Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Campo Santo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Campo Santo

    Een van de eerste fotoreportages die ik gemaakt heb.
    Ik ben een absoluut beginner in de fotografiewereld dus de foto's zouden zeer waarschijnlijk beter kunnen

    Hoewel de beginnershoek misschien niet voor commentaren bestemd is hoor ik toch graag jullie commentaren over de foto's

    #1


    #2


    #3

    Moderator Note: Maximaal drie foto's per topic, en één topic per dag, zijn toegelaten. Foto # 4 tot en met # 14 zijn dus verwijderd.
    Het is voor iedereen aangenamer dat u eerst de reglementen leest voor u in een forum post. Dank bij voorbaat en uw begrip.
    Last edited by Red Falcon; 29 december 2013, 07:09.

  • #2
    Re: Campo Santo

    Ga je eerst maar eens verdiepen in de reglementen en het sticky van dit subforum.

    14 is te veel. 3 is het maximum.
    En ook maar eenmaal per dag.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Campo Santo

      Hallo en welkom,

      Mag ik om te beginnen zeggen dat je wat veel foto's hebt geplaatst? In de regel beperken we ons tot drie foto's per topic. Het helpt ook om gerichter commentaar te geven als je de exif-gegevens (sluitertijd, diafragma, brandpuntsafstand, ...) in je foto's laat zitten.

      Over je foto's. Om te beginnen is Campo Santo een hele fotogenieke plek, maar "verval" op een mooie manier in beeld brengen is niet de gemakkelijkste opgave ... Zonder alle foto's in detail te willen / kunnen bespreken (daarvoor zijn het er teveel) zou ik je de algemene raad willen geven om eerst goed rond te kijken om te proberen de essentie van een plek te ontdekken. Probeer dat dan op een bewuste, beheerste, gerichte manier in beeld te brengen. Als ik je foto's nu overloop dan is het in feite een zootje, en dan bedoel ik niet het onderwerp maar de manier waarop je het in beeld hebt gebracht: weinig boeiende composities, slordige cadrages, niet met scherptediepte gespeeld, ... Het geheel is ook weinig samenhangend: kleur en zwart-wit (eigenlijk: grijswaarden) door elkaar en zelfs één in sepia (van overigens een prachtige grafbeeld !).

      Slechts één technische opmerking: je foto's ogen allemaal onscherp. Onmogelijk te zeggen hoe dat komt en wat je moet dan om dat te verhelpen, tenzij je wat extra info geeft over gebruikte sluitertijd en diafragma.

      Bedenk vooral dat je als fotograaf de eerste kritische beoordelaar van je eigen werk moet zijn en ook zelf voor de eindredactie ervan moet instaan.

      Excuus als dit allemaal wat hard overkomt, maar ik ken je niet en ik heb er dus ook geen enkel belang bij om je foto's de grond in te boren. Ik hoop alleen dat we je kunnen helpen, als jij dat wil.

      mvg,
      Yves
      Niet geschoten is altijd mis ...

      Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

      Comment


      • #4
        Re: Campo Santo

        Excuses, het van 1 topic per dag had ik gezien, het beperkte antal foto's zal ik over gekeken hebben.

        Exif-gegevens zullen waarschijnlijk verdwenen zijn doordat de foto's in photoshop bewerkt zijn (lees watermerk toegevoegd), zal eens moeten uitzoeken hoe dat te voorkomen in de toekomst

        komt zeker niet hard over hoor
        Ik kan wel tegen kritiek tegen (anders zou ik er niet om vragen he )

        Wat sluitertijd, diafragma enzo betreft kan ik je jammer genoeg niet echt een antwoord op geven.
        Eerlijk is eerlijk, deze fotos zijn genomen nog van voor ik ooit over die dingen had gehoord (laatste dagen al wel een boel over gelezen)

        Nuja, het toestel waarmee deze gemaakt zijn is ook niet ideaal hoor.
        Een Sony Steadyshot compactcameratje, het doet zn ding, maar niet 100% (die is dan ook al verschillende jaren oud en heeft al heel wat afgezien)
        Ik ben aan het uitkijken om me een beter toestel aan te schaffen en een statief en nog wat benodigdheden.

        Persoonlijk ben ik zelf 80% tevreden over deze foto's, maar vraag me dat binnen een jaartje nog eens en ik zal je heel waarschijnlijk een heel ander cijfer geven
        Maar voor een eerste keer vind ik ze best geslaagd.
        Jullie zijn natuurlijk de pro's en zien dingen die ik (nog) niet zie, dus de tips/kritiek die gegeven worden zijn een goede leerschool in alle geval.

        Comment


        • #5
          Re: Campo Santo

          KoenMol;4048825]Excuses..
          het beperkte antal foto's zal ik over gekeken hebben.

          en toch staan ze er nog...?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Campo Santo

            Ik zie toch maar twee foto's

            @KoenMol : persoonlijk zou ik me om te beginnen meer bezig houden met kleur, dat vergeeft veel meer dan zwartwit.
            Verder voeg ik me bij y-cam betreft de scherpte, dat kan beter. Laat ons daar mee beginnen zou ik zeggen.

            Comment


            • #7
              Re: Campo Santo

              inderdaad zou ik me eerst concentreren op het leren scherpstellen,
              dat is al meer dan 80% van je foto.
              gebruik eens de zoekfunctie hier in het forum, en je zal al héél veel bij leren.
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment

              Working...
              X