Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Brugge by night

Standaard Brugge by night

Eergisteren een bezoekje aan Brugge gebracht! Spijtig genoeg had ik geen statief bij en heb deze foto's allemaal uit de hand moeten maken. Aangezien ik niet thuis ben in fotografie van architectuur en gebouwen post ik het in dit forumonderdeel. Alle tips en bemerkingen zijn welkom!
    De combinaties zijn gemaakt met een 40D en de goedkope 18-55 IS kitlens.

alvast bedankt voor het kijken!

Standaard Re: Brugge by night

2 en 3 zeker uit de hand naar mijn gedacht
    Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Jammer dat je geen statief bij had! 2 en 3 zouden prachtplaatjes geweest zijn, denk ik.

Uit de vrije hand zijn ze best goed
    1 vind ik de mindere foto.

Ik vind de derde gewoon super..Die toren alleen nog rechtzetten en das een knappe topper..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

De meest gefotografeerde hoek van Brugge, hier dus de derde, is meteen ook je beste. De
    vertekening (scheefstaande Halletoren) is makkelijk te verhelpen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Ik vind de derde gewoon super..Die toren alleen nog rechtzetten en das een knappe topper..
    misschien iets dat véél mensen niet weten, ook Bruggelingen, maar de Halletoren IS scheef!! Staat niet loodrecht, en dat komt niet alleen door de lensvervorming.
    Mooie foto's btw, (nog een keer met statief?)
    Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_wussy Bekijk bericht
    misschien iets dat véél mensen niet weten, ook Bruggelingen, maar de Halletoren IS scheef!! Staat niet loodrecht, en dat komt niet alleen door de lensvervorming.
    Mooie foto's btw, (nog een keer met statief?)
    Er dan wel bij zeggen dat het met het blote oog bijna niet te zien is dat die toren ietsjes scheef staat.
    Omdat de onderste verdieping verzakt was (vermoedelijk het gevolg van het dempen van de Reie ten
    zuiden van het gebouw), werd dit gecompenseerd door de daarop staande verdieping in de andere
    richting schuin te bouwen).
    Wat we hier zien is dus wel degelijk lensvervorming.

Regels voor berichten