Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dagje Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dagje Antwerpen

    Hey iedereen

    vandaag op deze mooie zonnige lentedag een dagje antwerpen gedaan, en heb een paar fototjes genomen + bewerkt in photoshop & photomatix, en zou graag weten of jullie ze of vinden







    alvast bedankt

  • #2
    Re: Dagje Antwerpen

    Blauw lijkt me wat artificieel in de lucht. Kan me vergissen.

    De eerste vind ik mooi van kleur. Moest daar iets meer gebeuren was dat een hele mooie geweest. Bvb, had er in de linker onderhoek een hondje gezeten/voorbij gewandeld, of een persoon tegen de muur geleund... weet ik veel. Nu is hij net te saai naar mijn smaak.

    Comment


    • #3
      Re: Dagje Antwerpen

      hey bedankt voor de kritiek

      ik heb niets extra aan de lucht bewerkt, misschien omdat het een mooie blauwe lucht was gisteren? En inderdaad met die grafitti muur, er liep daar een dame in een bruidsjurk rond en ik wou eigenlijk aan haar gaan vragen of ze even voor die muur kon staan, maar ze had een fotograaf bij voor haar huwelijksfoto's dus leek het mij verstandiger om dit niet te gaan vragen

      Comment


      • #4
        Re: Dagje Antwerpen

        Oorspronkelijk geplaatst door Alexke Bekijk bericht
        ik heb niets extra aan de lucht bewerkt, misschien omdat het een mooie blauwe lucht was gisteren?
        Oorspronkelijk geplaatst door Alexke Bekijk bericht
        vandaag op deze mooie zonnige lentedag een dagje antwerpen gedaan, en heb een paar fototjes genomen + bewerkt in photoshop & photomatix,

        Vreemd.

        Comment


        • #5
          Re: Dagje Antwerpen

          ja ik zeg toch niets extra, dus gewoon gerenderd in hdr & gecropped in photoshop, niets meer dan de rest van de foto

          Comment


          • #6
            Re: Dagje Antwerpen

            Oorspronkelijk geplaatst door Alexke Bekijk bericht
            ja ik zeg toch niets extra, dus gewoon gerenderd in hdr & gecropped in photoshop, niets meer dan de rest van de foto
            Sorry. Je maakt me niet wijs dat er aan de kleur van de lucht (samen met de rest van de kleuren van de originele foto???) niets gewijzigd is. Mijn gedacht natuurlijk.

            Comment


            • #7
              Re: Dagje Antwerpen

              De foto's zijn bewerkt, gaf je zelf aan, maar ik vind dit wel smaakvol gedaan. De foto's hebben een mooi kleurenpallet en de bewerking is ongetwijfeld een meerwaarde.
              Je kiest echter drie keer voor een centrale compositie, en daar zou je m.i. nog beter kunnen. (lees de tips over compositie een keertje hier op BD)
              Ook het "rechtzetten" van de groothoekafwijking, is makkelijk te doen in photoshop, door perspectiefcorrectie.
              Bij de derde misschien toch één lijn kiezen, die naar boven voert, en die recht staat.

              Comment


              • #8
                Re: Dagje Antwerpen

                Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                Sorry. Je maakt me niet wijs dat er aan de kleur van de lucht (samen met de rest van de kleuren van de originele foto???) niets gewijzigd is. Mijn gedacht natuurlijk.
                dat zeg ik toch ook, ik heb de fotos in hdr gerenderd en door het renderen in hdr krijg je een ander kleurenpallet

                even de stappen die ik heb gedaan:

                1 foto 4x verschillend belicht in lightroom
                2 photomatix geopend, hdr gerenderd van de 2 onderbelichte, de originele, en de 2 overbelichte foto's
                3 tonemapping toegepast in photmatix, daardoor zijn de kleuren kleurrijker
                4 foto geopend in photoshop en gecropped

                als de lucht er artificieler uitziet komt dit enkel en alleen door de tonemapping in photomatix, maar geen enkele andere extra bewerking is eraan te pas gekomen


                @FestinaLente

                bedankt voor je, zoals altjid, handige tips en kritiek. Perspectief is niet mijn sterkste kant en als ik dit probeer te doen in photoshop loopt dit nooit niet goed af, maar ik blijf proberen. De tips over compositie zal ik zeker doornemen en toepassen volgende keer ik op shoot trek (misschien deze middag al naar de openwervendag in Antwerpen)

                Comment


                • #9
                  Re: Dagje Antwerpen

                  Bewerkt of niet, ik vind de lucht onnatuurlijk blauw, niet zo mooi dus.
                  Als de opnamen zo uit de camera komen, zou je ze kunnen bewerken om het blauw zachter te maken.

                  Comment

                  Working...
                  X