Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beestjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beestjes

    Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum en in de fotografie.

    Ik ben een vrouw/meisje van 19.
    Foto's hebben me altijd al geboeit maar nu ga ik er mij in verdiepen.
    Afgelopen weekend heb ik mijn eerste degelijke camera gekocht (dit hoop ik toch), een olympus e 400.

    Er zijn verschillende objecten die ik boeiend vind op foto waaronder oude (eventueel vervallen) gebouwen, portretten, dieren,...

    Tips en tricks zijn welkom


    Sita aan het rondwandelen


    Geitje

  • #2
    Re: Beestjes

    Ze zien er wat te 'braafjes' uit. Compo's van beide vind ik niet zo goed. Probeer er wat meer mee te spelen. De hond staat er wel mooi op.
    Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

    Comment


    • #3
      Re: Beestjes

      Welkom @ BD en veel plezier met je camera en fotografie gewenst !

      De foto's...
      Eerste foto is scherp op de juiste plaats en goed belicht. Het standpunt is laag genoeg. Toch komt de hond er voor mij niet helemaal uit zoals het hoort, en dit heeft één eenvoudige reden voor mij... de achtergrond. Hij is wazig, zit achter de DOF, en da's goed, maar de kleurverschillen zijn te miniem om hem er te laten uitspringen. Bovendien zitten er storende elementen in. De ruimte rechts van de hond wat weghelpen kan de foto nog iets verbeteren. Probeer te letten op compositie, die nu vrij centraal is. Een onderwerp kijkt veel makkelijker als er maar aan één kant een doorkijk is, dus ietwat aan de kant zetten.
      Bij de tweede, andermaal een goede belichting, misschien ietsjes te licht op het wit, maar je maakt het jezelf best moeilijk, een zwart/wit onderwerp in de vlakke zon fotograferen. Het standpunt kan daar m.i. beter wat lager, en ook de compositie... ietwat ruimte laten in kijkrichting, en één doorgangetje is genoeg.

      Comment

      Working...
      X