Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste fotokes van mn 1ste dslr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1ste fotokes van mn 1ste dslr

    Hi, iedereen heb m'n eerste dslr aangeschaft de canon 550D...heb toch al wat opgezocht en geresearcht op internet en wat me direct boeide was HDR foto's dit is een van de eerste die volgens mij toch wel deftig is...



    En wat vind je ervan?

    deze is genomen met de ef-s 18-55mm

    1/200
    f3,5

  • #2
    Re: 1ste fotokes van mn 1ste dslr

    voor mij toch net wat te gesatureerd...
    Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

    Comment


    • #3
      Re: 1ste fotokes van mn 1ste dslr

      ziet er idd een stukje fel uit. Zet anders eens in de grootst toegelaten afmetingen, 900px aan de langste kant, kan al een ander gedacht geven.
      Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

      Comment


      • #4
        Re: 1ste fotokes van mn 1ste dslr

        Dat vond ik net zo mooi dat vurige effect, maar zal er in tvervolg wat meer rekening mee houden

        thx

        Comment


        • #5
          Re: 1ste fotokes van mn 1ste dslr

          Bij het zien van deze foto ben ik geneigd te denken aan een natuurramp...
          't Is wel erg vurig geworden hoor.

          Je bent dus pas begonnen met DSLR. OK, maar waarom het gelijk zoeken in speciale effecten.
          Ik zou eerst proberen indruk te maken met 'gewone' goed gemaakte foto's.
          Dat wordt dan een solide basis voor eventueel latere noodzakelijke HDR-bewerkingen.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: 1ste fotokes van mn 1ste dslr

            Natuurlijk ben ik ook bezig met gewone foto's dit was een probeerselke, deze vind ik gewoon naar mijn mening mooi kleuren combinaties, ieder zijn vizie natuurlijk.

            Comment


            • #7
              Re: 1ste fotokes van mn 1ste dslr

              ik vind de compositie goed. Zou zelf iets minder geel/oranje/rode tinten nemen en het blauw wat laten overheersen om het wat rustiger en minder vlammend/vuriger te maken. Voor een eerste foto met de eerste dslr, ik wil meer zien binnenkort van jou!
              Schilderen is beginnen met een wit doek en elementen toevoegen. Fotografie is beginnen met een overvolle wereld en dingen wegfilteren.

              Comment


              • #8
                Re: 1ste fotokes van mn 1ste dslr

                Iets groter posten, misschien ook wel iets minder heftig. Nu schreeuwt het nogal om
                aandacht, om kijk mij, maar toch ben je op de goede weg.

                Comment


                • #9
                  Re: 1ste fotokes van mn 1ste dslr

                  Nou ik vind het helemaal geen verkeerde plaat!

                  Kleuren zijn misschien wat onrealistisch al vind ik het toch mooi.
                  Formaat is wat klein, aan de gebouwen links te zien is de foto niet erg scherp. Wel een statief gebruikt?

                  Sluitertijd 1/200 het is een HDR zeg je, dus dit zou een combinatie van sluitertijden moeten zijn.

                  Diafragma f3.5....waarom niet f11 om wat meer scherpte diepte te krijgen? Overigens zijn veel objectieven het scherpst tussen f8 en f11.
                  Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1ste fotokes van mn 1ste dslr

                    hdr is er ferm over!

                    hoe heb je die gemaakt??
                    1 foto en aan de schuiverkes getrokken?

                    hdr is 3-5-7 foto telkens een samenstelling van 1 goede foto en een aantal onder en overbelichte foto"s

                    diafragma mocht inderdaad een stuk hoger
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1ste fotokes van mn 1ste dslr

                      bedankt voor al de comments zal er allemaal wel rekening mee houde in de toekomst...

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1ste fotokes van mn 1ste dslr

                        Wou toch ff de originele foto erop zetten, ik heb deze getrokken in AEB dus eentje van +2 0 -2 EV
                        De foto die u nu ziet is 0EV



                        Goed zal dan verder gaan experimenteren bedankt allemaal voor de comments...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1ste fotokes van mn 1ste dslr

                          Oorspronkelijk geplaatst door Castrominos Bekijk bericht
                          De foto die u nu ziet is 0EV <snip>
                          Ik vind de originele eigenlijk veel mooier. Je bewerking is voor mij zwaar overdone omdat
                          er zoveel kleurinformatie verloren gaat. Kijk bv. naar de lucht boven de gebouwen links.
                          Maar ieder zijn meug hoor
                          Van de originele kan je trouwens nog altijd met wat blending (met je andere foto's) iets beter maken .
                          Have fun!
                          EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1ste fotokes van mn 1ste dslr

                            Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
                            Ik vind de originele eigenlijk veel mooier. Je bewerking is voor mij zwaar overdone omdat
                            er zoveel kleurinformatie verloren gaat. Kijk bv. naar de lucht boven de gebouwen links.
                            Maar ieder zijn meug hoor
                            Van de originele kan je trouwens nog altijd met wat blending (met je andere foto's) iets beter maken .
                            Ik sluit mij hier volledig bij aan.
                            mvg, Wilfried
                            http://www.familialebemiddeling.net
                            http://www.mestdagh.biz

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1ste fotokes van mn 1ste dslr

                              Voor mij is de originele "perfect", in zoverre perfectie bestaat bij fotografie natuurlijk.
                              Naar je eerste post kon ik bijna niet kijken zonder pijn aan m'n ogen te krijgen.
                              Naar de originele kan ik minuten kijken.
                              Ook al ben ik ook een 'schuiver', soms is het toch beter de schuivertjes met rust te laten.
                              Je had een mooie foto en met de schuivers heb je hem volgens mijn mening helemaal verkl.......
                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X