Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke monitor kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke monitor kopen?

    Hallo,

    Hopelijk zit ik met m'n vraag in het juiste forum!

    Ik sta op het punt twee nieuwe schermen te kopen 22 of eventueel 24 inch.
    Wat moet ik kopen? Zijn de goedkopere Eizo's (600 euro) beter dan Samsung?
    Heeft er iemand ervaring met Iiyame?
    Er zoveel soorten met zoveel verschillende parameters dat ik het gewoon niet meer weet!

    Groetjes en alvast bedankt!

  • #2
    Re: Welke monitor kopen?

    Ik heb mij de HP lp2275w gekocht. Zeer tevreden.

    mvg, waulus
    Nikon D70s-D300, wat glas tussen 12-200 mm

    Comment


    • #3
      Re: Welke monitor kopen?

      Ik zou een niet te dure monitor kopen samen met een Spyder3 (om het scherm te kalibreren)
      Wil je toch een duurdere monitor kopen, dan moet je er één kopen met een S-PVA paneel en niet met een TN paneel.
      Die zouden de kleuren beter weergeven.
      Verbeter me als ik fout ben.

      Kris
      Last edited by kva11; 25 juli 2009, 19:28.
      Canon 50D: Sigma 10-20mm f4-5.6 Sigma 18-50mm f2.8 Macro Canon 70-300mm f4-5.6 IS USM

      Comment


      • #4
        Re: Welke monitor kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door kva11 Bekijk bericht
        Ik zou een niet te dure monitor kopen samen met een Spyder3 (om het scherm te kalibreren)
        Wil je toch een duurdere monitor kopen, dan moet je er één kopen met een S-PVA paneel en niet met een TN paneel.
        Die zouden de kleuren beter weergeven.
        Verbeter me als ik fout ben.

        Kris
        dacht ik vroeger ook; maar nu zou ik eerder duurder scherm kopen ...
        Ik kocht vorig jaar een samsung 226BW, die nochtans vrij goede reviews kreeg. Ik had al een 19" DELL scherm (SPVA). kwaliteit van Dell scherm is véél beter.
        ik heb een color Spyder 3, maar zelfs na calibratie blijven kleuren tussen de beide schermen enorm verschillen, en kleuren van de samsung krijg ik echt niet goed.. zeer frustrerend.
        dus beter 150 eur meer esteden aan deftig scherm dan aan (poging tot) calibratie van een minder goed/slecht scherm...
        www.jeverphotography.be
        D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

        Comment


        • #5
          Re: Welke monitor kopen?

          Een 30 inch Apple Cinema Display
          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
          www.cromagnonman.be

          Comment


          • #6
            Re: Welke monitor kopen?

            ik ben het meest tevreden van de apple cinema displays..
            Maar een goeie eizo of samsung is ook niet slecht..
            hangt van je budget af dat je wil spenderen..

            moest je voor de cinema display opteren koop dan 2x 24" en niet de 30", is zijn meer prijs niet waard (volgens mij) en je hebt 2x 24" voor de prijs van 1x 30"..
            poof

            Comment


            • #7
              Re: Welke monitor kopen?

              [MOD] Topic verplaatst omdat de discussie eerder over de hardware dan over het bewerken van foto's gaat.

              Volgens mij zijn Apple Cinema displays overroepen. Een tweetal jaar terug vertelde de manager van een groot grafisch bedrijf me nog dat ze terug waren overgeschakeld naar Eizo's omdat de achtergrondverlichting daarvan veel gelijkmatiger was. Geen idee of dat intussen bij de grotere modellen echt verbeterd is.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #8
                Re: Welke monitor kopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                [MOD] Topic verplaatst omdat de discussie eerder over de hardware dan over het bewerken van foto's gaat.

                Volgens mij zijn Apple Cinema displays overroepen. Een tweetal jaar terug vertelde de manager van een groot grafisch bedrijf me nog dat ze terug waren overgeschakeld naar Eizo's omdat de achtergrondverlichting daarvan veel gelijkmatiger was. Geen idee of dat intussen bij de grotere modellen echt verbeterd is.
                Ik kan me zo voorstellen dat dit met de nieuwe LED displays wel anders is.... Maar goed, ik vind de Apple schermen ook wel erg prijzig...
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Welke monitor kopen?

                  Dat hoort met LED technologie inderdaad geen probleem meer te zijn. Het 30 inch scherm maakt hier nog geen gebruik van. Bij het 24 inch model zijn die LEDjes inderdaad duur betaald.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke monitor kopen?

                    Ondertussen heb ik m'n oog laten vallen op de Eizo S2242W.
                    Is betaalbaar en is reeds voorzien van een pva panel!
                    Heeft er iemand ervaring met dit scherm?


                    Grtjs,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke monitor kopen?

                      Eizo S2242W. Ik heb die sinds vorige week. Ik ben er heel content van. Ik heb er meteen ook een eye-one bijgekocht. Het osd-menu is zeer uitgebreid.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke monitor kopen?

                        Ik ben aan het wachten op het 23" scherm van NEC
                        Komt in oktober uit, is 16:9, ips paneel, TCO 5.0..

                        Eerst natuurlijk de reviews afwachten, maar het lijkt me wel een interessant ding te worden.
                        Als je als fotograaf een scherm wilt kopen, koop dan zeker geen TN.
                        http://www.lagom.nl/lcd-test/

                        Van Wide Gamut schermen weet ik niets. Ik snap het principe wel, maar had ergens ooit eens gelezen dat de meeste grafische kaarten (of zelfs dvi-poorten) zoveel schakeringen niet ondersteunen, waardoor het eigenlijk nogal stom wordt zoiets te kopen.
                        Al zal het, mits je een beetje uitkijkt, wel werken, zeker?

                        Van die Eizo-schermen ken ik ook niets. Die zitten ver boven mijn studentenbudget, net als de Apple Cinema Displays (die trouwens eens aan een update toe zijn)
                        Mijn flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke monitor kopen?

                          Ik ben ook nog steeds aan het wachten...

                          prijs valt mee..

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke monitor kopen?

                            al gekeken bij wacom ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke monitor kopen?

                              Aanbieding van vandaag 11/09/2009 op iBood:


                              Is dat iets ?
                              Voor de prijs van 149,5 € lijkt me dat een mooie aanbieding.
                              Jan Akkermans
                              (BD1097BE)
                              Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X