Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Andy

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Andy

    In de beginnershoek omdat ik dit gebied echt nog zo goed als geen ervaring heb. Bovendien één van de eerste testen van de a6000, dus, alhoewel ik zelf een voorstander ben dat mensen zoveel mogelijk in beoordeling zetten, is deze hier wel op zijn plaats, denk ik...

    Andy Murray die retourneerd op een opslag van Goffin. Gezien de omstandigheden (zat helemaal van boven, dus heel veel volk voor me) en mijn zeer beperkte ervaring met sportfotografie, vind ik deze best wel geslaagd.



    Andy

    by Wim Bollein, on Flickr

    SONY a6000 ; SEL55-210mm ; ISO 3200 ; f/6.3 ; 1/400sec ; 210mm

  • #2
    Re: Andy

    Ik ben zeker niet de persoon om over dergelijk soort fotografie opmerkingen of verbeteringen door te geven.
    Het enige wat ik zie is dat Andy er wat ziek uit ziet
    Ik zou de witbalans eens bijstellen, de kleuren zitten niet goed.

    Comment


    • #3
      Re: Andy

      Je hebt gelijk, het voelt inderdaad niet ideaal qua kleur als je naar Andy kijkt. Maar geloof me, heb het geprobeerd en dan gaat de rest er echt onnatuurlijk uitzien. Van de gravel tot de Belgische vlag tot zijn witte short... Nu hier is hij inderdaad vree bleek, maar hij is wel een bleek ventje ze

      Comment


      • #4
        Re: Andy

        Ik volg Boudini en zou het witbalans eens nakijken. Zie eens naar de canonlens, die is normaal niet blauw.
        GRt
        Eric

        Comment


        • #5
          Re: Andy

          Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
          Je hebt gelijk, het voelt inderdaad niet ideaal qua kleur als je naar Andy kijkt. Maar geloof me, heb het geprobeerd en dan gaat de rest er echt onnatuurlijk uitzien. Van de gravel tot de Belgische vlag tot zijn witte short... Nu hier is hij inderdaad vree bleek, maar hij is wel een bleek ventje ze
          Er zit een duidelijke zweem op uw foto, punt.
          Je spreekt over zijn witte short, maar nu zie ik geen witte short, maar een vuile witte short met een onnatuurlijke schijn. Pipetje op de short en dat zal al een heel ander beeld geven.
          Als jij je kan verzoenen met het feit dat Andy een bleek ventje is, dan is dat uw volste recht, ik kan alleen zeggen dat de kleuren hier duidelijk niet goedzitten.

          Comment


          • #6
            Re: Andy

            Bij deze, 1 min. werk, pipetje op de witte broek, zoals gezegd, en ik bekom onderstaand resultaat. Misschien ook nog niet perfect, maar volgens mij toch al stukken beter.

            Als je de link liever weg hebt, zeg het dan maar.

            Comment


            • #7
              Re: Andy

              Ik vind de kleuren in de link al een stuk beter.
              De lichtomstandigheden in sport en andere zalen laat dikwijls te wensen over. In deze link zie je op de foto's goed dat er foto's met een andere witbalans geplaatst zijn, koud en warmer. Volgens de smaak van de fotografen zeker?
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

              Comment


              • #8
                Re: Andy

                De foto is te koud, te blauw. (er zit zelfs teveel blauw in zijn broek).
                Ik zou de speler selecteren en daar de kleurentemperatuur wat warmer maken.
                mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

                Comment


                • #9
                  Re: Andy

                  Yep, ik volg. In Boudini's bewerking zit de witbalans duidelijk beter.
                  Ik had het zelf ook eens geprobeerd en had het pipetje op het kanon geplaatst
                  Dan krijg je nog een iets warmere tint, maar ik ben niet zeker of die lens eigenlijk helemaal wit of een beetje beige is in het echt.
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment

                  Working...
                  X