Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Appeltje voor de dorst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Appeltje voor de dorst

    barst los ....



    Camera Model: SONY (DSLR-A100)
    Lens Focal Length: 70,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/125 sec
    F-Number: F11,0
    ISO: 100
    Compensation: EV -13/10
    Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

  • #2
    Re: Appeltje voor de dorst

    Compo is goed. DOF is goed om de invloed van de achtergrond zoveel mogelijk te elimineren, maar ik vind de kleuren te flets en de foto algmeen te donker.
    Je hebt wel je flits gebruikt, maar dan -1.3 compensatie genomen, waarschijnlijk ook om de flitsreflectie op de appel te verkleinen. Was het de ingebouwde flits of een externe flits?
    Met een externe flits had je beter 'gebounced' (ofwel met het interne kaartje of gewoon een wit blad papier gebruiken). De flits zelf kun je ook in sterkte minderen zonder de totale belichting te minderen.
    Eventueel kan photoshop (of dergelijke) de contrasten wel nog opvijzelen
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Appeltje voor de dorst

      het was de inwendige flits. Ben nog niet zolang met fotografie bezig (hoewel ik er al lang door gefascineerd was). Momenteel beschik ik enkel over de A100 met kitlens 18-70
      Heb al wel een verlanglijstje aangelegd met flits, extra lens, ...
      Eindejaar staat voor de deur. Cadeautje voor mij dit jaar zal in de vorm van een waardebon zijn denk ik
      Enige dat ik al wel extra heb is een statief.
      Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

      Comment


      • #4
        Re: Appeltje voor de dorst

        met internet flits: kalkpapier of zelfs gewoon papier over de flits zetten.
        ik zet het er meestal over door het onder de flits (het lampje) vast te maken met papier tape, om te buigen (niet plooien) en dan bovenop ook vast te kleven. Als je dun papier gebruikt, heb je een soort van difuusscherm va 5 cent. Natuurlijk niet zo goed als een echt met externe flits, maar wel makkelijk en goedkoop
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment

        Working...
        X