Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De bank

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De bank

    update

    De bank - update by Rudy Peire, on Flickr



    origineel

    De bank by Rudy Peire, on Flickr
    Last edited by RudyP; 6 mei 2012, 09:24.
    www.facebook.com/RudyPeirePhotography
    http://www.rudypeire.net

  • #2
    Re: De bank

    Voor mij heel knap, met mooi licht !
    Mvg.

    Comment


    • #3
      Re: De bank

      Prachtig gedaan Mooi lichtspel waarin je goed rekening hebt gehouden met het eindpunt van het lichtinval bovenaan Kan zo in een fototentoonstelling worden geplaatst of gehangen

      Comment


      • #4
        Re: De bank

        Heel mooi.

        Ik hoop dat je nog enige ruimte hebt in het origineel om de verticale perspectivische
        vertekening (zie zijkanten van de bank) recht te zetten en toch de top van de lichtval te
        behouden. Dat zou deze foto kunnen perfectioneren.
        Misschien is er zelfs nog een zweem van een tonvormige lensvertekening te corrigeren (de
        bank lijkt in het midden iets door te zakken maar het kan ook de bank zelf zijn).
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: De bank

          Prachtig!

          Comment


          • #6
            Re: De bank

            prachtig inderdaad
            ik volg ook wel plaatwerkes tips hoor
            probeer eens, maar ik vrees toch wel een beetje voor je "top"

            maar echt
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: De bank

              Dank jullie voor de positieve reacties.

              @ Plaatwerker : je scherp oog ontgaat ook niets hé... Goed opgemerkt, ik heb een correctie uitgevoerd en plaats een update.

              Mvg
              Rudy
              www.facebook.com/RudyPeirePhotography
              http://www.rudypeire.net

              Comment


              • #8
                Re: De bank

                Ben het volledig eens met m'n voorgangers. En wat betreft de correctie (aangezien je reeds een update gemaakt hebt zul je het al wel ondervonden hebben)geen enkel probleem om de 'lichttop' te behouden. Enkel de verticalen een beetje rechtzetten, want de horizontalen zijn volgens mijn bescheiden mening en na controle in ps quasi perfect horizontaal.
                PS Ik vind het ongelooflijk goed gezien die verlichtingsdriehoek.
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: De bank

                  Hoe meer ik de update bekijk, hoe minder geslaagd ik deze vind. Na het uitvoeren van de perspectiefcorrectie op het bankje, is de rechte lijn van de lichtinval en de lijn in de beton( rechts op de foto) voor mij schuin komen te staan.
                  Graag even de mening van de experts ?

                  Mvg
                  Rudy
                  www.facebook.com/RudyPeirePhotography
                  http://www.rudypeire.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: De bank

                    Oorspronkelijk geplaatst door RudyP Bekijk bericht
                    Hoe meer ik de update bekijk, hoe minder geslaagd ik deze vind. Na het uitvoeren van de perspectiefcorrectie op het bankje, is de rechte lijn van de lichtinval en de lijn in de beton( rechts op de foto) voor mij schuin komen te staan.
                    Graag even de mening van de experts ?

                    Mvg
                    Rudy
                    Ik had ook al mijn twijfels.

                    Hoe heb je die correctie uitgevoerd?
                    Bovenhoeken naar buiten getrokken?

                    Als ik de frontaal gefotografeerde beton'blokken' als referentie neem in DxO kom ik tot
                    beter resultaat. Dat is alleen iets geavanceerder dan 'Correct camera distortion' van PS-(E).
                    Uiteraard verlies ik daar ook het puntje van de lichtdriehoek.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De bank

                      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Ik had ook al mijn twijfels.

                      Hoe heb je die correctie uitgevoerd?
                      Bovenhoeken naar buiten getrokken?

                      Als ik de frontaal gefotografeerde beton'blokken' als referentie neem in DxO kom ik tot
                      beter resultaat. Dat is alleen iets geavanceerder dan 'Correct camera distortion' van PS-(E).
                      Uiteraard verlies ik daar ook het puntje van de lichtdriehoek.

                      Ik heb dit met de perspectiefcorrectie van Lightroom uitgevoerd...

                      Mvg
                      Rudy
                      www.facebook.com/RudyPeirePhotography
                      http://www.rudypeire.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: De bank

                        Oorspronkelijk geplaatst door RudyP Bekijk bericht
                        Ik heb dit met de perspectiefcorrectie van Lightroom uitgevoerd...

                        Mvg
                        Rudy
                        Mijn vorige commentaar was - deels - toch iets te haastig.
                        Ik heb ook nog eens de Correct camera distortion van PS-E gedaan en met de verticale
                        schuiver op -5. De 'lege randen' handmatig afgesneden om de bovenrand te behouden.
                        Ik kom dan tot een iets rechter resultaat dan jouw Lightroom (dat ik niet heb).

                        De kleinste dingen zijn het lastigst om te corrigeren.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De bank

                          Een heleboel heisa om wat verticalen en horizontalen. Ik ben gewoon vertrokken van de originele, ken niet zoveel van PS, maar heb er in ongeveer één minuutje toch dit van gemaakt.
                          Volgens mijn bescheiden mening staan zijn alle verticalen en alle horizontalen hier toch recht ? Is dit dan nog niet goed ?
                          Indien nee, wat mankeert er dan nog aan ?
                          Groetjes
                          Last edited by Guest17; 8 mei 2012, 19:54.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De bank

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Een heleboel heisa om wat verticalen en horizontalen. Ik ben gewoon vertrokken van de originele, ken niet zoveel van PS, maar heb er in ongeveer één minuutje toch dit van gemaakt.
                            Volgens mijn bescheiden mening staan zijn alle verticalen en alle horizontalen hier toch recht ? Is dit dan nog niet goed ?
                            Indien nee, wat mankeert er dan nog aan ?
                            Groetjes
                            Maar wat leren we van het feit dat je maar een minuut nodig hebt?
                            Het is meestal toch bevredigender om langs ogenschijnlijk veel heisa te onderzoeken en te leren?
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

                            Comment


                            • #15
                              Re: De bank

                              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                              Maar wat leren we van het feit dat je maar een minuut nodig hebt?
                              Het is meestal toch bevredigender om langs ogenschijnlijk veel heisa te onderzoeken en te leren?
                              We leren er uit dat sommige 'problemen' in een habbekrats kunnen opgelost worden, maar ik heb ook respect voor wie er graag veel tijd in steekt.
                              Maar ik stel de vraag in feite aan TS. Misschien is hij wel geïnteresseerd in mijn methode, ofwel is mijn bewerking nog niet de goeie.
                              Ik hoor het al dan niet wel van hemzelf.
                              Groetjes
                              Last edited by Guest17; 8 mei 2012, 08:46.

                              Comment

                              Working...
                              X