Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18de MIDDELEEUWSE MARKT (ETTERBEEK)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18de MIDDELEEUWSE MARKT (ETTERBEEK)


    Focal Length: 36.0mm
    Exposure Time: 0.0056 s (1/180)
    Aperture: f/5.6
    ISO Equiv.: 100


    Focal Length: 42.0mm
    Exposure Time: 0.017 s (1/60)
    Aperture: f/5.6
    ISO Equiv.: 100


    Focal Length: 19.0mm
    Exposure Time: 0.125 s (1/8)
    Aperture: f/5.6
    ISO Equiv.: 100


    Focal Length: 37.0mm
    Exposure Time: 0.033 s (1/30)
    Aperture: f/5.6
    ISO Equiv.: 100

    Wat vinden jullie ervan?
    Misschien was het beter geweest met een hoger diafragma?
    of

    tips zijn welkom...

    [MOD] Maximaal 3 foto's per topic en per dag op dit forum.[/MOD]
    Last edited by Red Falcon; 26 mei 2010, 13:22. Reden: 4de foto achter linkje geplaatst.
    istelle

  • #2
    Re: 18de MIDDELEEUWSE MARKT (ETTERBEEK)

    Dit zijn 'uitstap'-foto's vrees ik.
    Probeer eens een ander onderwerp. De setting is wat mij betreft te nep. het stoort mij bv. op foto's 1 en 2 dat er 'gewone' mensen op staan.
    Foto 2 is dan misschien nog de beste maar die uitgebrande hoek links en de witte vlek op het groengestreept doek leiden de aandacht volledig af.

    Keep on trying !
    Retinas
    Canon EOS 50D, 18-200mm IS

    Comment


    • #3
      Re: 18de MIDDELEEUWSE MARKT (ETTERBEEK)

      1 is de beste uit de reeks, goed in balans.
      De toeristen vallen allen in 2 op, en 3 is rommelig opgebouwd.
      1 is ook het mooiste scherp en qua kleuren zeer goed. Je had door wat krapper te kadreren nog beter resultaat gehad. In 3 ben je dan weer te krap gegaan.

      Comment


      • #4
        Re: 18de MIDDELEEUWSE MARKT (ETTERBEEK)

        Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        1 is de beste uit de reeks, goed in balans.
        De toeristen vallen allen in 2 op, en 3 is rommelig opgebouwd.
        1 is ook het mooiste scherp en qua kleuren zeer goed. Je had door wat krapper te kadreren nog beter resultaat gehad. In 3 ben je dan weer te krap gegaan.
        Voor mij ook 1.
        Had je misschien een stap naar links gedaan , had je die hedendaagse mensen er niet op gehad.
        Verder akkoord met Zappa, met een lichte opmerking bij 3.
        Had je daar iets meer ruimte gelaten zou die mevrouw links, volgens mij helemaal niet passend in het plaatje, er bij hebben gehad. Iets meer ruimte rechts? En dan foto 180 ° draaien? Dan schrijft die mevrouw ook rechts.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: 18de MIDDELEEUWSE MARKT (ETTERBEEK)

          Even los van het technische, enkele jaren geleden ook geprobeerd dergelijke foto's te maken in Waterloo, ga ik binnekort trouwens terug naar toe. Bij dit soort evenementen is de uitdaging, voor mij dan toch, om een zo waarheidsgetrouwe foto te maken zonder hedendaagse invloeden. Ik weet dat ik daar toen eens een half uur gezeten heb om net die ene foto te kunnen maken zonder kijklustigen. Maar het is niet zo eenvoudig Heel vroeg ter plaatse gaan, enkele goede kaders uitzoeken en wachten op de natuurlijke invulling van de figuranten zonder kijlustigen. Zo ga ik het alvast proberen in Waterloo binnenkort.

          grtjs
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

          Comment


          • #6
            Re: 18de MIDDELEEUWSE MARKT (ETTERBEEK)

            hey,

            bedankt voor jullie opmerkingen
            oefening baart kunst ...
            istelle

            Comment

            Working...
            X