Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brugge by night

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brugge by night

    Eergisteren een bezoekje aan Brugge gebracht! Spijtig genoeg had ik geen statief bij en heb deze foto's allemaal uit de hand moeten maken. Aangezien ik niet thuis ben in fotografie van architectuur en gebouwen post ik het in dit forumonderdeel. Alle tips en bemerkingen zijn welkom!
    De combinaties zijn gemaakt met een 40D en de goedkope 18-55 IS kitlens.







    alvast bedankt voor het kijken!

  • #2
    Re: Brugge by night

    2 en 3 zeker uit de hand naar mijn gedacht
    Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

    Comment


    • #3
      Re: Brugge by night

      Jammer dat je geen statief bij had! 2 en 3 zouden prachtplaatjes geweest zijn, denk ik.

      Uit de vrije hand zijn ze best goed
      1 vind ik de mindere foto.

      Comment


      • #4
        Re: Brugge by night

        Ik vind de derde gewoon super..Die toren alleen nog rechtzetten en das een knappe topper..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Brugge by night

          De meest gefotografeerde hoek van Brugge, hier dus de derde, is meteen ook je beste. De
          vertekening (scheefstaande Halletoren) is makkelijk te verhelpen.

          Comment


          • #6
            Re: Brugge by night

            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Ik vind de derde gewoon super..Die toren alleen nog rechtzetten en das een knappe topper..
            misschien iets dat véél mensen niet weten, ook Bruggelingen, maar de Halletoren IS scheef!! Staat niet loodrecht, en dat komt niet alleen door de lensvervorming.
            Mooie foto's btw, (nog een keer met statief?)
            Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

            Comment


            • #7
              Re: Brugge by night

              Oorspronkelijk geplaatst door the_wussy Bekijk bericht
              misschien iets dat véél mensen niet weten, ook Bruggelingen, maar de Halletoren IS scheef!! Staat niet loodrecht, en dat komt niet alleen door de lensvervorming.
              Mooie foto's btw, (nog een keer met statief?)
              Er dan wel bij zeggen dat het met het blote oog bijna niet te zien is dat die toren ietsjes scheef staat.
              Omdat de onderste verdieping verzakt was (vermoedelijk het gevolg van het dempen van de Reie ten
              zuiden van het gebouw), werd dit gecompenseerd door de daarop staande verdieping in de andere
              richting schuin te bouwen).
              Wat we hier zien is dus wel degelijk lensvervorming.

              Comment

              Working...
              X