Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De paddenstoel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De paddenstoel

    [

    Eindelijk (soms) lukt het mij . joepi mijn eertse foto .....

    Deze stond gewoon langst de weg , getrokken met een panasonic DMZ-TZ5.

  • #2
    Re: De paddenstoel

    Niet slecht, maar...

    Bij het mooi fotograferen van een paddenstoel, heb je m.i. twee mogelijkheden.
    Ofwel kies je een paddenstoel waar geen reflecties op zitten, ofwel neem je de reflectie weg. Dit laatste kan door hem af te schermen met een diffuus wit scherm of een blad papier. Verder kan je nog wat bijlichten met het bodempje van een pralinedoosje, of een ander zilverkleurig kartonnetje. Je kan het ook zelf maken met wat zilverpapier.
    Hier stoort de reflectie van het licht toch wel een beetje.

    Naar standpunt toe... probeer onder en bovenkant in één beeld te brengen. Voor mij mocht het lager. De twee achterliggende paddenstoelen heb je dan niet mee, ze horen erbij, maar ik zag ze liever los staan.

    Naar de compo toe, zou ik het stukje lucht eraf halen bovenaan.

    Mvg
    Chris

    Comment


    • #3
      Re: De paddenstoel

      Enkele stapjes rechts opzij en je probleem van reflectie was mischien opgelost en had je die twee kleintjes los kunnen maken van de grote.
      Zoals chris zegt onder en boven zoveel mogelijk op de foto, al vindt ik dit standpunt ook niet slecht. Onder het motto "het mag eens iets anders
      Scherpte mocht voor mij ook iets beter
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: De paddenstoel

        Er zit inderdaad iets te veel reflectie op de zwam, maar qua compo volg ik robby.
        Met ontzettend veel dank aan festina's tips voor het belichten van zo'n paddenstoel!
        Stel je kritieken niet te scherp...
        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

        Comment

        Working...
        X