Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Close-upje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Close-upje

    Hier nog eens een fotootje.
    Is de scherpte nu wel juist? Of nog iets te veel op het truitje?
    Last edited by Bemelke; 10 november 2011, 13:11.

  • #2
    Re: Close-upje

    Oeps, die springt bijna mijn gezicht binnen
    Voor mij persoonlijk een beetje te close genomen ... waardoor het hoofdje van dit mooie kind toch wel een beetje vervorming ondergaat.
    Ik vind het wel een leuk opzet : dit kindje vooraan en dan die rode wagen met stip nummer 1 vaag in de achtergrond. Truitje in combinatie met het vintage wagentje, geven met toch wel een beetje retrogevoel.Compo kan dus voor mij wel, alleen zou ik misschien wat andere instellingen gebruikt hebben of net iets verder van het kindje gestaan hebben.
    Ik vermoed dat je er bijna opstond want nu is het ene oogje scherp en de linkerkant van het gezichtje heeft al last van onscherpte. Misschien dan toch het diafragma de volgende keer wat dichtdraaien om scherpte op het volledige gezichtje te krijgen.
    groeten,
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

    Comment


    • #3
      Re: Close-upje

      Ja hij was wel héééél erg dicht bij me! Amai dat is zo moeilijk om zo'n kruipende baby "juist" op de foto te krijgen! Wel ne goeie work-out!
      Merci voor je reactie. Ik ga eind deze maand normaal gezien beginnen aan een cursus voor portretfotografie dus ik hoop dat ik daar veel uit ga kunnen leren.

      Comment


      • #4
        Re: Close-upje

        grappige opname.
        echt iets voor Foto-Fun.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Close-upje

          Bemelke,
          Portretfotografie is enorm boeiend, maar besef wel dat baby's de " lastigste " modellen zijn om vast te leggen
          groeten,
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

          Comment


          • #6
            Re: Close-upje

            Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
            Bemelke,
            Portretfotografie is enorm boeiend, maar besef wel dat baby's de " lastigste " modellen zijn om vast te leggen
            groeten,
            deka
            Dat kan ik wel geloven!

            Comment


            • #7
              Re: Close-upje

              Ik vind het wel grappig.
              Maar je scherpte is niet optimaal... hij ligt inderdaad vooral op het truitje, hoewel het oog rechts in de foto ook wel scherp is volgens mij.
              Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
              Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

              Comment


              • #8
                Re: Close-upje

                Een hele grappige foto, de vervorming vind ik wel leuk,het accentueerd het grappige snoetje , maar in het vervolg wel iets meer afstand nemen en scherpstellen op de oogjes, met iets meer afstand krijg je ze zeker en vast scherp Grtjes Francine
                Zo veel mensen, zoveel meningen
                Groetjes Francine

                Comment


                • #9
                  Re: Close-upje

                  Ik ga het dit weekend nog eens proberen als ik tijd heb. Maar deze keer wel als mijn man ook thuis is! Want alleen is het toch té moeilijk om de kleine prins in bedwang te houden

                  Comment


                  • #10
                    Re: Close-upje

                    Erg grappig beeld. Beter iets te ver dan te dicht. Vanwege de zeer korte afstand zit je met een zeer beperkte DOF. Autofocus op continue, spotmeting en f waarde groot genoeg nemen.
                    Photography is an art of observation.

                    Comment

                    Working...
                    X