Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auto's en fietsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • auto's en fietsen

    hier bij drie van mijn foto's van dit jaar laat maar weten wat jullie er van vinden


    - Camera Model: Nikon D5000
    - Lens: Sigma APO 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM
    - Sluitertijd: 1/320
    - Diafragma: 5,3
    - ISO: 1600


    - Camera Model: Nikon D5000
    - Lens: Sigma APO 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM
    - Sluitertijd: 1/160
    - Diafragma: 6,3
    - ISO: 200


    - Camera Model: Nikon D5000
    - Lens: Sigma APO 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM
    - Sluitertijd: 1/160
    - Diafragma: 6,3
    - ISO: 200
    Last edited by matthiasbackx; 19 december 2009, 00:41.
    Nikon D5000 | Nikon 18-105mm f3,5-5,6 | Sigma 120-400mm f4,5-5,6

  • #2
    Re: auto's en fietsen

    Hmm geen reacties moet ik dat positief of negatief opnemen
    Nikon D5000 | Nikon 18-105mm f3,5-5,6 | Sigma 120-400mm f4,5-5,6

    Comment


    • #3
      Re: auto's en fietsen

      De ferrari vind ik wel mooi. Al zou ik hem misschien iets meer vanboven en misschien ook vanonder gecropt hebben. Komt hij nog sterker naar voor vind ik. Onderaan juist de omheining eraf en bovenaan enkel het reclamepaneel van coke zero dat in de rechterbovenhoek begint, met een crop nog iets achter de O van zero. Maar wie ben ik?

      Comment


      • #4
        Re: auto's en fietsen

        Matthias, meestal, als er weinig reacties komen in deze hoek, is het omdat de foto's te goed zijn. De meeste mensen die hier komen, zien dat, en weten niet wat ze op zo'n goeie foto's moeten zeggen. Dit ter geruststelling...

        Duidelijk dat je interesse uitgaat naar sportfotografie, en voornamelijk mensen en auto's in beweging, en 't is ook een mooie, maar vaak moeilijke vorm van fotografie.

        Toch slaag je erin om hier drie goed-gemaakte foto's te plaatsen. De auto's zijn een nagenoeg perfecte panning en zijn heel goed belicht. De beweging zit in de wielen, de achtergrond is onscherp door gebruik van de juiste sluitertijd, dus, m.a.w. goed. Toont ook aan dat met een onderschatte spiegelreflex als een D5000, perfect zulke foto's te maken zijn.
        Toch één opmerking... ik vind de compo's niet slecht, maar de wagens telkens heel laag tegen het kader zitten.

        Wat Sven Nijs betreft... goeie scherptediepte in de foto, hij komt goed los door de scherpte, maar daar mis ik toch een beetje de actie en de verbetenheid die die cyclocrossers typeert. Is een beetje braafjes. Is ook moeilijk natuurlijk, om op zo'n circuit een goed standpunt te vinden en spetterende actiefoto's te maken, maar alvast een leuke poging.

        Mvg

        Chris

        Comment


        • #5
          Re: auto's en fietsen

          Oorspronkelijk geplaatst door DJB Bekijk bericht
          De ferrari vind ik wel mooi. Al zou ik hem misschien iets meer vanboven en misschien ook vanonder gecropt hebben. Komt hij nog sterker naar voor vind ik. Onderaan juist de omheining eraf en bovenaan enkel het reclamepaneel van coke zero dat in de rechterbovenhoek begint, met een crop nog iets achter de O van zero. Maar wie ben ik?
          Bij de Ferrari bedoelde ik iets minder omheining eraf. De draden die evenwijdig meeliepen met de wagen stoorden niet.

          Comment


          • #6
            Re: auto's en fietsen

            @Festinalente : Bedankt voor de toch wel zeer positieve commentaar en ja inderdaad bij de cyclocross het juiste plaatsje te vinden is soms niet echt makkelijk
            Nikon D5000 | Nikon 18-105mm f3,5-5,6 | Sigma 120-400mm f4,5-5,6

            Comment

            Working...
            X