Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterschei (mijngebouw)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waterschei (mijngebouw)

    Hey BDers

    De laatste x toen ik in Waterschei ben geweest (ong. 3-4j geleden) waren ze begonnen met de afbraakwerken.
    Wat blijft nu nog over van het oude mijngebouw en is het nog steeds vrij eenvoudig te betreden (zoals toen)?
    Het is toch wel een eindje rijden dus wil liever eerst graag weten of het nog de moeite is om tot daar te rijden.

    Thanks!
    J

  • #2
    Re: Waterschei (mijngebouw)

    Het hoofdgebouw in Waterschei staat er nog steeds. Meer nog, begin volgend jaar zal er gestart worden met een grondige renovatie. Een deel van het gebouw krijgt een nieuwe functie in het kader van de ontwikkeling van deze site tot hoogwaardig bedrijvenpark en wetenschapspark.
    Het gebouw is niet permanent open en er is geen vrije toegang. Er worden nog regelmatig evenementen georganiseerd.
    Als je toegang tot het gebouw wil dan moet je je wenden tot www.mijndepot.be.

    Op de site staan verder nog enkele andere gebouwen. De passerel, het ventilatiegebouw, het schachtgebouw en het ophaalgebouw. In het schachtgebouw zie ik regelmatig beweging. Maar ik zou je dat ten stelligste afraden. Het gebouw is in slechte staat, het is er niet veilig.

    In Winterslag zijn de energiegebouwen van C-mine wel voor een stuk vrij toegankelijk. De compressorenhal is mooi. Als er een tentoonstelling loopt in het Design Centrum kan je ook terecht in de ruimtes waar de ophaalmachines staan. De barenzaal is heel mooi maar die is niet permanent open.

    Je kan vrij fotograferen op C-mine. Als je fotografeert met commerciële doeleinden heb je toestemming nodig en dien je een bijdrage te betalen.

    Gr. Paul

    Comment


    • #3
      Re: Waterschei (mijngebouw)

      Hmm, er zijn dus wel een aantal dingen veranderd zo te zien...
      Bedankt voor de reactie!

      Comment

      Working...
      X