Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breskens 360)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Breskens 360)

    Ik heb een poging gedaan een pano te maken.
    Daarvoor heb ik een speciale statiefkop gemaakt om geen paralaxfouten te krijgen.

    Klik op de foto voor een interactieve 360°

    Shift=inzoomen
    Ctrl=uitzoomen

  • #2
    Re: Breskens 360)

    WOWWWW
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #3
      Re: Breskens 360)

      Erg mooi.

      Comment


      • #4
        Re: Breskens 360)

        is vidd zeer knap gedaan!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Breskens 360)

          Mooi en technisch Zeker niet slecht voor een "beginner"
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Breskens 360)

            JAh, ik ben hier geen krak in,heb zelf nog nooit een pano gemaakt.
            Maar als ik mijn buikgevoel volg................... is je link prachtig, echter je foto daar zie ik iets aan!
            Op de 360° is het niet echt goed te zien maar de foto is scheef voor mij zie huis achteraan met paal voor ( stadhuis ?), alsook een betje gelig. Doordat je een 360° recht maakt heb je die rare bogen.
            Dus de 360° is zeer mooi gedaan, maar de foto vind ik niet geslaagd. Als ik het goed begrijp maken de meesten een pano door verschillende foto's naast elkaar te "kleven" zonder dat het opvalt .
            Ik hoop dat ik mij een beetje begrijpbaar uitdruk ?
            mvg Bruno D.G.
            Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

            Comment


            • #7
              Re: Breskens 360)

              super zulle!!!!!
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #8
                Re: Breskens 360)

                Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
                JAh, ik ben hier geen krak in,heb zelf nog nooit een pano gemaakt.
                Maar als ik mijn buikgevoel volg................... is je link prachtig, echter je foto daar zie ik iets aan!
                Op de 360° is het niet echt goed te zien maar de foto is scheef voor mij zie huis achteraan met paal voor ( stadhuis ?), alsook een betje gelig. Doordat je een 360° recht maakt heb je die rare bogen.
                Dus de 360° is zeer mooi gedaan, maar de foto vind ik niet geslaagd. Als ik het goed begrijp maken de meesten een pano door verschillende foto's naast elkaar te "kleven" zonder dat het opvalt .
                Ik hoop dat ik mij een beetje begrijpbaar uitdruk ?
                Daar heb je gelijk in, de foto staat inderdaad niet recht op een bepaald stuk.
                In deze discipline ben ik echt nog beginner .
                Mijn statief stond nochtans perfect pas , maar ik denk dat het probleem kwam door het stichen.
                Ondertussen heb ik in het programma een tool gevonden om de horizon recht te trekken (beetje laat dat ik het zie maar kom ... )
                Bij nader inzien is het inderdaad beter om iets minder geel toe te passen . ik heb de WB moeten optrekken omdat alle te blauw was naar mijn zin (het blauwe uurtje) met gevolg dat de beelden te geel werden.
                Bedankt iedereen voor de commentaren

                Comment


                • #9
                  Re: Breskens 360)

                  Leuk gedaan en een leuke omgeving

                  Comment


                  • #10
                    Re: Breskens 360)

                    sjapoo!
                    Heb ik nog nooit geprobeerd 360°
                    Ik volg hier wel Bruno's commentaar.
                    En dat moet toch wel aan te passen zijn.

                    (enne die speciale statiefkop die je gemaakt hebt?? Ik ben heel benieuwd maar ik ben wel onhanding )

                    en een beetje reclame: ik heb onlangs hier een kleine panoramatutorial geplaatst
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Breskens 360)

                      Mijn statief stond nochtans perfect pas , maar ik denk dat het probleem kwam door het stichen.

                      is niet enkel je statief dat moet waterpas staan, maar ook je panokop

                      groet
                      Tech8

                      Zie HIER
                      www.hellinckx-foto.be
                      Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Breskens 360)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tech8 Bekijk bericht
                        Mijn statief stond nochtans perfect pas , maar ik denk dat het probleem kwam door het stichen.

                        is niet enkel je statief dat moet waterpas staan, maar ook je panokop

                        groet
                        Tech8

                        Zie HIER
                        Dat bedoelde ik eigenlijk , de as waarover mijn camera draait stond echt pas, maar in de PTgui heb ik wat gerommeld met de beelden , en dat mocht ik niet doen, je kan namelijk 1 beeld apart schuiven ten opzichte van de andere , en zo heb ik alles wat scheef getrokken .
                        Ondertussen ben ik er uit dat ik dat beter laat voor een 360°
                        Al doende leren we nietwaar.

                        Hier een link van de Pano kop dat ik heb gemaakt .
                        https://lh4.googleusercontent.com/-3...720/foto-1.jpg

                        Zoals je kan zien heb ik een waterpas gemonteerd op de juiste plaats , ik zet pas draai 180° corrigeer en draai 180° terug en corrigeer eventueel nog eens , zo weet ik zeker dat het juist staat.
                        En de 2lange hendels staan blok vast , die heb ik uitgelijnd want anders klopt het niet. meer

                        Comment


                        • #13
                          Re: Breskens 360)

                          zeer mooi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Breskens 360)

                            Knap gemaakte flash video. De reden waarom de foto een beetje gegolfd staat kan liggen 1: aan het feit dat je camera een beetje naar voren of naar achteren gekanteld was.....en dat hoeft niet veel te zijn om verbuiging na het stitchen te krijgen. Het sensorvlak moet eigelijk loodrecht tov het middenpunt van je statief zitten .2: Blijft je camera ook perfect pas bij het ronddraaien om de as. Je kan de camera perfect pas zetten in het startpunt(tevens ook eindpunt) maar bij 90°verdraaing zou de camera nog steeds pas moeten staan. Je kunt dit alleen bekomen door het draaipunt rondom eerst pas te zetten alvorens het pas zetten van de camera en panokop.3: Werk je in verschillende rijen(boven ,midden ,onder) afbeeldingen of gebruik je een fisheye voor de foto's rondom en een aparte foto voor grond en lucht? Indien de eerste optie het geval is moet je de camera onder een gelijke hoek naar onderen kantelen en naar boven om de foto's rondom te maken.
                            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Breskens 360)

                              De regio (plek) waar ik mijn hard aan heb verpand. Wordt helemaal warm door het beeld, de sfeer klopt helemaal met hoe ik het ken! Krijg er heimwee van

                              Comment

                              Working...
                              X