Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Mens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Mens






  • #2
    Re: De Mens

    Ik vind de eerste speciaal omdat het net lijkt er totaal niets achter hen is.
    De tweede vind ik minder geslaagd door de vele ruis en het fletse zwart.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #3
      Re: De Mens

      Bij mijn concertseries zouden deze foto's niet eens zijn gemaakt.
      Microfoon dekt een deel van het gezicht af.
      De ruis is oninteressant.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: De Mens

        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Bij mijn concertseries zouden deze foto's niet eens zijn gemaakt.
        Microfoon dekt een deel van het gezicht af.
        De ruis is oninteressant.

        De eerste vind ik op vlak van ruis toch wel dik OK, de 2de is er veel ruis ik denk door een te grote crop.
        Ik heb nog niet veel ervaring, ik zie me nog altijd als een beginner in de fotografie en dus ook op vlak van concert fotografie kan ik alle tips gebruiken en ik zal volgende keer dan ook de microfoon voor het gezicht proberen te vermijden maar ik heb toch al veel foto's (ook in beoordeling en showcase) gezien waar de microfoon nadrukkelijker en meer storend in beeld komen.

        Comment


        • #5
          Re: De Mens

          Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
          ... maar ik heb toch al veel foto's (ook in beoordeling en showcase) gezien waar de microfoon nadrukkelijker en meer storend in beeld komen.
          Misschien ligt mijn standaard te hoog ?
          Ik heb bij verschillende fluitisten voor elkaar gekregen dat ze andere, vlakkere,
          microfoons gingen gebruiken of dat ze een andere podiumplaats kregen binnen
          de band. Ik hoefde alleen maar de foto's te laten zien die ik niet wilde maken.

          Ach... Beoordeling en SC daar schiet het vaak tekort aan de kritische blik omdat
          men elkaar zo aan het bewonderen is. Nou ja, hier gebeurt dat ook al.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: De Mens

            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Ach... Beoordeling en SC daar schiet het vaak tekort aan de kritische blik omdat
            men elkaar zo aan het bewonderen is. Nou ja, hier gebeurt dat ook al.
            Inderdaad, maar het begint hier...
            als men hier telkens al zegt : "ik vind het een goeie foto", dan houdt het verhaal al gauw op.
            Bovendien zijn er te weinig fotografen met ervaring die hier hun kritische blik komen werpen.

            Over de foto's : ik zou ze misschein wel gemaakt hebben, maar ze zouden zeker niet in mijn selectie zitten.
            Bij de eerste vind ik de gitaar die van achter de zanger komt toch een beetje raar.
            Bij de tweede valt het toch wel op dat het een crop is, en croppen doe ik enkel om helemaal juist te kadreren,
            dus heel miniem. Door het croppen, wordt het ruis ook "groter", en waar fijn ruis nog om aan te zien is,
            is het er hier een beetje over.
            Ik mis ook een beetje sfeer en actie in deze foto's.
            Doet me wel herinneren aan de eerste digitale concertfoto's, die ik ooit maakte, een 5-tal jaren geleden, van "De Mens".
            Ik had toen drie redelijke foto's over van een heel concert, die ik nadien nog in zwart-wit zette,
            omdat de kleuren toen nog niet juist waren. Ze moesten dienen voor mijn eindwerk in de cursus toen, en daar zat ook een stuk zwart-witomzetting in en dat voel toen nog mee.
            Ander materiaal toen... D80, niet bepaald gekend voor zijn ruisonderdrukking, en een 50mm AF-D, goei lensje, maar op de D80 vrij traag om de continu-focus te volgen.

            Tips voor concertfoto's vind je wel bij tips en tricks.
            Persoonlijk... ik ken maar één stand op mijn camera, da's M,
            ook bij concerten, zodat ik volledige controle heb over het licht.
            In de diafragmavoorkeuzestand, met eender welke lichtmeting,
            weet je eigenlijk nooit wat de camera gaat doen.
            Mijn camera staat wel steeds op continu focus.
            Bovendien steeds werken in raw, waarbij je in de nabewerking de lichtbundels en donkere partijen,
            veel beter onder controle kan brengen, en ook naar ruisonderdrukking iets meer mogelijkheden hebt.
            Bij concertfoto's werk je bijna altijd op "het randje van je materiaal",
            en dat maakt het net iets moeilijker.
            Als je niet voor het publiek, in een aparte ruimte, kan werken, heb je een aanzienlijke tele nodig, en zijn je compositiemogelijkheden eerder beperkt.
            Waar ik zo goed als altijd naar kijk, is niet zozeer de zanger, maar ook de lichten, de spots die er hangen of staan,
            en ik hou altijd in 't oog wanneer ze aan of uit gaan, en fotografeer wanneer de sfeerlichten er zijn.
            Soms werkt het licht echt niet mee... dan heb ik gewoon minder foto's.

            Comment


            • #7
              Re: De Mens

              ik plaats hier(in de beginnershoek) niet altijd de beste foto. Maar ik hoop van uit commentaar op 'net niet' foto's te kunnen leren. Als ik iets in fotobeoordeling of SC plaats dan is het iets waar ik zelf tevreden over ben, maar ook daar wil ik wel leren. Spijtig genoeg krijg je in fotobeoordeling en SC veel minder makkelijk reacties.

              De 2de had ik zo uitgesneden omdat ik het beeld met de spot in het hoekje van compo wel leuk vond. Maar hij heeft te veel ruis om goed te zijn.

              Comment

              Working...
              X