Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De buurman van mijn schat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De buurman van mijn schat

    Mijn allereerste foto's op dit forum. 2 portretten van 2 mensen die helemaal niet graag op een foto staan maar na veel proberen wel gelukt is.

    Getrokken met mijn nieuwe Canon EOS 500d.

    De buurman


    van mijn schat


    cheers

  • #2
    Re: De buurman van mijn schat

    er is een stuk van je buurman ...
    WFJ

    Comment


    • #3
      Re: De buurman van mijn schat

      De eerste is verticaal te krap gekadreerd. Door het brede formaat krijg je dan veel ruimte links en rechts en niks boven. Je ziet trouwens een scheve kast hierdoor die eigenlijk recht moet staan (behalve als mijnheer op een boot woont ) Hier zou een crop misschien nog iets kunnen redden. De omzetting vind ik wel ok.

      De tweede van uw "schat" is leuk maar geef mij toch maar liever recht of op zijn minst minder scheef.

      Groeten
      Mipstoo

      Comment


      • #4
        Re: De buurman van mijn schat

        zelfde opmerkingen hier:
        het panoramische formaat voor een portret vind ik niet zo geslaagd.
        de buurman zijn gezicht is ook nogal grijzig en plat belicht.
        je schat staat schuin en daar zie ik niet de fotografische meerwaarde van in.
        voor de rest geen slechte foto's hoor.

        Comment


        • #5
          Re: De buurman van mijn schat

          het scheve kastje van de buurman valt wat veel op en zijn gordijnen misschien ook niet de beste achtergrond.
          De tweede schuin of recht lijkt me ook een groot stuk persoonlijke smaak. Ik stoor me er absoluut niet aan. En ze staat er mooi op, geen reden om cameraschuw te zijn
          Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

          Comment


          • #6
            Re: De buurman van mijn schat

            ga voor je schat hoor, meer voor de camera halen.
            De buurman zou ik wel in kleur willen zien.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: De buurman van mijn schat

              Bedankt voor de tips.

              Het zijn een van mijn allereerste foto's met mijn nieuw toestel van vorige week. De "fouten" die jullie aanhalen zijn inderdaad storend en ik heb me meer gefocust op het gezicht en bij de buurman eigenlijk geen rekening gehouden met de achtergrond. (ik ga deze week eens kijken bij hem thuis, mss staat die kast wel degelijk scheef )

              De foto van mijn schat heb ik schuin en van boven getrokken waardoor ze eigenlijk wel iets te scheef op die foto komt te staan.

              Bestaat er nog een manier om dat kastje recht te krijgen? of ligt dit aan mijn onstabiele hand tijdens het maken van de foto's?

              Comment


              • #8
                Re: De buurman van mijn schat

                In tegenstelling tot hierboven stoort het formaat van de foto van je buurman mij helemaal niet. Het moet niet altijd klassiek zijn. De kast daarentegen... Ze staat scheef en staat er ook storend op, zeker met de weerkaatsing van de flash (vermoed ik). Door die weerkaatsing trekt ze teveel aandacht en heeft iedereen je scheve kast gezien... Het draagt niets bij aan de foto. In kleur zal de foto bijna zeker minder mooi zijn. Z/W gaat meestal goed voor gezichten met, heu, wijsheidsrimpels... . Ik vind de streepjes van het hemd ook leuk contrasterend met de motieven van het gordijn. Het concept van de andere foto spreekt mij niet aan.

                Comment


                • #9
                  Re: De buurman van mijn schat

                  Als ik de kleur bekijk zie je inderdaad dat de flits een reflectie heeft op de kast ( glanzende kasten).

                  Ik zal hem nog eens een bezoekje brengen en een betere achtergrond zoeken

                  Link naar kleur foto:
                  http://farm3.static.flickr.com/2582/...a6cb60df_o.jpg

                  Comment


                  • #10
                    Re: De buurman van mijn schat

                    Oorspronkelijk geplaatst door PieterMichels Bekijk bericht
                    vind ik veel mooier.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: De buurman van mijn schat

                      in kleur valt het nog meer op dat achtergrond scheef is, kijk ook maar naar het gordijn
                      Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

                      Comment

                      Working...
                      X