Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cars, cars, cars

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cars, cars, cars

    Deze heb ik getrokken op de Essen Motorshow, had toen mijn camera nog niet zo lang, maar toch drie gevonden die ik wel iets of wat goed vind, wat denken jullie ervan?







    greetz
    wesley
    The things you own, end up owning you

  • #2
    Re: Cars, cars, cars

    Je toont mooie details van de voertuigen, maar persoonlijk vind ik de composities niet zo geslaagd.

    Bij de eerste enkele stapjes naar links, wat meer van de flank tonen zal de aandacht van de kijker meer de foto intrekken doordat zijn oog de lijn van de wagen zal/kan volgen, bijkomend pluspuntje kon zijn dat ook de beide personen er niet opstaan ...
    Bij de tweede had je misschien ook beter wat meer van de wagen laten zien, door het oog over de schouderlijn en wielkasten te laten glijden ...
    De derde foto is mijn inziens nogal chaotisch, veel details maar niet echt een centraal focuspunt ...

    Comment


    • #3
      Re: Cars, cars, cars

      Ben 't een beetje eens met grafix, maar ze zijn toch verdienstelijk. De compo van de eerste en de laatste vind ik eigenlijk zo slecht nog niet, als het de bedoeling is de wagens binnen het geheel van een fotosalon te kaderen. Dan horen de mensen en de lampen en de reklame er allemaal bij. Dan krijgt de eerste zelfs een leuke speling voorgornd-achtergrond en daarmee wat diepte. De tweede had m.i. beeldvullender mogen zijn. Te veel leegte, te weinig auto daar.

      Comment


      • #4
        Re: Cars, cars, cars

        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Ben 't een beetje eens met grafix, maar ze zijn toch verdienstelijk. De compo van de eerste en de laatste vind ik eigenlijk zo slecht nog niet, als het de bedoeling is de wagens binnen het geheel van een fotosalon te kaderen. Dan horen de mensen en de lampen en de reklame er allemaal bij. Dan krijgt de eerste zelfs een leuke speling voorgornd-achtergrond en daarmee wat diepte. De tweede had m.i. beeldvullender mogen zijn. Te veel leegte, te weinig auto daar.
        Sluit ik me volledig bij aan.

        Bij de eerste ligt er wel een beetje van een gele waas over de foto, snel even wegwerken in PS ? Vind het wel een goede detailfoto van de boze look in de koplampen. Is de wagen een Dodge Challenger ?

        Tweede ( Ford GT40 ??? ) mocht uit een lager standpunt genomen zijn. Zou meteen een ander beeld geven.

        Bij 3 was het waarschijnlijk de bedoeling een detail van al het carbon te tonen aan deze wagen ( KTM ??? ). Dan mocht je gerust wat dichter geweest zijn, als je lens dat toelaat tenminste.

        Al bij al een goed begin, hoor.
        http://www.knstyle.be

        What doesn't kill you, will make you more strong ! ( James Hetfield )

        Comment


        • #5
          Re: Cars, cars, cars

          Bedankt voor de reacties allemaal!

          De eerste is idd een Dodge Challenger, en de gelige waas zal wss komen door de foute witbalans gekozen te hebben (was toen nog in het begin van "leer je camera kennen")

          De tweede is een Lamborghini Miura, de reden wrm ik 'em niet lager heb kunnen nemen is omdat hij achter een laag, glazen afscheiding stond, wou proberen de achterste lijn in detail op te nemen, maar ik zal daar zeker nog verder op oefenen

          De derde (KTM), ik denk, persoonlijk, dat het grootste probleem is da ik een beetje een ongelukkige hoek had uitgekozen (snel snel), moest ik iets meer rechts gestaan hebben zou die er wss helemaal anders hebben uitgezien, enfin, ik merk wel de laatste tijd dat als ik een foto ga nemen dat ik meer de tijd neem.

          Toch bedankt voor de reacties en tips, zoals ik al zei in mijn eerste post, alle begin is moeilijk
          The things you own, end up owning you

          Comment


          • #6
            Re: Cars, cars, cars

            Allé, vooruit, dan heb ik er toch 2 van de drie herkend...

            Tja, de omheiningen zijn soms echt kl*te !
            Op het salon te Brussel dat momenteel loopt staat op de stand van Autozone een prachtige Wiesmann GT tentoongesteld. Maar ook weer achter omheiningen, paaltjes met koorden erdoor, etc...
            Je kan hem gewoon onmogelijk deftig op de foto krijgen, en voor details sta je er dan te ver af. Jammer...
            http://www.knstyle.be

            What doesn't kill you, will make you more strong ! ( James Hetfield )

            Comment

            Working...
            X