.


    Ik ben het gaan opzoeken het is een Atalanta (Vanessa atalanta) behoort tot de dagvlinders.
    Last edited by Loeky; 24 september 2011, 21:28.

  • #2
    Re: Een vlinder

    Om dan toch maar eens van de standaarduitdrukkingen op BD te gebruiken: Scherp waar het
    scherp moet zijn. Door de positie zal je de vlinder vrijwel nooit van voor tot achter scherp
    krijgen.

    Zie ik goed dat je Picasa gebruikt voor de fotobewerking? Dat is in al zijn eenvoud wel
    aardig maar niet erg verfijnd. Welk diafragma heb je gebruikt?
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Een vlinder

      Hello plaatwerker. Ziehier de gegevens. Ik heb eerst met photoshop gewerkt en nadien nog bij picasa scherper gemaakt. Maar de prefix ging verloren. Heb de foto ook wat gecropt aangezien ik geen macrolens bezit, maar niet teveel om het beeld niet onscherp te krijgen. En de vlinder stond ook weeral niet echt op mijn hoogte.

      belichtingstijd : 0.0008s 1/1250
      F : 5.6

      Comment


      • #4
        Re: Een vlinder

        toch wel mooi gedaan
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: Een vlinder

          Bedankt voor de reacties

          Nog wat gegevens over mijn vlinder. Vliegt het hele jaar door. De vlinders vliegen jaarlijks in zeer verschillende hoeveelheden vanuit het Middellandse Zeegebied over de Alpen (prachtig niet, vlinders die over de Alpen vliegen, dat wist ik niet, ze moeten toch over krachtige vleugels beschikken) naar het noorden en brengen in Midden- en Noord Europa een nieuwe generatie vlinders voort, die in het najaar weer terugvliegen naar het zuiden. Tuinen, parken, bosranden en andere plekken waar brandnetels of hop groeit, vormen het leefgebied van de atalanta. In Nederland een zeer algemene trekvlinder.

          Levenswijze : De vlinders vliegen snel en vrijwel altijd alleen. Ze gebruiken ook korte perioden van mooi weer om te trekken. Graag zoeken ze in de zomer of najaar vlinderstruiken (Buddleida) om nectar te drinken. Ook drinken ze van rottend fruit. Overwinteringen komen in ons gebied zelden voor.
          Last edited by Loeky; 25 september 2011, 06:53.

          Comment

          Working...
          X