Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Zoo van Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Zoo van Antwerpen

    Een dagje naar de zoo van Antwerpen!

    Groetjes

    Canon 450D
    Lens Canon 18-200 IS
    F/5.6
    1/80
    ISO 1600
    110mm

    [IMG][/IMG]



    Canon 450D
    Lens Canon 18-200 IS
    F/5.6
    1/60
    ISO400
    170mm

    [IMG][/IMG]


    Canon 450D
    Lens Canon 18-200 IS
    F/5.6
    1/125
    ISO100
    120mm

    [IMG][/IMG]

  • #2
    Re: De Zoo van Antwerpen

    De ara en de slang zijn super, foto 1, heeft ergens wel iets, maar een roofdier zonder ogen...toch jammer vind je zelf niet ?

    Comment


    • #3
      Re: De Zoo van Antwerpen

      Ik vind foto 1 van het roofdier mislukt. De ogenzijn naar mijn mening toch wel essentieel in de foto. Wel op een mooi moment genomen als ie zijn bek open heeft.

      foto 2: Jammer dat hij er niet helemaal op staat. Ook vind ik dat er TE hard geflitst is. Je ziet namelijk het best 2 keer in de schaduw. Heb je de interne flitser hiervoor gebruikt? Zoniet, dan misschien via een andere hoek flitsen of laten bouncen.

      foto 3: Vind ik de beste plaat van de 3. Wel vind ik dat er te weinig scherptediepte is. De kop is mooi ! mar zijn lijf erachter is alweer wazig. Dit had ik liever ook scherp gezien. Maar al met al goede pogingen naar mijn mening. !! En het blijft moeilijk om in de dierentuin te fotograferen. Vooral omdat je je kwa achtergronden / hekken niet zoveel invloed hebt.

      Groetjes Werner

      Comment


      • #4
        Re: De Zoo van Antwerpen

        Hallo,

        Normaal probeer je in de zoo zoveel mogelijk het "zoo-gevoel" weg te werken (zie draadje van FestinaLente http://forum.belgiumdigital.com/f66/...-a-273560.html ) maar bij deze kat vind ik het wel iets hebben dat de tralies erop staan omdat hij net zo dreigend gromde, alleen hééééééél jammer dat zijn ogen er niet op staan, dat doet dan weer afbreuk aan de foto.
        De ara staat er met zijn kleurrijke pluimen heel mooi op
        De slang, in de veranderstelling dat deze achter glas zat :

        Groetjes,

        Lena
        ---------------------------------------------------------------
        Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
        www.lenafotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: De Zoo van Antwerpen

          Ik vind de slang het meeste indruk maken, beestjes achter glas fotograferen is heel moeilijk - de camera moet echt goed tegen het glas gedrukt worden om geen valse schijnsels te krijgen, mooi gelukt hoor!
          Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

          Comment


          • #6
            Re: De Zoo van Antwerpen

            Hallo!

            Bedankt voor de reacties heb weer wat bijgeleerd hé

            Blijven oefenen voor mij

            Byee

            Comment


            • #7
              Re: De Zoo van Antwerpen

              Normaal probeer je in de zoo zoveel mogelijk het "zoo-gevoel" weg te werken
              wat is normaal ??

              OF je probeert het zoo-gevoel net eerlijk te laten zien.
              Door de dieren in hun kunstmatige omgeving te laten zien.
              een achtergrond met een betonnen wand of nep-rotsen en dito waterval, hoeft geen slechte foto op te leveren.

              Wat de foto van het roofdier betreft: hier vind ik de tralies wel storend tegenover het onderwerp.

              Comment


              • #8
                Re: De Zoo van Antwerpen

                Foto 1 : vind ik niet echt geslaagd. De ogen vertellen toch zoveel ...
                Foto 2 : Is zeker geen Ara maar een Lori , ik gok op Lori van de blauwe bergen. Mooie compo, spijitg van de schaduw (een lichtsterke lens was hier een leuk alternatief geweest canon 50mm f1.8 kan je voor 100 eurokes leuke fotos mee maken, ook van de vissen in de zoo).

                Foto 3 : Knappe plaat , knappe compo!

                Grtz

                Jotto
                Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

                Comment

                Working...
                X