Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Centraal Station in Brussel...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Centraal Station in Brussel...


  • #2
    Re: Centraal Station in Brussel...

    Ik mis hier toch het onderwerp. Beetje slordig met de "russel" en "Bruxelle" en ook mis ik voorgrond. De mensen links maken het geheel voor mij nog wanordelijker, omdat ze het onderwerp niet kunnen zijn... Het is daar schuin en scheef, da's duidelijk, maar het maakt m.i. de foto niet echt beter. Technisch is er wat mij betreft niets aan te merken op deze foto, dus dat zit wel goed.

    Mvg
    Chris

    Comment


    • #3
      Re: Centraal Station in Brussel...

      Daar is nogal wat miserie te zien die mij aangreep toen ik het zag. Die miserie staat op de foto. Maar ik begrijp dat het moeilijk te zien is. Er zit wel een heel verhaal in de foto maar ik geef toe : het is niet zichtbaar. Ik had mijn boodschap ook in de titel kunnen steken, maar ik vind, strikt persoonlijk, dat een foto zonder titel ook de boodschap moet weergeven. Dank voor de commentaar.

      Comment


      • #4
        Re: Centraal Station in Brussel...

        Ik zie echt niets van 'miserie' op deze foto hoor...
        Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

        Comment


        • #5
          Re: Centraal Station in Brussel...

          ja!

          Felle kleur en de ingang staat scheef
          'k ben nu wel nieuwsgierig
          istelle

          Comment


          • #6
            Re: Centraal Station in Brussel...

            Dat de ingang scheef staat is de archictectuur ervan.
            Nu de foto : het kind dat aan het spelen is met zijn plastiek autootje hoort daar normaal niet thuis aan de ingang van het centraal station. Wie de coördinaten van de ingang naar het Centraal Station kent weet dat daar daklozen, asielzoekers etc etc samenscholen. (Er wordt daar nogal wat gedronken...) Ik was hierdoor aangegrepen dat dit kind (en tevens het kind op arm van de persoon uiterst links) geen warme thuis heeft zoals onze kinderen en kleinkinderen. Als ik dat nu allemaal moet uitleggen dan is mijn foto niet gelukt. Maar hoe breng je dat over ? Die tristesse ? Dichter bij het onderwerp gaan is niet aan te raden... Ja, in de fotografie zijn vele onderwerpen boeiend.
            Last edited by Grupello; 27 september 2010, 20:29.

            Comment


            • #7
              Re: Centraal Station in Brussel...

              Oorspronkelijk geplaatst door ThaDoc Bekijk bericht
              Ik zie echt niets van 'miserie' op deze foto hoor...
              Uitleg hierboven. Met dank voor de commentaar.

              Comment


              • #8
                Re: Centraal Station in Brussel...

                Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                Dat de ingang scheef staat is de archictectuur ervan.
                Nu de foto : het kind dat aan het spelen is met zijn plastiek autootje hoort daar normaal niet thuis aan de ingang van het centraal station. Wie de coördinaten van de ingang naar het Centraal Station kent weet dat daar daklozen, asielzoekers etc etc samenscholen. (Er wordt daar nogal wat gedronken...) Ik was hierdoor aangegrepen dat dit kind (en tevens het kind op arm van de persoon uiterst links) geen warme thuis heeft zoals onze kinderen en kleinkinderen. Als ik dat nu allemaal moet uitleggen dan is mijn foto niet gelukt. Maar hoe breng je dat over ? Die tristesse ? Dichter bij het onderwerp gaan is niet aan te raden... Ja, in de fotografie zijn vele onderwerpen boeiend.
                Ik begrijp je bedoeling, maar die is inderdaad niet volledig gelukt.

                Ik zou toch geprobeerd hebben om dichterbij te komen. De mensen als onderwerp te plaatsen, nu vragen de rode muur en de klok enorm veel aandacht.

                Ik veronderstel dat je gedaan hebt alsof je het station wou fotograferen om ervoor te zorgen dat ze niet te veel aandacht aan jouw gingen besteden? Ik denk niet dat dit de aangewezen werkwijze is bij het maken van dit soort foto's.
                Hoe het wel moet? Misschien dat één van de ervaren fotografen dit beter kan belichten?

                Ik heb nog veel te leren en krijg daarom graag veel opbouwende kritiek.

                Comment


                • #9
                  Re: Centraal Station in Brussel...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binomar Bekijk bericht
                  Ik begrijp je bedoeling, maar die is inderdaad niet volledig gelukt.

                  Ik zou toch geprobeerd hebben om dichterbij te komen. De mensen als onderwerp te plaatsen, nu vragen de rode muur en de klok enorm veel aandacht.

                  Ik veronderstel dat je gedaan hebt alsof je het station wou fotograferen om ervoor te zorgen dat ze niet te veel aandacht aan jouw gingen besteden? Ik denk niet dat dit de aangewezen werkwijze is bij het maken van dit soort foto's.
                  Hoe het wel moet? Misschien dat één van de ervaren fotografen dit beter kan belichten?
                  Je moet dat daar wel eerst eens gezien, hebben, dronken lui en... wilde honden. Niet effenaf geschikt om effe een gesprekje en een fotootje te nemen...
                  Ik denk voor zulke fotografie dat je een intro moeten hebben in hun milieu, een soort vertrouwensrelatie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Centraal Station in Brussel...

                    Als je de mensen in een foto plaatst, zoals jij hier gedaan hebt, zijn zij het decor en niet het onderwerp. Ze staan allemaal in het "hoekje", voor zo'n grote rode muur die om aandacht schreeuwt. Er zijn bepaalde regeltjes in fotografie, waar je omheen mag en kan, maar als je het doet zoals jij hier, lukt het m.i. totaal niet.

                    Mvg
                    Chris

                    Comment


                    • #11
                      Re: Centraal Station in Brussel...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                      Ik denk voor zulke fotografie dat je een intro moeten hebben in hun milieu, een soort vertrouwensrelatie.
                      .... of een ferme kwalitatieve telelens

                      Je zou gelijk kunnen hebben maar ik vrees dat die mensen daarmee niet te koop lopen.
                      Geen gemakkelijke opgave
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment

                      Working...
                      X