Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke software?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke software?

    Dames en heren,

    Sinds kort ben ik begonnen met digitaal foto's te nemen, zij het in de meest amateuristische vorm. Heb voor het gemak een Canon Powershot gekocht (S50) omdat ie relatief simpel is en makkelijk mee te nemen.

    Nu zit er enige software bij deze camera geleverd maar daar kan je bijna niets meer mee dan met de standaard software die op Windows XP staat.

    Mijn vraag is: welke software is leuk om te hebben? Daarbij vind ik het van belang om oude foto's van vroeger te kunnen scannen, de oude kleuren op te waarderen en scherpte toe te voegen. Ik weet dat daar mogelijkheden voor zijn. Daarnaast wil ik geen groot bedrag betalen voor die software.

    Wie of wie kan me wegwijs maken?

    Hen een AMD Athlon 1700+ tot mijn beschikking met 512 MB intern en 60GB harde schijf, dus dat moet op zich geen probleem zijn lijkt mij.

    Happy

  • #2
    Als je net begint met fotobewerking lijkt me Photoshop Elements 2 een goed idee. Als je wat verder bent is er maar 1 optie: Photoshop 7

    Zonder gekheid, met Paint Shop Pro kan je ook hele leuke dingen doen hoor, is ook een stuk goedkoper, maar de volledige digitale fotografiewereld werkt met Photoshop dus dat is gewoon het handigste, zeker qua ondersteuning (op het internet).
    http://www.janluursema.nl

    Comment


    • #3
      Originally posted by Azrael
      Als je net begint met fotobewerking lijkt me Photoshop Elements 2 een goed idee. Als je wat verder bent is er maar 1 optie: Photoshop 7

      Zonder gekheid, met Paint Shop Pro kan je ook hele leuke dingen doen hoor, is ook een stuk goedkoper, maar de volledige digitale fotografiewereld werkt met Photoshop dus dat is gewoon het handigste, zeker qua ondersteuning (op het internet).
      Dan hebben we ook nog Gimp die gratis is en op zowel Linux en Windows systemen kan worden gebruikt en Corel PhotoPaint die naar mijn mening stuk prettiger werkt als Photoshop en ook met alle Photoshop afbeeldingsformaten overweg kan. Helaas zijn er niet zoveel tutorials (lessen) op internet over te vinden.
      <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

      Comment


      • #4
        Als je nog niet veel van fotobewerking kan, begin dan onmiddelijk met Photoshop 7; volg een cursus of koop een goed boek, en voor je het weet kan je vlot overweg met alle (de meeste) functies en ben je onmiddelijk met één van de beste en meest uitgebreide fotobewerkings-programma's aan't werken.

        greetz
        My Flickr

        Comment

        Working...
        X