Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloem aardappelplant.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bloem aardappelplant.

    Zie link : dit kan je er ongeveer uithalen, en als je kan vertrekken van het origineel
    misschien nog iets meer :http://img90.imageshack.us/img90/3290/8lrf.jpg
    fotosite

    Comment


    • #17
      Re: Bloem aardappelplant.

      Nog een andere update geplaatst.
      Zonder verscherping (rechtstreeks van het origineel), maar met een aanpassing van de Schaduw/hooglichten in Photoshop.

      Comment


      • #18
        Re: Bloem aardappelplant.

        update al een pak beter, maar deze toch het mooist:

        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: Bloem aardappelplant.

          @bouk,
          Als ik eerlijk mag zijn vind ik jouw mooiste te oranje en heeft de lucht zijn kleur verloren.

          En toch heeft mijn mooiste (laatste update), na de vele toffe tips die ik hier mocht ontvangen, de voorkeur gekregen.
          Nogmaals hartelijk dank voor de vele reacties.
          Ik heb hier vooral van geleerd dat de compositie oké is, maar de bewerking in photoshop niet naar behoren was uitgevoerd.
          Tevens mag ik zeggen dat photoshop één grote trukendoos is om van iets grauw (origineel) naar een zeer mooie bewerking kan overgaan.
          Het is nog lang niet de perfectie maar we zijn hier om de andere leren nietwaar.

          Mvg,

          Luc

          Comment


          • #20
            Re: Bloem aardappelplant.

            laatste update is idd mooier
            ook die van Elsan mag er zijn
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #21
              Re: Bloem aardappelplant.

              Dit is geen reclame voor een D800. Dit moet - in camera ! - zeker beter kunnen.
              Niet geschoten is altijd mis ...

              Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

              Comment


              • #22
                Re: Bloem aardappelplant.

                Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
                Dit is geen reclame voor een D800. Dit moet - in camera ! - zeker beter kunnen.
                y-cam,

                Wat bedoel je met moet - in camera ! - zeker beter kunnen en wat vind je niet kunnen in deze opnamen?

                Comment


                • #23
                  Re: Bloem aardappelplant.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Luc001 Bekijk bericht
                  y-cam,

                  Wat bedoel je met moet - in camera ! - zeker beter kunnen en wat vind je niet kunnen in deze opnamen?
                  ik bedoel - los van compo - dat je met een D800 de belichting, zelfs met hoog contrast van deze scène, bij het nemen van de foto toch al beter moet krijgen dan nu het geval is (en dat je dus niet achteraf dat moet aanpassen). Of vergis ik me?
                  Niet geschoten is altijd mis ...

                  Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bloem aardappelplant.

                    De laatste update vind ik een hele mooie
                    Als ze op mijn bord liggen nog nooit bij stilgestaan dat ze zo mooie blommekes hebben.

                    Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bloem aardappelplant.

                      De laatste update is zeer mooi!
                      Ik wist niet dat aardappelbloemen zo mooi waren!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bloem aardappelplant.

                        Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
                        ik bedoel - los van compo - dat je met een D800 de belichting, zelfs met hoog contrast van deze scène, bij het nemen van de foto toch al beter moet krijgen dan nu het geval is (en dat je dus niet achteraf dat moet aanpassen). Of vergis ik me?
                        @y-cam inderdaad je vergist zich niet het kan allemaal door 1 of 1,3 stop over te belichten zoals Jessey reeds had voorgesteld of misschien zelfs de invul flits.
                        Aangezien dit forum mijn leerschool is en aan de hand van jullie (meer ervaren fotografen) opmerkingen ga ik dat omzetten in de praktijk om betere foto's/reclame te maken met/voor D800.
                        Je moet niet vergeten dat ik van een toestel kom met voorgeprogrammeerde instellingen en nu zelf het toestel moet instellen, maar ik wil het leren, verbeteren en toepassen onder alle omstandigheden.
                        Ik weet ondertussen al dat ik gekozen heb voor een zeer degelijk toestel met een sensor die zeer scherpe foto's weergeeft.
                        Kijk zelf maar naar het verschil tussen update1 een klein beetje verscherpt en update2 niets verscherpt!
                        Aan de hand van jullie reacties weet ik dat het voor de meeste qua compo goed zit en dat vind ik ook zeer belangrijk.


                        @Brombeer en poaltj hartelijk dank voor jullie reactie.
                        Ik hoop dat als er nu aardappeltjes op jullie bord geserveerd worden dat jullie weten dat er eerst deze mooie bloemen hebben opgestaan.

                        Comment

                        Working...
                        X