Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De horizon in 't midden is in deze foto niet ideaal
Je hoeft je natuurlijk niet steeds aam de regeltjes te houden, maar hier had ik gewacht tot de fietser iets verder op het pad zou zijn. Dan onder iets er van afdoen, denk dat je dan een sterkre plaat er aan over zult houden.
Mooi, mij stoort die horizon niet omdat ik duidelijk zie dat het hier een golvend landschap is, en het dus goed kan zijn dat de foto perfect horizontaal gemaakt is, en dat de horizon iets schuin loopt. Ik zou wel durven iets van de wolken af doen om de compo wat te verbeteren. Het bovenste deel van de wolken er af tot iets boven de witte stapelwolken.
Eens gescrold hier en ziet er volgens mijn mening beter uit.
Groetjes
Mooi, mij stoort die horizon niet omdat ik duidelijk zie dat het hier een golvend landschap is, en het dus goed kan zijn dat de foto perfect horizontaal gemaakt is, en dat de horizon iets schuin loopt.
Dat was ook het eerste wat ik dacht...
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
Blijf bij mijn visie : de eerste maar dan ENKEL bovenaan afknippen tot tegen de stapelwolken = ruimte, actie en mooie kleuren ! Men schijnt hier nogal dikwijls afknippen te verwarren met croppen
Ik fiets niet meer. Het gras is altijd groener waar anderen fietsen. Leuk beeld maar net
iets te kleurig, fleurig.
Ja, zo is het! Met deze -natuurlijke- kleuren haal je het gevoel niet naar boven van de eenzame fietser, veeleer een mooie registratie.
Dit is een goede basisfoto (zeker de herwerkte) om toch wat nabewerking op uit te voeren. Het hoeft zeker niet over-the-top te zijn, maar wat kleurenaanpassing zou de foto veel ten goede doen!
Comment