Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Pastoor en de Champetter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Pastoor en de Champetter

    Genomen in Bokrijk. Ik had mijn toestel net 1 week en was dus enorm aan het uitproberen (heb blijkbaar al mijn foto's die dag met iso 80 getrokken). Graag feedback.

    ExposureTime: 1/200
    FNumber: 3.5
    ISO: 80


  • #2
    Re: De Pastoor en de Champetter

    Mooie groene kleur !! Bokrijk leuk om eens in de tijd te reizen.

    En onthoud schoon scheef is ook niet lelijk .
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

    Comment


    • #3
      Re: De Pastoor en de Champetter

      Ha! Awel ik heb het altijd een mooie foto gevonden maar kon niet echt de vinger leggen op wat precies "mis" was. Het is inderdaad scheef en het was mij niet opgevallen Maar ik weet nog dat ik heel snel moest zijn want er bleven maar mensen voor de camera doorlopen

      Stoort dat overbelichte stukje zand rechts? Kan dit eigenlijk weggewerkt worden in PS?

      Comment


      • #4
        Re: De Pastoor en de Champetter

        Oorspronkelijk geplaatst door MsJingles Bekijk bericht
        Ha! Awel ik heb het altijd een mooie foto gevonden maar kon niet echt de vinger leggen op wat precies "mis" was. Het is inderdaad scheef en het was mij niet opgevallen Maar ik weet nog dat ik heel snel moest zijn want er bleven maar mensen voor de camera doorlopen

        Stoort dat overbelichte stukje zand rechts? Kan dit eigenlijk weggewerkt worden in PS?
        wel hij is idd scheef maar dat is vlug weg te werken met photoshop of zo
        wel er is een hele strook zand overbelicht (bovenste gedeelte) dit deel is "kapot" en bevat geen data meer waardoor je het ook niet kan bewerken, spijtig maar dat deel is naar de knoppen
        kon je hier veel aan doen? waarschijnlijk zat je met felle middagzon, het enige wat je dan kan doen is je belichtingscompensatie een aantal trapjes doen dalen waardoor je foto minder fel wordt
        de compo is best wel leuk, de champetter helt zelfs mee met de scheve foto :-)
        met die iso 80 heb je niks mee misdaan hoor. hoe lager hoe beter voor de beeldkwaliteit, hoge iso's zijn enkel nodig als je in donkere omstandigheden moet fotograferen

        hoop dat je hier wat mee bent

        Comment


        • #5
          Re: De Pastoor en de Champetter

          Als ik me niet vergis, ligt de focus eerder op de grond of de bloesem, en niet op het olijke duo!

          Verder wel een grappige foto die me doet denken aan de Witte van Zichem of zo :-)
          Last edited by bahu; 9 juli 2008, 11:45. Reden: entertje erbij
          Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens :)
          Flickr album Homepage

          Comment


          • #6
            Re: De Pastoor en de Champetter

            Oorspronkelijk geplaatst door tricolortje Bekijk bericht
            wel hij is idd scheef maar dat is vlug weg te werken met photoshop of zo
            wel er is een hele strook zand overbelicht (bovenste gedeelte) dit deel is "kapot" en bevat geen data meer waardoor je het ook niet kan bewerken, spijtig maar dat deel is naar de knoppen
            kon je hier veel aan doen? waarschijnlijk zat je met felle middagzon, het enige wat je dan kan doen is je belichtingscompensatie een aantal trapjes doen dalen waardoor je foto minder fel wordt
            de compo is best wel leuk, de champetter helt zelfs mee met de scheve foto :-)
            met die iso 80 heb je niks mee misdaan hoor. hoe lager hoe beter voor de beeldkwaliteit, hoge iso's zijn enkel nodig als je in donkere omstandigheden moet fotograferen

            hoop dat je hier wat mee bent
            hier ben ik heel wat mee! Dank u wel!!
            Dus 80 voor massa licht, 1600 voor super donker.

            Oorspronkelijk geplaatst door bahu Bekijk bericht
            Als ik me niet vergis, ligt de focus eerder op de grond of de bloesem, en niet op het olijke duo!

            Verder wel een grappige foto die me doet denken aan de Witte van Zichem of zo :-)
            Ja ik heb hem echt heel snel moeten trekken omdat de mensen maar bleven voor de camera doorlopen. Er kwam er net iemand aan en ik heb dan snel de foto getrokken, anders had ik niks

            Het doet je inderdaad teruggaan in de tijd hè. Super wel. Ik heb er nog wel zo eentje van in Bokrijk. Zal die eens proberen te bewerken en posten.

            HEEEEEL fel bedankt voor de reacties!

            Comment

            Working...
            X