Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boomklever

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • boomklever

    Hey hey,

    afgelopen week even een wandeling in Averbode gemaakt, en er zaten heel veel
    boomklevers
    ik kon het natuurlijk niet nalaten mijn camera boven te halen ...

    Nu ben ik technisch gezien nog niet erg ver dus veel kritiek is welkom,
    deze is trouwens lichtjes bewerkt in PS CS5, enkel ben ik niet tevreden
    van het verscherpen van de foto



    thanks voor de goede raad :-)

    EXIF :

    Belichtingstijd: 1/400 Seconde
    F Nummer: F/8
    Belichtingsprogramma: Onbekend
    ISO-gevoeligheid: 1600
    Flits: Uit
    Brandpuntsafstand: 270.0 mm
    Meting: Patroon
    Belichtingshoek: 0.00 EV
    Resolutie(X): 72.00
    Resolutie(Y): 72.00
    Cameramodel: Canon EOS 550D

    naar aanleiding van BenHak : het origineel

    Last edited by mcjerry; 15 februari 2011, 21:05.
    Canon EOS 550D - Tamron 18-270 mm - Canon 50 mm F1.8 II - Sigma 170 - 500 mm

  • #2
    Re: boomklever

    Daar kan ik ook nog niet mee overweg(dat verscherpen)..Maar ik denk dat, als de scherpte al van tevoren niet correct is, en je gaat hem dan uitsnijden, dat je hem nooit scherp krijgt. Tenzij onze deskundigen hier iets op weten te vinden..Ik heb ook al vaak geprobeerd om een specht te vergroten vanop afstand met een 300, maar door hem uit te snijden werd het dan ook niet mooier. Eigenlijk zou je eens de originele foto moeten plaatsen, zonder uitsnede.. Verdr denk ik, dat het altijd mooier is om een vogel helemaal op de foto te krijgen. Maar, ik schrijf het hier maar eens...het lukt mij ook nog niet hoor.

    Comment


    • #3
      Re: boomklever

      De crop die je hier maakt met zo'n hoge iso is gewoon niet haalbaar en krijg je nooit scherp.

      Vogels fotografeer je ook niet zomaar in het voorbij lopen, er komt toch wel wat bij kijken om tot een goed resultaat te komen. Zoek maar eens wat info op het internet, je zal al snel merken dat er veel werk, veel oefenen en vooral veel geduld aan te pas komt. Ik ben absoluut geen kenner maar heb al wel eens een kleine poging ondernomen, zie onderstaande link.
      Ik was en ben heel tevreden over de foto's maar als je hier in showcase gaat kijken dan zie je pas het echte werk van de prof's .



      grts
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

      Comment


      • #4
        Re: boomklever

        Edje heeft het goed uitgelegd,veel heel veel geduld,en hopen dat er iets binnen je bereik komt,dat haalbaar is.Je was nu nog veel te ver weg van je onderwerp daardoor moet je te hard croppen en verlies je teveel aan kwaliteit,zeker met zo een hoge IsoGrtjes en veel succes bij een volgende poging,Francine
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

        Comment


        • #5
          Re: boomklever

          Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
          De crop die je hier maakt met zo'n hoge iso is gewoon niet haalbaar en krijg je nooit scherp.

          Vogels fotografeer je ook niet zomaar in het voorbij lopen, er komt toch wel wat bij kijken om tot een goed resultaat te komen. Zoek maar eens wat info op het internet, je zal al snel merken dat er veel werk, veel oefenen en vooral veel geduld aan te pas komt. Ik ben absoluut geen kenner maar heb al wel eens een kleine poging ondernomen, zie onderstaande link.
          Ik was en ben heel tevreden over de foto's maar als je hier in showcase gaat kijken dan zie je pas het echte werk van de prof's .



          grts
          Edje heb zojuist je foto's bekeken van je boomklever,ze zijn gewoonweg ongelooflijk mooi Grtjes Francine
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

          Comment


          • #6
            Re: boomklever

            ik vind de originele foto eigenlijk wel iets hebben. Als je hier de bomen rechtzet en het zo laat heb je voor mij een prachtig plaatje waar het even zoeken is en dan het "ah ma daar zit een boomklever" gevoel hebt

            Comment

            Working...
            X