Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Badman! (Met en zonder PS-bewerking)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Badman! (Met en zonder PS-bewerking)

    Hallo,

    Hier plaats ik een bewerkte foto en een origineel. Wat kan ik beter (niet meer) of anders doen bij mijn bewerkingen?
    Bedankt voor 't kijken en jullie commentaren...


    En dan de bewerkte versie...


    Wat vinden jullie d'r van?
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

  • #2
    Re: Badman! (Met en zonder PS-bewerking)

    ik zie vooral dat er van alles is misgegaan met je PS-bewerking...

    als je zo een bewerking doet moet je er echt wel "veel meer tijd" in steken.
    je hebt zeer slordig geselecteerd waardoor je ook telkens een stukje van de voorgrond me in de blur trekt.

    - ik denk zelfs dat er een stukje van het oor plotseling verdwenen is...
    - en aan de linker arm en aan de linker kant van het badje ben je dan weer een stukje vergeten

    probeer dit effect eens te verkrijgen zonder PS, dat is zeker ook te doen lijkt me ...
    ik ben benieuwd naar de volgende

    Comment


    • #3
      Re: Badman! (Met en zonder PS-bewerking)

      Hehe, ik heb inderdaad niet heel erg veel geduld bij het shoppen...
      Voor de selectie heb ik het magnetische lasso'tje gebruikt en de fout die ik gemaakt heb bij het vervagen van de achtergond is dat ik geen zuivere lijn heb gebruikt maar zo'n uitdeiende...
      Deze foto is inderdaad makkelijk zelfs te nemen zonder PS maar ik had niet veel tijd en de kleine was niet in zo'n heel goede bui dus...
      Nu zeg ik dan, had ik het diafragma maar groter gezet maar helaas, niet aan gedacht... Da's t verschil tussen een pro en een amateur zeker?
      Alvast bedankt voor t bekijken en reageren.
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

      Comment


      • #4
        Re: Badman! (Met en zonder PS-bewerking)

        Dit heb je als bewerking heel goed voor elkaar gekregen, je moet echt gaan peuteren naar wat er fout zijn. Dit heb je bij vergelijkingen natuurlijk. Je tweede is ook veel beter van licht. Vind de pose van de kleine aantrekkelijk leuk mede door je standpunt, met een gevoel van : hier ligt onze kleine Baron !
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Badman! (Met en zonder PS-bewerking)

          Ik volg whitte, doordat de selectie slordig is, of dat er een te grote feather is gebruikt krijg je een onnatuurlijke gloed op de armpjes van het kindje ook denk ik dat de omlijning van het hoofdje nogal hard is.

          Maar door de wazige achtergrond denk ik toch dat foto 2 meer rust uitstraald dan de 1ste

          Comment


          • #6
            Re: Badman! (Met en zonder PS-bewerking)

            Los van de tekortkomingen hierboven beschreven vind ik het wel een goede compositie.
            Groeten,
            Stefan

            Comment


            • #7
              Re: Badman! (Met en zonder PS-bewerking)

              Chapeau voor de knappe pose van meneer Badman ....
              Het zal wellicht moeilijk worden om nog eens zo'n dergelijke pose te hebben, tenzij Badman dagelijks zo'n in zijn badje ligt.
              Ook goed gekozen standpunt om Badman te fotograferen.
              Alleen zou ik wel opteren, indien dit natuurlijk mogelijk is, om een veel minder storende achtergrond te kiezen. Hierdoor heb je achteraf veel minder werk om die weg te werken. Over de bewerking zelf spreek ik me niet uit, aangezien ik daar niet zo vertrouwd mee ben.
              groetjes,
              deka
              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

              Comment


              • #8
                Re: Badman! (Met en zonder PS-bewerking)

                Bedankt voor de leuke en leerrijke reacties. Badman neemt deze pose gelukkig regelmatig aan, dus wie weet, valt het nog eens te proberen...
                Stel je kritieken niet te scherp...
                Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                Comment

                Working...
                X