Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De kever (Leuven)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De kever (Leuven)

    Hierover ben ik redelijk tevreden. De kever is van haar sokkel (ze zal me eeuwig hiervoor dankbaar zijn ) en heb haar in een zw editie geplaatst.
    Toen dacht ik dat ik misschien ook wel een weerspiegeling zou kunnen maken opdat de kever niet zou zweven. (wat tevens een goede oefening in het maken van schaduwen of weerspiegelingen)

    Nikon D5000
    FL : 30 mm
    Bt : 1/350
    F 16
    iso : 200


    1.


    2.


    3.

    Last edited by Loeky; 19 maart 2012, 19:06. Reden: origineel erbij geplaatst vgl detailverlies

  • #2
    Re: De kever (Leuven)

    Mooi gedaan, alleen klopt de weerspiegeling van geen kanten ...
    Als de kever op een spiegel zou staan, zou je zijn onderkant in de weerspiegeling zien,niet de bovenkant... Ook de plaatsing is niet juist, de poten zouden juist tegenover elkaar moeten staan...
    Nadia

    mijn Flickr-account

    Comment


    • #3
      Re: De kever (Leuven)

      Dat is dan het spiegelbeeld van een andere kever die wat verderop op zijn rug ligt

      Vind het wel leuk gedaan!
      Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

      Comment


      • #4
        Re: De kever (Leuven)

        Goh Loeky ik vind dit een moeilijke foto. Persoonlijk had ikzelf nog wat doortekening willen zien in het zwarte deel bovenop het schild van de kever en de zwarte deeltjes op de poten. Wat de spiegeling betreft vind ik hem onnatuurlijk. Persoonlijk zou ik de spiegeling laten overeenkomen met de onderkant van de kever en de poten elkaar laten raken

        Ik moet wel zeggen dat ik het een originele zienswijze vind. Je moet er echt nog wel eens naar kijken om er iets bij te "voelen" en dat is de bedoeling toch van een goede foto, dat je wat langer blijft kijken, dat je interesse gewekt word.

        Daarom is het voor mij een moeilijke foto
        Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.

        Comment


        • #5
          Re: De kever (Leuven)

          Ho, bedankt Nadia

          Daar vreesde ik al voor.
          Maar het is nog geen verloren zaak, dan moet ik nog een foto trekken van zijn onderkant. Dat zou nog mogelijk zijn en dan dus zorgen dat de pootjes juist komen te staan.
          Nog een uitdaging

          @ fotomoto : dat is een goeie

          @ Woolfingale : ja die in verband met die doortekening, zie ik het nu ook, nochtans bij mijn gekleurde exemplaar is die beter denk ik. Ik kan het nu even nu controleren omdat ik op een andere compu zit. Misschien vergeten na te scherpen.
          Last edited by Loeky; 18 maart 2012, 21:18.

          Comment


          • #6
            Re: De kever (Leuven)

            Nu denk ik eraan, ik kan die onderkant niet fotograferen, 't beestje zit veel te hoog met pootjes in de lucht.
            Al zal ik toch nog even verder zoeken naar een oplossing.

            dus moet ik het nu eenvoudiger aanpakken en de titel veranderen in : in gesprek met zijn geest.

            Comment


            • #7
              Re: De kever (Leuven)

              Persoonlijk had ikzelf nog wat doortekening willen zien in het zwarte deel bovenop het schild van de kever en de zwarte deeltjes op de poten
              ik heb er een update bijgeplaatst van het originele in kleur. Zo kan je zien dat de doortekening beter zichtbaar is. Misschien heb ik wat fouten gemaakt bij het omzetten in zw.

              Comment


              • #8
                Re: De kever (Leuven)

                mooie tweede.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: De kever (Leuven)

                  Voor mij ook de tweede. De eerste is een moeilijk 'geval' me dunkt om alles netjes op z'n plaats te laten vallen, onderkant/bovenkant, spiegeling....enz. Wat niet belet dat het een hele goeie poging is/was, maar beetje te moeilijk... voor mij althans.
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: De kever (Leuven)

                    Bedankt Djivan,
                    ja, dat is waar het is een moeilijk geval. Maar voordat Loeky het opgeeft moet eerst alle kogels opgeschoten worden.
                    Ik heb een nieuwe versie waar ik niet helemaal ontevreden over ben.
                    Ik dacht een beeld kan een illusie zijn, een mooi bedrogen illusie (Plaatwerker) haalde dat ook even aan. Nu dacht ik, dan moet ik zorgen dat ik hen ook zo'n illusie bezorg aan die kijkersogen (Plaatwerker uitgesloten omdat hij goede, kritische ogen moet blijven bewaren, zodat hij nog op mijn vingers kan tikken als dit nodig blijkt
                    Nu denk ik even hierin geslaagd te zijn. Misschien een paar details nog rechttrekken, maar de manier is gevonden denk ik. Als ik het me nog herinner wat ik allemaal gedaan heb althans.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De kever (Leuven)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                      Ik dacht een beeld kan een illusie zijn, een mooi bedrogen illusie (Plaatwerker) haalde dat ook even aan. Nu dacht ik, dan moet ik zorgen dat ik hen ook zo'n illusie bezorg aan die kijkersogen (Plaatwerker uitgesloten omdat hij goede, kritische ogen moet blijven bewaren, zodat hij nog op mijn vingers kan tikken als dit nodig blijkt
                      er hangt iets bruin aan u neus ... (doordenkertje )
                      If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De kever (Leuven)

                        Denkt ge ? Ai ai ai, als jij al zoiets denkt, is de toverij misschien niet op zijn best.
                        Trouwens ,hij zal gewoon zeggen wat er te zeggen valt meer of niet minder. Daar leer je maar van.
                        Dat doen trouwens de anderen ook en goed ook. Althans als ze nu niet door de kever bevangen worden . Dan is mijn illusiepoging tot een totale mislukkig gedoemd.
                        Het is trouwens mijn laatste kogels die ik schiet. Ik hoop dat Jessey die ook heel creatief kan werken, want hij kan de dieren uit hun kader halen misschien nog een suggestie kan toveren.
                        Last edited by Loeky; 19 maart 2012, 19:52.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De kever (Leuven)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                          Denkt ge ? Ai ai ai, als jij al zoiets denkt, is de toverij misschien niet op zijn best.
                          Trouwens ,hij zal gewoon zeggen wat er te zeggen valt meer of niet minder. Daar leer je maar van.
                          Dat doen trouwens de anderen ook en goed ook. Althans als ze nu niet door de kever bevangen worden . Dan is mijn illusiepoging tot een totale mislukkig gedoemd.
                          Het is trouwens mijn laatste kogels die ik schiet. Ik hoop dat Jessey die ook heel creatief kan werken, want hij kan de dieren uit hun kader halen misschien nog een suggestie kan toveren.
                          wil je echt een schaduw illusie of een spiegel illusie

                          de reflectie onder de kever kan nooit de bovenkant zijn van de kever...
                          þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                          Freelance bedrijfsfotograaf
                          klikerdeklik hier voor mijn website!

                          Comment


                          • #14
                            Re: De kever (Leuven)

                            Is dit die gespiesde kever die in de lucht hangt ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: De kever (Leuven)

                              Ja Jessey. Ik kan hem onmogelijk gaan kieken aan de andere kant. Dacht aan flippen, maar dan krijg ik het beeld zoals daarboven : foto 1.
                              Ik moet nog een oplossing vinden om die pootjes anders te krijgen, zou dat lukken door ze omgekeerd te flippen ?
                              appelboom heeft gelijk de bovenkant kan niet, als spiegelbeeld, maar het uitzicht onderaan zou toch hetzelfde kunnen wezen als ik het donker maak (bedoel de romp) buiten de pootjes natuurlijk ?
                              Weet je waaraan ik nog dacht. De schaduw van de kever die misschien op de grond geprojecteerd zou worden. En dat fotograferen.
                              Misschien is dat wel de oplossing.

                              @ appelboom : eigenlijk heeft het geen belang of het een schaduw of een weerspiegeling is (voor mij althans niet) maar ik wil schaduw of reflectie om het beeld wat meer grond te geven. Nadien zoek ik naar de beweging voor de kever.
                              Last edited by Loeky; 20 maart 2012, 12:10.

                              Comment

                              Working...
                              X