Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeldig Lommel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beeldig Lommel

    Lang geleden dat ik nog eens iets gepost heb. Bij deze wat beelden van Beeldig Lommel (pun intended), een evenement met zogenaamde levende standbeelden.

    De 'standbeelden' staan gewoon in de straat. Omdat dat vaak niet zo'n interessante achtergronden oplevert heb ik ze in Photoshop verwijderd of fel vervaagd. Ze zijn dus niet zo uit de camera gerold...

    Commentaar altijd welkom en steeds gewaardeerd!


    1/200 - F5,3 - ISO 400 - 200mm - nabewerking in Photoshop (achtergrond) en NIK Silver Efex


    1/500 - F5.0 - ISO 500 - 150mm - nabewerkt in Photoshop (achtergrond) en NIK Color Efex


    1/250 - F2.8 - ISO 100 - 105mm - nabewerkt in Photoshop (achtergrond) en NIK Color Efex

    Last edited by erikthijs; 19 juni 2019, 18:32.
    "De gustibus et coloribus non est disputandum"

  • #2
    Re: Beeldig Lommel

    fraaie beelden

    Comment


    • #3
      Re: Beeldig Lommel

      Goed dat je eerlijk bent over het uitknippen - maar Beeldig Lommel valt toch eigenlijk onder de noemer straattoneel of straatfotografie.
      In straatfotografie moet je het doen met de achtergrond die aangeboden wordt - en die hoort er eigenlijk bij.
      Door wat met scherptediepte te spelen en door je hoek uit te kiezen moet je er volgens mij toch wel in slagen om natuurlijke beelden te tonen.
      Als het carnaval is in Halle ga ik alle omstaanders ook niet wegknippen hoor.
      Das mijn mening he - het zien er wel leuke beelden uit
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Beeldig Lommel

        Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
        Goed dat je eerlijk bent over het uitknippen - maar Beeldig Lommel valt toch eigenlijk onder de noemer straattoneel of straatfotografie.
        In straatfotografie moet je het doen met de achtergrond die aangeboden wordt - en die hoort er eigenlijk bij.
        Door wat met scherptediepte te spelen en door je hoek uit te kiezen moet je er volgens mij toch wel in slagen om natuurlijke beelden te tonen.
        Als het carnaval is in Halle ga ik alle omstaanders ook niet wegknippen hoor.
        Das mijn mening he - het zien er wel leuke beelden uit
        Ik volg je standpunt rond straatfotografie.
        Mijn bedoeling bij het fotograferen tijdens het event was echter het nemen van close-ups (had een 105mm prime en een 150-600 zoomlens mee), eerder dan het weergeven van de omgeving. Ik zag het dus eerder als een soort modelfotografie, en vandaar ook de keuze om achtergronden aan te passen zodat ze naar mijn gevoel niet zouden afleiden van het onderwerp. Er zijn ook foto's waarop de achtergrond wel duidelijk zichtbaar is omdat die naar mijn gevoel een meerwaarde bood aan de foto.
        Om je een idee te geven van de achtergronden die weggewerkt werden hieronder een screenshot uit de LR catalogus met de voor en na van de foto's. Hopelijk zondig ik hiermee niet tegen de forumregels Vooral bij de foto van 'The Kiss' is dus serieus gefoefeld omdat de achterliggende etalage niet echt moeders mooiste was. Kan allicht een bewuste keuze geweest zijn van de artiesten, maar voor mezelf vond ik het minder passen bij het geheel.

        "De gustibus et coloribus non est disputandum"

        Comment


        • #5
          Re: Beeldig Lommel

          Die achtergronden die je laat zien zijn op zich toch al vrij rustig - zeker niet storend
          Wat je nu bereikt is dat de kijkers zich gaan focussen op jouw uitknipkunsten
          Die eerste meneer heeft bvb een stukje in de hals links dat er niet bijhoort lijkt me (?)
          Greetz,
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Beeldig Lommel

            Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
            Die achtergronden die je laat zien zijn op zich toch al vrij rustig - zeker niet storend
            Wat je nu bereikt is dat de kijkers zich gaan focussen op jouw uitknipkunsten
            Die eerste meneer heeft bvb een stukje in de hals links dat er niet bijhoort lijkt me (?)
            Greetz,
            Peter
            Die eerste meneer heeft inderdaad iets in zijn nek dat er niet thuishoort. Goed gezien!

            Bedankt voor je feedback, misschien wil ik inderdaad iets wat niet echt nodig is...
            "De gustibus et coloribus non est disputandum"

            Comment


            • #7
              Re: Beeldig Lommel

              ik vind de reflectie van het koppel ook nog wel iets hebben, maar zeker een mooie reeks

              Comment


              • #8
                Re: Beeldig Lommel

                Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                ik vind de reflectie van het koppel ook nog wel iets hebben, maar zeker een mooie reeks
                Dat vind ik nu ook net. Had je daar wat meer gezocht dan had je volgens mij een betere foto gehad. Bij de eerste kon je, als je toch PS skills hebt de zwarte vlakken wegclonen en de derde had volgens mij niet veel nodig buiten misschien wat contrast in de achtergrond. Inderdaad, nu worden je foto's afgerekend op je PS kunsten, dat is zo een beetje de trend hier.
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Beeldig Lommel

                  Ik vind de foto's (zeker die buiten de kus) zelfs beter en natuurlijker aanvoelen zonder bewerking. Zeker niet te druk en minder "kunstmatig".
                  Student CVO - Masterclass Portret

                  [ Instagram - Facebook - Website ]

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beeldig Lommel

                    Allemaal bedankt voor de reacties, hier kan ik zeker wat mee!
                    "De gustibus et coloribus non est disputandum"

                    Comment

                    Working...
                    X