Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Who stole my pictures

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Who stole my pictures

    Voor zij die zich graag ergeren aan het op het internet alomtegenwoordige gebruik van foto's zonder toestemming is er nu een Firefox plugin:

    Who stole my pictures ?

    .

  • #2
    Re: Who stole my pictures

    Hopelijk slaat er nu niemand op het forum aan het beven?

    Comment


    • #3
      Re: Who stole my pictures

      Ik heb hierover eigenlijk een vraagje Hopelijk is dit oké voor de TS? Alvast bedankt voor de link

      Ik kan de bal compleet misslaan natuurlijk want ik ken niets van de werking van Tumblr.

      Regelmatig zie ik via mijn Flickr een bezoeker via Tumblr. Als ik die link dan volg dan zie ik mijn foto's op hun blog staan. Die blogs staan trouwens vol met foto's die ik herken van Flickr maar vaak zonder vermelding van wie de foto komt. Deze foto's worden dan door andere ge-reblogged. Soms staat er een bronvermelding bij met link naar mijn Flickr maar vaak niet.

      Omdat ik dit niet zo fijn vind upload ik sinds kort mijn foto's met een watermerk. Maar kan dat eigenlijk zomaar? Vele van mijn contacten hebben een Tumblr waarop men hun eigen foto's laat zien maar andere Tumblr's bestaan blijkbaar puur uit foto's van andere.
      ::: Flickr :::

      Comment


      • #4
        Re: Who stole my pictures

        De TOS van Flickr vragen dat je bij het posten van een foto ook doorlinkt naar de bewuste Flickr pagina.

        Eigenlijk gebruikt men op dat moment jouw foto's om traffic naar hun blog te halen.

        Comment


        • #5
          Re: Who stole my pictures

          Grappig. Ik heb er al een paar gevonden. Meestal blogs die een foto plaatsen zonder toestemming of naamsvermelding. Daar kan ik nog mee leven.

          Maar ik heb ook een site gevonden van een Advocaten kantoor die een foto van mij gebruiken op hun homepage.
          Wat doe je daarmee?

          Comment


          • #6
            Re: Who stole my pictures

            Oorspronkelijk geplaatst door molmol Bekijk bericht
            ........

            Maar ik heb ook een site gevonden van een Advocaten kantoor die een foto van mij gebruiken op hun homepage.
            Wat doe je daarmee?
            een goeie advocaat in de hand nemen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Who stole my pictures

              Oorspronkelijk geplaatst door molmol Bekijk bericht

              Maar ik heb ook een site gevonden van een Advocaten kantoor die een foto van mij gebruiken op hun homepage.
              Wat doe je daarmee?

              Aangetekende brief sturen dat je door deurwaarder X hebt laten vaststellen dat foto X op moment X op site X stond.

              Zeggen dat het uw foto is en dat ze uw auteursrechts niet respecteren.

              Erbij zetten dat ze conform de sofam tarieven zoveel euro moeten betalen binnen de X dagen.

              Als ze dat niet doen, zal je overgaan tot dagvaarding... zoiets in de aard

              Comment


              • #8
                Re: Who stole my pictures

                Hehe, ik ben een tijd geleden opgehouden op zoek te gaan naar mijn eigen foto's op het internet. Nie goed voor voor mijn bloeddruk.

                Heb louter toevallig ooit eens tijdens een vakantie de streekkrant van Knokke-Heist in m'n handen gehad en hopla daar stond één van m'n foto's bij een advertentie van een grote Westvlaamse bouwonderneming.

                Ik heb toen een beleefd mailtje gestuurd dat zij mij auteursrechten verschuldigd waren. Na wat aandringen en zelfs een telefoontje naar de afgevaardigd bestuurder zijn we uiteindelijk een bedrag overeen gekomen.

                Wat ik wil zeggen: volhouden, aandringen, maar beleefd blijven.

                Dat ales vergt veel tijd, welke ik tegenwoordig liever besteed aan leuke hobbies i.p.v. auteursrechtenpolitie te spelen.

                Goeten,
                Tom

                Comment


                • #9
                  Re: Who stole my pictures

                  leuke add-on.

                  interessant is dat je bij Google een selectie gelijkende foto's krijgt aan degene die je opzoekt.
                  stimuleert de creativiteit.
                  = = = = =
                  edit: heb nog geen gestolen beelden gevonden van mij.
                  ze zullen niet mooi genoeg zijn zekers?
                  Last edited by Control-Z; 11 september 2011, 13:55. Reden: edit

                  Comment


                  • #10
                    Re: Who stole my pictures

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    een goeie advocaat in de hand nemen.
                    Zeggen jullie dat zo, Bouk? Een advocaat in de hand nemen. Dan hou ik meer van het
                    Vlaams. Hier zegt men: een advocaat in de arm nemen. Lijkt me veiliger en je hoeft
                    je handen niet vuil te maken.
                    Last edited by doudeke; 11 september 2011, 14:11.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Who stole my pictures

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      ..... Dan hou ik meer van het
                      Vlaams. Hier zegt men: een advocaat in de arm nemen. Lijkt me veiliger en je hoeft
                      je handen niet vuil te maken.
                      in Nederland hebben we alleen maar schone advocaten.
                      en een advocaat in de hand nemen lijkt me zo wie zo makkelijker dan een advocaat in de arm nemen.
                      hoe krijg je een advocaat in hemels naam in een arm?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Who stole my pictures

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        in Nederland hebben we alleen maar schone advocaten.
                        en een advocaat in de hand nemen lijkt me zo wie zo makkelijker dan een advocaat in de arm nemen.
                        hoe krijg je een advocaat in hemels naam in een arm?
                        grt,bouk.
                        Nu ja, ik krijg toch vaak een andere idee van die schone handen. Als ik zo eens iemand
                        als een Bram Moszkowicz bezig hoor en zie wie hij zo allemaal verdedigt. Maar dit ter-
                        zijde.
                        Het mooie aan onze taal is natuurlijk dat je ze niet letterlijk moet nemen en liefst een
                        beetje fantasie kan gebruiken. Een advocaat in de arm nemen, moet je dan lezen als
                        hem bij de bovenarm, onder zijn oksel, nemen en hem meesleuren in je eigen gelijk...

                        Comment

                        Working...
                        X