Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bankje in ijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bankje in ijs

    Deze heb ik genomen op het ijssculptuur te Brugge . Simpel als beginner was anders ! Dit blijkt " de meest goede " te zijn .... Ik had vooral last met de verschillende kleureffecten op de andere beelden .Toch wens ik deze even in dit forum te gooien ! Laat maar komen , ik blijf " ijzig" kalm !



    Dank bij voorbaat voor zowel positieve als negatieve reacties !
    http://www.fotochristoph.fotopic.net/
    Grt ,

  • #2
    Re: bankje in ijs

    Best wel mooi gedaan, ijssculptuur is niet gemakkelijk! Je hebt veel kans op glimmende oppervlakken met al dat ijs en die doorschijnende dingen. Qua compo is het ook goed enkel onderaan links zou ik dat ding dat net komt kijken eraf halen.
    Ik zie dat je geflitst hebt, de weerspiegeling in het ijs verraad dat. En de exif bevestigd hehe beter is dat je dat niet te hard ziet maar ik heb nooit zulke foto's gemaakt dus ...

    één vraag, 1/60s - f5 - iso 800 en flitsen, ik denk dat als je toch flitst je evengoed op 100 of 200 iso kan werken. Er zit toch wel wat ruis op sommige plaatsen en dat voorkom je met een lagere iso. Maar langs andere kant, lagere iso is harder flitsen dus meer reflectie ..
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

    Comment


    • #3
      Re: bankje in ijs

      Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
      één vraag, 1/60s - f5 - iso 800 en flitsen, ik denk dat als je toch flitst je evengoed op 100 of 200 iso kan werken. Er zit toch wel wat ruis op sommige plaatsen en dat voorkom je met een lagere iso. Maar langs andere kant, lagere iso is harder flitsen dus meer reflectie ..
      Lagere iso, werken vanop statief, niet flisten, langere sluitertijd en klaar is kees...

      Ps : zeker een verdienstelijke poging hoor, zoiets is niet gemakkelijk te fotograferen.
      Last edited by basielsenna; 14 januari 2009, 12:57.
      http://www.knstyle.be

      What doesn't kill you, will make you more strong ! ( James Hetfield )

      Comment


      • #4
        Re: bankje in ijs

        vreselijke achtergrond. IJssculpturen zijn mooi om te gaan bekijken, maar niet om te fotograferen. Mijn idee.

        Comment


        • #5
          Re: bankje in ijs

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          vreselijke achtergrond. IJssculpturen zijn mooi om te gaan bekijken, maar niet om te fotograferen. Mijn idee.
          Dit ben ik niet met je eens.
          Waarom zou wel iets moois zijn om te bekijken en niet om te fotograferen.
          Ik denk dat dit aankomt op persoonlijke smaak.

          On topic.
          Door hier een detail te fotograferen zit je natuurlijk vast aan de achtergrond.
          Het onderwerp is ook nog niet het eenvoudigste.
          Lees nog eens goed de opmerkingen van @basielsenna en @Detlef door en doe daar dan je voordeel mee.
          mvg
          Antoine

          Comment


          • #6
            Re: bankje in ijs

            Hallo ,

            Ik vind dit ook een zeer verdienstelijke poging.
            Lijkt mij helemaal niet slecht.

            grt

            Comment

            Working...
            X