Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Devided

Question Devided

Hallo,

Vanmorgen wat wezen testen met de sluitertijden en scherpte diepte. Toch heb ik het gevoel dat er wat mis is met deze foto ( Buiten de niet zo geweldige compo). Kunnen jullie me op het juiste pad zetten?

Alvast bedankt!

Na de tips:

Exif:
    Canon Eos 600D
    Sigma 17-50mm f/2.8 OS HSM
    ISO 100
    21mm
    f/14
    8,0 sec
    Laatst gewijzigd door jiggyland; 27 januari 2014 om 18:55
    In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

Standaard Re: Devided

Volgens mij stroomt het water niet hard genoeg om met deze instellingen te werken. Het lijkt nu een slijm massa die bol staat.
    Ik denk ook dat je standpunt te hoog is.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

camerastandpunt niet zo geslaagd.
    ook je snelheid wat te traag.
    en de MAX is hier 1024.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Aangepast, Qua standpunt wist ik het al, maar lager was op dat moment niet mogelijk ( Beek lag lager dan de weg). Ik heb zelf vooral twijfel ivm de scherpte van de foto. Deze lijkt me over het algemeen wat vaag?

Mvg

jiggyland
    In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

Misschien was het beter geweest met een iets wijder diafragma F8 of f10, dan had je ook een iets betere stroming van het water gehad. Heb je de foto verscherpt na het verkleinen?

Grt,

Jean-Pierre

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
    Misschien was het beter geweest met een iets wijder diafragma F8 of f10, dan had je ook een iets betere stroming van het water gehad. Heb je de foto verscherpt na het verkleinen?

Grt,

Jean-Pierre
    heb de foto voor het verkleinen wat verscherpt en het contrast iets (max 2%) aangepast.

Volgens mij wordt de foto heel wat beter als je wat aan de curves trekt waardoor hij flink wat donkerder wordt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jiggyland Bekijk bericht
    Aangepast, Qua standpunt wist ik het al, maar lager was op dat moment niet mogelijk ( Beek lag lager dan de weg). Ik heb zelf vooral twijfel ivm de scherpte van de foto. Deze lijkt me over het algemeen wat vaag?

Mvg

jiggyland
    Dit kan te maken hebben met bewegingsonscherpte door bv wind of door het openen en sluiten van de spiegel, door de 8 sec belichting
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Ik zou hem ook iets donkerder maken, vooral je hooglichten een beetje temperen.Ook zou ik het groene iets desatureren.

Mvg John

kleuren wat aangepast, al heb ik nu precies nog meer het gevoel van onscherpte?

Regels voor berichten