Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

week nummering HOF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • week nummering HOF

    Ik denk dat jullie een foute nummering hanteren...in de Hall of Fame..
    Het was dit jaar nog niet wk 1 maar wel wk 53....zoals te zien op elke europese kalender...en
    waarschijnlijk oo elke wereld kalender....er zaten vorige week maar 3 dagen in 2021 en
    nog 4 in 2020 ...zelfs als jullie weken van vrijdag tot vrijdag lopen in de beoordelingen
    van dit forum is het zeker wk 53 ...en niet wk 1

    Groeten
    Freddy
    Last edited by freddy69; 4 januari 2021, 13:15.
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: week nummering HOF

    Dat is althans ook zo op de fotokalenders die ik voor mijn familie gedrukt heb.

    Comment


    • #3
      Re: week nummering HOF

      Dat is althans ook zo op de fotokalenders die ik voor mijn familie gedrukt heb.
      Hoe bedoel je Paul, dat het vorige week 1 was ?

      Ik heb naar alle kalenders gekeken, en ik weet uit mijn vorig leven (toen ik nog werkte, en dit
      toen nog belangrijk was omdat toen leverings termijnen werden afgesproken in weken....dat als
      er in de laatste of eerste week van het oude of nieuwe jaar de code werd gehanteerd, over alle
      europese landen als er meer dagen in het oude jaar waren in die week dan kreeg het weeknummer 53 ,
      was toen belangrijk voor de orders die besteld werden, en ik zelf daar dikwijls in de fout ging...)
      Maar goed het maakt natuurlijk hier op bd niet echt veel uit natuurlijk...
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: week nummering HOF

        Deze week is week 1, dus begonnen op 4 januari.
        De hele uitleg vind je op Wikipedia onder het lemma Weeknummer.

        Comment


        • #5
          Re: week nummering HOF

          Eigenlijk heb je gelijk Freddy en eigenlijk ook weer niet
          De foto's die nu in de HOF staan horen eigenlijk bij week 53 maar worden nu aangekondigd als HOF foto's in week 01
          Dus tjah zo heeft iedereen een beetje gelijk hé

          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 4 januari 2021, 13:57.
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Hall of Fame

            Bedankt aan het team om mijn foto te weerhouden voor de hall of fame.
            Toch een vraagje: ik zie staan : week 1 van 2021. Is dat eigenlijk niet de week 53 van 2020. Er zijn nl nog 4 dagen van die week in 2020.
            Ik zeg dat omdat wij met SeniorenNet.be ook wedstrijden organiseren per week eb bij ons is de week 01 deze die nu bezig is.
            Groetjes

            HenLo

            Comment


            • #7
              Re: Hall of Fame

              Soortgelijk draadje loopt er in "Algemeen" "Week nummering HOF".

              Comment


              • #8
                Re: Hall of Fame

                Moderator Note: Discussies samengevoegd.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Hall of Fame

                  ik begrijp eerlijk gezegd heel deze discussie niet...zolang ik leef (en dat zijn toch al een aantal jaren) heb ik altijd geweten dat een jaar bestaat uit 12 maanden, en 52 weken..ik weet niet waarom men dat zou moeten aanpassen omdat er een of meerdere dagen in een ander jaar vallen....wat zou er dan bvb. gebeuren met week 1 ?????
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #10
                    Re: week nummering HOF

                    ik begrijp eerlijk gezegd heel deze discussie niet...zolang ik leef (en dat zijn toch al een aantal jaren) heb ik altijd geweten dat een jaar bestaat uit 12 maanden, en 52 weken..ik weet niet waarom men dat zou moeten aanpassen omdat er een of meerdere dagen in een ander jaar vallen....wat zou er dan bvb. gebeuren met week 1 ?????
                    Amaai als je dat je hele leven nog niet opgemerkt had...ik zit hier nu toevallig voor een cadeau gekregen foto-kalender van Albelli en daar staat ook de weeknummers bij..., ook ff mijn
                    agenda open gedaan op mijn gsm (t'is wel nen chinese, maar daar zelfs weten ze je te vertellen in welke week je zit....)
                    wk 53 =van maandag 28-12-2020 tem zondag 03-01-2021
                    wk 1 = van Maandag 04-01-2021 tem Zondag 10-01-2021

                    Eind dit jaar :
                    Wk 52 = Maandag 27-12- 2021 tem Zondag 02-01-2022
                    wk 1 = Maandag 03-01-2022 tem Zondag 09-01-22

                    Ene het is ook geen discussie en kan mij hier op bd niet schelen wilde het alleen vermelden, en zoals ik al eerder meedeelde
                    is dit heel belangrijk in het productie leven...daar word veel gewerkt met productie weken en leveringen...maar jij hebt mss nooit gewerkt ???(grapje natuurlijk)

                    Groetjes en liefs
                    van Freddy
                    https://fredor2.wixsite.com/my-site

                    Comment


                    • #11
                      Re: week nummering HOF

                      ik ben een en ander gaan nakijken en wat is het principe :


                      a) Er zitten 52 weken in een jaar en het kan in alle hectiek best lastig zijn om bij te houden in welke week we momenteel zitten en dat is het uitgangspunt ;
                      voor loonberekeningen enz... wordt er ook gebruik gemaakt van 52 weken of 12 maanden of 356 dagen als je wil (schrikkeljaar uitgezonderd).
                      b) in bepaalde productieomgevingen kan er met een 53ste week worden rekening gehouden en daar is het uitgangspunt : Welk weeknummer een week heeft wordt bepaald door welke datum het is. 4 Januari valt altijd in de eerste week van het jaar, dit wordt als regel gehanteerd. Hierdoor valt 1 februari altijd in weeknummer 5.
                      zo viel in 2020 5 januari en de eerste week zodat er inderdaad 53 weken kunnen geteld worden...maar dat doet geen afbreuk aan het principe van 52 weken, 12 maanden enz... ten andere in mijn ervaringen werd er in de meeste productieomgevingen met 52 weken gerekend (en heb samengewerkt met Sony, Philips, Toyata zowel in Europa , met inbegrip van Tsjechië en Hongarije als in Japan en in die bedrijven werd er ten andere niet gewerkt eindejaar zodat die 53 ste. week niet nodig was...dit is echter ondertussen wel 30 jaar geleden)

                      Ik meen in deze context te mogen zeggen dat BD juist zit omdat de HoF werd gepubliceerd in week 1 van 2021. (alhoewel het gaat om beelden van week 53...).

                      En oh ja wat werken betreft : ik heb gewerkt tot mijn 65ste. en ben dan officieel op pensioen gegaan en heb daarna nog, weliswaar op een lager pitje, nog gewerkt tot mijn 72 ste.. ondertussen ben ik er 74 en indien ik nog kon was ik nog bezig. Ik denk dat er dat weinigen kunnen zeggen of schrijven

                      mvg
                      spikkesenior
                      nikon coolpix s9100

                      Comment


                      • #12
                        Re: week nummering HOF

                        ben een en ander gaan nakijken en wat is het principe :


                        a) Er zitten 52 weken in een jaar en het kan in alle hectiek best lastig zijn om bij te houden in welke week we momenteel zitten en dat is het uitgangspunt ;
                        voor loonberekeningen enz... wordt er ook gebruik gemaakt van 52 weken of 12 maanden of 356 dagen als je wil (schrikkeljaar uitgezonderd).
                        b) in bepaalde productieomgevingen kan er met een 53ste week worden rekening gehouden en daar is het uitgangspunt : Welk weeknummer een week heeft wordt bepaald door welke datum het is. 4 Januari valt altijd in de eerste week van het jaar, dit wordt als regel gehanteerd. Hierdoor valt 1 februari altijd in weeknummer 5.
                        zo viel in 2020 5 januari en de eerste week zodat er inderdaad 53 weken kunnen geteld worden...maar dat doet geen afbreuk aan het principe van 52 weken, 12 maanden enz... ten andere in mijn ervaringen werd er in de meeste productieomgevingen met 52 weken gerekend (en heb samengewerkt met Sony, Philips, Toyata zowel in Europa , met inbegrip van Tsjechië en Hongarije als in Japan en in die bedrijven werd er ten andere niet gewerkt eindejaar zodat die 53 ste. week niet nodig was...dit is echter ondertussen wel 30 jaar geleden)

                        Ik meen in deze context te mogen zeggen dat BD juist zit omdat de HoF werd gepubliceerd in week 1 van 2021. (alhoewel het gaat om beelden van week 53...).

                        En oh ja wat werken betreft : ik heb gewerkt tot mijn 65ste. en ben dan officieel op pensioen gegaan en heb daarna nog, weliswaar op een lager pitje, nog gewerkt tot mijn 72 ste.. ondertussen ben ik er 74 en indien ik nog kon was ik nog bezig. Ik denk dat er dat weinigen kunnen zeggen of schrijven

                        mvg
                        spikkesenior
                        Stuur me eens ene kalender van 2020 of 2021 waar 1 januari 2020 in wk 1 zit...of kijk eens in de agenda's van eender welke smarthphone deze week zitten we in wk 1...
                        Er word in productie middens (de wereld rond ) gekeken naar de laatste week van december zitten in die week meer dagen in het oude jaar dan wel in het nieuwe jaar dan is er een Wk 53...poepsimpel en toch ook weer moeilijk...
                        en geloof me maar ....ik ben daarvoor de wereld rondgemoeten omdat ik het in heb begin ook niks van wou weten....voor mij was de 1ste week , daar waar een nieuwjaar in zat.....De jappen hebben me dat toen fijntjes uitgelegd....

                        Hopelijk opgeklaard...
                        Groetjes
                        Freddy
                        https://fredor2.wixsite.com/my-site

                        Comment


                        • #13
                          Re: week nummering HOF

                          Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                          Stuur me eens ene kalender van 2020 of 2021 waar 1 januari 2020 in wk 1 zit...of kijk eens in de agenda's van eender welke smarthphone deze week zitten we in wk 1...
                          Er word in productie middens (de wereld rond ) gekeken naar de laatste week van december zitten in die week meer dagen in het oude jaar dan wel in het nieuwe jaar dan is er een Wk 53...poepsimpel en toch ook weer moeilijk...
                          en geloof me maar ....ik ben daarvoor de wereld rondgemoeten omdat ik het in heb begin ook niks van wou weten....voor mij was de 1ste week , daar waar een nieuwjaar in zat.....De jappen hebben me dat toen fijntjes uitgelegd....

                          Hopelijk opgeklaard...
                          Groetjes
                          Freddy
                          ik denk dat we naast mekaar aan het praten zijn... in 2020 is week 1 de week tussen 30-12-2019 en 05-01-2020...daar zit dus 01-01-2020 wel degelijk in week 1 ... in 2021 is week 1 tussen 04-01-2021 en 10-01-2021.... en daar zit dus 01-01-2021 niet in week 1 en er zijn dan 52 weken...
                          maar voor alle duidelijkheid ga je best eens kijken op "weeknummers.com" waar een en ander netjes wordt uitgelegd. Maar voor de rest ga ik het hierbij laten.
                          mvg
                          Spikkesenior
                          nikon coolpix s9100

                          Comment

                          Working...
                          X