Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blauwe reiger Brasschaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blauwe reiger Brasschaat

    Ik ben een weinig ervaren natuurfotograaf en vraag jullie advies over wat er beter kan.
    Alvast bedankt en de beste wensen voor 2018!
    De foto werd genomen met een Nikon d7200, Tamron 150-600 G2, 1/100 sec. f/6,3 600 mm, iso 400


    Blauwe reiger Brasschaat by Dirk De Beuckelaer, on Flickr

  • #2
    Re: Blauwe reiger Brasschaat

    Mooie waarneming - maar ik heb twijfels over de scherpte - en ik zie daarvan een mogelijke verklaring in de exif
    Er is namelijk een vuistregel in fotografie die zegt om als sluitertijd minimum 1/brandpuntsafstand * cropfactor aan te houden - bij fotografie uit de hand
    In jouw geval 1/100" op 600 mm is die regel duidelijk niet gerespecteerd - dat vertaalt zich in bewegingsonscherpte en verlies van detail.
    Uit de hand moet je op 600mm dus 1/750" of zelfs 1/1000" aanhouden - waarvoor je dan ook weer de ISO moet laten stijgen.
    Deze opmerking is niet kwaad bedoeld hoor - en beste wederwensen trouwens
    Groeten,
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Blauwe reiger Brasschaat

      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
      Mooie waarneming - maar ik heb twijfels over de scherpte - en ik zie daarvan een mogelijke verklaring in de exif
      Er is namelijk een vuistregel in fotografie die zegt om als sluitertijd minimum 1/brandpuntsafstand * cropfactor aan te houden - bij fotografie uit de hand
      In jouw geval 1/100" op 600 mm is die regel duidelijk niet gerespecteerd - dat vertaalt zich in bewegingsonscherpte en verlies van detail.
      Uit de hand moet je op 600mm dus 1/750" of zelfs 1/1000" aanhouden - waarvoor je dan ook weer de ISO moet laten stijgen.
      Deze opmerking is niet kwaad bedoeld hoor - en beste wederwensen trouwens
      Groeten,
      Peter
      Bedankt Peter voor de feedback.