Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24u Zolder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 24u Zolder

    Niet de ruwe actie maar een beeld uit de pitlane.
    De keuze voor de hoge iso vs sluitertijd is gemaakt omdat hier de wagen in het verlichte deel van de pit stond en ik niet de tijd had om iedere keer de iso omlaag te halen en weer terug omhoog te zetten.





    exif
    iso 6400
    f/4
    1/500



    Bedankt voor jullie opmerkingen.
    Groetjes,
    Patrick

  • #2
    Re: 24u Zolder

    Spooky shot, mooie scherpte en niet te veel ruis voor de hoge ISO.
    Vriendelijke groet, laGrange
    http://lagrange.1x.com
    "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

    Comment


    • #3
      Re: 24u Zolder

      Waarom haal je de zweem er niet uit? Hoge iso is prima, maar dan wel met de juiste kelvinwaarden, toch? Jammer dat hij er niet helemaal op staat.

      Comment


      • #4
        Re: 24u Zolder

        Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
        Waarom haal je de zweem er niet uit? Hoge iso is prima, maar dan wel met de juiste kelvinwaarden, toch? Jammer dat hij er niet helemaal op staat.
        +1, ik had ook liever de auto volledig gezien.

        Comment


        • #5
          Re: 24u Zolder

          Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
          Waarom haal je de zweem er niet uit? Hoge iso is prima, maar dan wel met de juiste kelvinwaarden, toch? Jammer dat hij er niet helemaal op staat.
          Ben je wel zeker dat jou bewerking de werkelijkheid benaderd?

          Als een oranje kleurig licht op een voorwerp valt, dan verkleurd dit natuurlijk het voorwerp. Als dit de enige lichtbron was, dan zou ik de foto ook wel durven te bewerken zoals jij hebt gedaan.

          Echter, door het echte witte licht dat op de zijkant van de auto schijnt, en zichtbaar is in de cockpit van de auto, zou ik mijn witbalans zeker niet laten bepalen door de witte vlakken van de voorkant van de auto. Als ik mijn WB pipet gebruik op de zijkant van de auto, het wit rond het nummer van de auto, dan geeft LR aan dat de WB wel degelijk in orde is.

          Ook vind ik het fluo-groen in de achtergrond van jou bewerkte foto heel onnatuurlijk ogen. Ik heb deze kleur van belichting in ieder geval nog niet opgemerkt op Zolder. Wel het meer geel kleurig licht in de originele foto.

          Dit is natuurlijk mijn persoonlijke observatie. Misschien heb jij liever dat het hoofdonderwerp meer leunt naar zijn originele kleuren, maar ik verkies meer te gaan voor foto's die de kleuren van het moment benaderen.


          @bieber: Als je hier ging om de rijder te fotograferen, dan vind ik je kadering wel goed, maar niet helemaal geslaagd. Was het echter om de auto te doen, dan had je inderdaad iets meer ruimte voor de auto mogen geven. (Als dat natuurlijk mogelijk was! Ik heb geen enkel idee van het gebruikte brandpunt, dus het kan zijn dat je niet verder kon uitzomen.)
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

          Comment


          • #6
            Re: 24u Zolder

            Bedankt voor de reacties allen

            Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
            Waarom haal je de zweem er niet uit? Hoge iso is prima, maar dan wel met de juiste kelvinwaarden, toch? Jammer dat hij er niet helemaal op staat.
            Bedankt voor je mening MGfoto, de crop heb ik bewust zo gekozen binnen de mogelijkheden die ik had, witbalans komt mi overeen met de sfeer die er op dat moment was.
            Jou bewerking is idd cleaner op de snuit van de wagen maar ik heb bewust gekozen om de sfeer van het moment te tonen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            @bieber: Als je hier ging om de rijder te fotograferen, dan vind ik je kadering wel goed, maar niet helemaal geslaagd. Was het echter om de auto te doen, dan had je inderdaad iets meer ruimte voor de auto mogen geven. (Als dat natuurlijk mogelijk was! Ik heb geen enkel idee van het gebruikte brandpunt, dus het kan zijn dat je niet verder kon uitzomen.)
            Bedankt Rudy, ik had de 70-200 bij en deze is genomen op 70mm.
            Ik mocht van de official niet voorbij de witte lijn omdat ik geen armbandje had :-( en veel verder naar achteren kon ik ook niet. Deze uitsnede dus gekozen om eens uit de bewandelde paadjes te treden.

            Groetjes,
            Patrick

            Comment

            Working...
            X