Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bruges by night

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bruges by night

    Wat rondgelopen in brugge in het donker. Men eerste keer dat ek nachtfoto's neem!


    Ik kan niet direct uitmaken ofdat ek em beter vind zonder dat licht aan de linkerkant... (ik heb em wel bijgesneden mocht iemand hem willen zien zonder dat licht kan ik hem wel even uploaden)


    Camera Model: SONY (DSLR-A300)
    Lens Focal Length: 18,00 mm ()
    Shutter Speed: 15 sec
    F-Number: F7,1
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/10


    Deze vind ik zelf heel mooi, misschien wel een beetje te schuin genomen


    Camera Model: SONY (DSLR-A300)
    Lens Focal Length: 45,00 mm ()
    Shutter Speed: 1 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 100
    Compensation: EV 0/10




    Camera Model: SONY (DSLR-A300)
    Lens Focal Length: 20,00 mm ()
    Shutter Speed: 4 sec
    F-Number: F11,0
    ISO: 100
    Compensation: EV 0/10



    Conclusie na de eerste keer nachtfoto's, dit is toch een heel stuk leuker dan gewoon overdag foto's nemen! Je kan veel leukere dingen doen met sluitertijden. Ook opgemerkt, een goed statief is een must! Kzit hier nog met één uit de oudheid en dat maakt het toch niet echt evident, ook heel jammer is dat ek men statief niet kan kantelen dat ik verticale foto's maak. Dringend dus eens investeren! Ook ondervonden dat dat kantelbare scherm van men Sony toch wel een zalig iets is, de 100euro meer zeker waard!
    Sony DSLR-A300 + 18-70mm

  • #2
    Re: Bruges by night

    foto 1 en 2 zijn echt wel heel goed

    foto 2 zou ik ook wat rechttrekken.

    Foto 3, lig ik niet echt wakker van. Als het water wat kalmer was geweest had je een heel goede reflectie in het water gehad.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

    Comment


    • #3
      Re: Bruges by night

      Bedankt voor je reactie. Ik had al geprobeerd om hem wat te rechttrekken, maar ik verlies dan nogal veel van men foto precies

      En op foto 3, dat ging inderdaad mooier zijn geweest, maar het was wat aan het regenen dus het water stond nogal troebel.

      Nog iemand tips?
      Sony DSLR-A300 + 18-70mm

      Comment


      • #4
        Re: Bruges by night

        Nachtfotografie is leuk!

        Foto #1: lucht is wat ruizig en er zit een stofke op uw sensor. Het licht aan de linkerzijde trekt wat mij betreft net iets teveel de aandacht van het oog, terwijl het daar niet om gaat.

        Foto #2: heel fraai, leuk perspectief.

        Foto #3: mijn favo. Geen spiegeling, da's waar, maar tegenover weer wel een beetje 'romig' water. Vind ik ook wat hebben.
        Mijn ebook: Ken Je Camera Van A-Z!
        Workshops Basiskennis, van Idee tot Foto en Adobe Lightroom
        Hier doe ik mijn ding: Mensen Leren Fotograferen

        Comment


        • #5
          Re: Bruges by night

          Bij de eerste zou ik rechts een beetje croppen, zodat het wit en het hekken weg is. Spijtig van de lamp, maar anders mooie foto

          De tweede vind ik wel mooi schuin

          Bij de derde denk ik dat de witbalans niet 100% juist zit, iets naar de oranje schijn als je kijkt naar het gebouw.
          Maar mooie foto
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Bruges by night

            Oorspronkelijk geplaatst door kissakiman Bekijk bericht
            Nachtfotografie is leuk!

            Foto #1: lucht is wat ruizig en er zit een stofke op uw sensor. Het licht aan de linkerzijde trekt wat mij betreft net iets teveel de aandacht van het oog, terwijl het daar niet om gaat.

            Foto #2: heel fraai, leuk perspectief.

            Foto #3: mijn favo. Geen spiegeling, da's waar, maar tegenover weer wel een beetje 'romig' water. Vind ik ook wat hebben.
            helemaal mee eens.
            Als dit je eerste nachtopnames zijn dan belooft dat wat voor de toekomst.
            Ga zo nog maar efkes door.

            Proficiat,

            Bert
            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
            www.bertofotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: Bruges by night

              Bedankt voor de reacties!

              Bij die derde, brugge is gewoon een oranje stand alles is heel goed belicht met mooie straatlantaars, en standbeelden ook allemaal goed belicht, alsook gebouwen, ene nadeel is, al die lichten zijn.. jawel oranje
              Die oranje schijn op dat gebouw, komt van een oranje licht die linksonder ergens aan de rand van het water hangt. Ik denk niet dat ek daar veel aan kan doen? Of is er wel een manier?
              Sony DSLR-A300 + 18-70mm

              Comment


              • #8
                Re: Bruges by night

                Oorspronkelijk geplaatst door Ronny_T Bekijk bericht
                Bedankt voor de reacties!

                Bij die derde, brugge is gewoon een oranje stand alles is heel goed belicht met mooie straatlantaars, en standbeelden ook allemaal goed belicht, alsook gebouwen, ene nadeel is, al die lichten zijn.. jawel oranje
                Die oranje schijn op dat gebouw, komt van een oranje licht die linksonder ergens aan de rand van het water hangt. Ik denk niet dat ek daar veel aan kan doen? Of is er wel een manier?
                Ja t'is waar met die oranje verlichting
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Bruges by night

                  Als beginnende hobby fotograaf vind ik dit heerlijke foto’s,
                  Ben zelf al wel 101 keer over die brug geweest, wist niet dat ze bij donker zo mooi kon gefotografeerd worden

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bruges by night

                    Foto 3 vind ik heel mooi. Prettig om naar te kijken. Ik denk dat je met een sluitertijd van 30 seconden een betere reflectie op het water had gekregen.
                    Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bruges by night

                      Hoi,

                      Foto 1 : , mooie compo, maar vooral de sfeer mooi uitgedrukt door gebruik van de kleuren

                      Zou hem een beetje croppen, zosoende aan de rechter kant het "wit voorwerp" er afvalt, terug nu iets te veel aandacht
                      Last edited by Josv; 9 juli 2009, 15:26.
                      Jos
                      Site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bruges by night

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ronny_T Bekijk bericht
                        Die oranje schijn op dat gebouw, komt van een oranje licht die linksonder ergens aan de rand van het water hangt. Ik denk niet dat ek daar veel aan kan doen? Of is er wel een manier?
                        Die oranje schijn komt van het gebruik van natriumlampen. Dergelijke lampen hebben een beperkt kleurenspectrum. Kijk naar het blauwe kanaal van je foto en je zult zien dat die nauwelijks belicht is. Dit is in beperkte mate te corrigeren.

                        Een snelle oplossing is het toepassen van een fotofilter. Zelf doe ik dat het liefst met lagen. Dan bestaat demogelijkheid tot correctie achteraf. Bij deze foto had ik het beste resultaat met koel filter (82).

                        Een meer bewerkelijke oplossing is het kopiëren van het groene kanaal naar het blauwe kanaal. Dat blauwe kanaal is vervolgens te bewerken met curven. Een sterk contrast geeft dan een goed uitgangspunt voor de bewerking.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bruges by night

                          verdienstelijke nachtfotografie
                          mvg Wilfried

                          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                          Comment

                          Working...
                          X