Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Borghetto Sul Mincio, Italië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Borghetto Sul Mincio, Italië

    Idyllisch dorpje ten zuiden van het Gardameer, uitgeroepen tot één van de mooiste dorpjes van Italië en dat is wat mij betreft zeker terecht.

    Bedoeling was om vanop de Ponte Visconteo (ruïne van een oude brug en op zich ook een redelijk indrukwekkend bouwsel) het dorpje te trekken bij zonsondergang. Jammer genoeg heeft mijn GPS daar anders over beslist door me eerst naar het verkeerde dorpje Borghetto te sturen. Dus tegen dat ik op de juiste plek aankwam had ik zonsondergang ruimschoots gemist en heb dan maar een poging gewaagd om Borghetto Sul Mincio by night te fotograferen. Jammer van de bouwkraan, maar ik kan ze niet wegtoveren en mijn photoshop-skills zijn zo ondermaats dat ik maar besloten heb ze te laten staan.

    Verder zeker een aanrader voor iedereen die in de buurt komt, zowel het dorpje als de brug als het nabij gelegen Castel Scaligero.
    alle tips en commentaren zijn zoals steeds welkom.




    EXIF:
    Sony A57 met Carl Zeiss DT 16-80mm op 26mm.
    ISO 800
    F18
    13 sec.

    Voor de volledigheid zet ik er dan ook maar een foto bij die genomen werd van de andere kant van het dorp. Links in de achtergrond zie je een klein stukje van de Ponte Visconteo van waarop de eerste foto genomen werd.



    EXIF:
    Sony A57 met Carl Zeiss DT 16-80mm op 16mm
    ISO 800
    F7.1
    1 sec.

  • #2
    Re: Borghetto Sul Mincio, Italië

    Wou je bewust die rode kleur hebben? 'k had graag een versie gezien met normale witbalans (witte sterren ipv rode), voor mij zou het dan beter werken denk ik. Geen idee

    Tis niet simpel met die felle lampen en voor de rest nacht omstandigheden. Vraagt om een HDR'tje denk ik

    Comment


    • #3
      Re: Borghetto Sul Mincio, Italië

      het zou kunnen dat je gelijk hebt hoor, maar volgens mij zijn dat geen sterren maar lichten in de achtergrond. Een aantal van die rode lichten zitten ergens verscholen tussen de bomen die in de achtergrond op een heuvelflank staan en kunnen dus volgens mij onmogelijk sterren zijn.

      zou een HDR werken met een sluitertijd van 13 seconden?

      Comment


      • #4
        Re: Borghetto Sul Mincio, Italië

        Je kan een foto maken met de gootste Aperture van je lens om zoveel mogelijk licht binnen te krijgen met zo weinig mogelijk ruis. Dan nog een aan F7.1 om die sterren rond de lichten te krijgen, en dan nog iets ertussen.
        Ben der geen expert in, en met dat water op de voorgrond waar nog beweging in zit wordt dat extra lastig. Omdat de DoF dan ook nog eens kan veranderen heb je dan wel al mad photoshops skills nodig om dat alles samen te brengen tot 1 geslaagde foto

        Het is wel een goede poging bij erg moeilijke licht omstandigheden!

        Comment


        • #5
          Re: Borghetto Sul Mincio, Italië

          Ik denk dat Rob met "sterren" de lampen voorheeft.
          Je krijgt stervorming door het kleine diafragma dat je gebruikt hebt.
          --> www.brandnewimage.be <--

          Comment


          • #6
            Re: Borghetto Sul Mincio, Italië

            haha, photoshop skills, ik ben al blij dat ik photoshop openkrijg
            verder kom ik niet hoor.
            Toch bedankt voor je tips hieromtrent, ik ben ook helemaal niet thuis in nachtfotografie en ben verder ook maar een fotograafje van niks. Dus ik ben al blij dat ik het onder een goede poging mag categoriseren

            Comment


            • #7
              Re: Borghetto Sul Mincio, Italië

              In m'n eerste post had ik het over echte sterren, ik zie nu ook dat die tegen een bergflank staan, dus het kunnen toch rode lampen zijn Niet goed gezien dus.
              In m'n 2de post had ik het wel over de stervormige straling van de lampen die je idd krijgt bij een nauw diafragma. Zal volgende keer wat duidelijker zijn

              Probeer toch de witbalans eens aan te passen, misschien werkt het dan al iets beter. Daar hoef je geen photoshop held voor te zijn (al kan ik zelf enkel een beetje met LR aan de slag...)

              Comment

              Working...
              X