Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amy

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Amy

    Graag jullie commentaar op deze foto:


    ISO200
    70mm
    f/5.6
    1/640
    Andere omstandigheden : temp +2°C en een stevige zeebries

    Ik heb deze foto door LR5 gehaald en geëxperimenteerd én geprobeerd om niet te overdrijven.
    Welke opmerkingen ik zelf heb over de foto :
    • horizon staat niet recht (anders moest ik te veel van het haar afsnijden)
      lichte roodheid op 't gezicht, ik heb overwogen om die er wat uit te halen, maar vrees dan dat de lippen niet rood genoeg meer zullen zijn.
      Geen catchlight in de ogen (ik flits niet graag en (flits)statief was geen optie)


    Ik lees graag commentaar om eruit te leren, dus shoot ;-)


    Bedankt
    Canon 50D; Canon300D; Canon EF70-200 L F4 IS USM; Canon EF24-70 L F2.8 USM; Canon 50mm F1.8; Sigma 18-200 f3.5-f6.3 ; canon 90-300 f4.5-f5.6; Speedlite ex420; Yongnuo 580; statief en wat strobisme materiaal

  • #2
    Re: Amy

    Voor mij is dat een mooie leuke foto. Die lichte roodheid vind ik niet storend op de foto.

    Comment


    • #3
      Re: Amy

      Mooie compo mooi model. Foto zelf vind ik iets te flets, voor de rest geen opmerkingen.

      Comment


      • #4
        Re: Amy

        Mooie foto, mooie naam!
        Nikon D3200

        Comment


        • #5
          Re: Amy

          @ Biebel: te flets: bedoel je dan meer kleur in steken met nabewerking of bedoel je de kleurenkeuze ivm achtergrond en kledij? Te weinig contrast?
          Canon 50D; Canon300D; Canon EF70-200 L F4 IS USM; Canon EF24-70 L F2.8 USM; Canon 50mm F1.8; Sigma 18-200 f3.5-f6.3 ; canon 90-300 f4.5-f5.6; Speedlite ex420; Yongnuo 580; statief en wat strobisme materiaal

          Comment


          • #6
            Re: Amy

            Een leuk portret.

            Na raadpleging van het histogram zal je zien dat er een beetje licht kan
            worden toegevoegd. Er is een beetje roze zweem; haal je die weg dan
            wordt het portret wel iets koeler. Overweeg ook eens een crop - met behoud
            van de fotoratio (hxb) vanuit de linkerbovenhoek tot het donkere stukje
            tussen arm en lijf er niet meer op staat. Je krijgt dan een betere aandacht
            voor het gezicht.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Amy

              Een lief snoetje mooi weergegeven!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Amy

                Deze staat er mooi op !
                wel volg ik Plaatwerker met het rozige
                mvg Bruno D.G.
                Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                Comment


                • #9
                  Re: Amy

                  Vind het eigenlijk een mooie , ik zou er niet te veel aan veranderen. Het rode kan ook van de koude komen. mij komen de kleuren heel natuurlijk over

                  Comment


                  • #10
                    Re: Amy

                    Oorspronkelijk geplaatst door Andyvh1 Bekijk bericht
                    @ Biebel: te flets: bedoel je dan meer kleur in steken met nabewerking of bedoel je de kleurenkeuze ivm achtergrond en kledij? Te weinig contrast?
                    Ik bedoel het contrast wat optrekken en eventueel het gezichtje wat oplichten.
                    Patrick

                    Comment


                    • #11
                      Re: Amy

                      leuke foto
                      en je horizon valt eigenlijk niet veel op, dus had je het niet vermeld, zou ik het wss niet eens gezien hebben.


                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment

                      Working...
                      X