Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

    Ik heb hier bij men grootvader nog een doos met oud fotomateriaal gevonden.

    Nu omdat ik zelf niet de waardes kan bepalen zou ik toch graag op jullie hulp steunen.


    Het gaat om volgend materieel:

    1) Nikon FM (1987) met Vivitar 283 flitser // Nikkor 135mm f2,8 // Nikkor 50mm f1,8 // Nikon 35mm E f2,5 (+IN ORIGINELE CASE + PERFECTE STAAT)


    2) Agfa Isolette (+ORIGINELE CASE +PERFECTE STAAT)


    3) Kodak SIX-20 (+ ORGINELE CASE +Kreuken Omhulsel ZIE FOTO)



    4) Olympus Auto-EYE (+ORIGINELE CASE +PERFECTE STAAT)




    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

    Ik heb wel interesse in de Kodak SIX-20, wel redelijk blijven qua prijs want die ken ik toch een beetje.
    Prijs hangt grotendeels af van de uiterlijke toestand van het toestel. Geen roest is voor mij heel beklangrijk.
    Toestel moet niet meer werkende zijn want ik ga toch niet gebruiken, het is enkel omdat ik het graag zie.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

      Voor de Nikon aanbieding heb ik wel intresse ; uiteraard in goede staat & voor een eerlijke prijs.
      Mvg
      Maurits W

      Comment


      • #4
        Re: Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Ik heb wel interesse in de Kodak SIX-20, wel redelijk blijven qua prijs want die ken ik toch een beetje.
        Prijs hangt grotendeels af van de uiterlijke toestand van het toestel. Geen roest is voor mij heel beklangrijk.
        Toestel moet niet meer werkende zijn want ik ga toch niet gebruiken, het is enkel omdat ik het graag zie.
        Aan het toestel zelf is niets van roest. altijd op een droge plaats gelegen.
        Prijs heb ik geen flauw idee dus u mag me altijd even PM'en met een bieding.

        Comment


        • #5
          Re: Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
          Voor de Nikon aanbieding heb ik wel intresse ; uiteraard in goede staat & voor een eerlijke prijs.
          Mvg
          Maurits W

          alles is in perfecte staat , mag me altijd even pm'en

          Comment


          • #6
            Re: Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

            Prijzen vind je makkelijk terug op het net, kijk eens op ebay
            Wat niet wil zeggen dat je ook die vraagprijzen ervoor zal krijgen
            Het is maar wat ervoor wil gegeven worden uiteraard

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

              Verwacht vooral geen fortuinen.
              Die spullen worden niet meer gebruikt, en zijn zat te vinden.

              Comment


              • #8
                Re: Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

                Het is niet omdat ze niet meer gebruikt worden dat ze geen prijzen halen. Ik herinner me een Nikon F2 AS titanium in HSS uitvoering op Ebay. Inschrijven om te mogen bieden (vanaf 10.000 $). Maar dat zijn uitzonderingen.

                Comment


                • #9
                  Re: Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

                  Zaterdag een bezoekje gebracht aan het Vossenplein in de Marollen Brussel. Keuze genoeg en met een beetje afbieden voor een redelijke prijs heb je een mee. Ik ook ene mee, een Voightländer Brillant voor €30.00. Het is nog deze in metaal
                  dus van rond 1932. Deze van 1937 zijn in bakeliet. Alles lijk nog te werken al zal dit niet nodig zijn enkel voor decoratie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

                    Ebay prijzen van handelaars zijn er ferm over, krijg je nooit verkocht aan die prijzen.
                    Op het AFF forum gaat een goede camera soms weg aan € 10,00, een lens aan € 5,00.
                    Exotische stukken gaan natuurlijk meer.
                    Weet je wij zelf zijn soms de dupe van ons doemdenken.
                    Een Carl Zeiss 50mm kan rond de € 120,00 kosten terwijl eenzelfde Yashica ML 50mm amper € 15,- à € 20,00 zal halen en het zijn potvolkoffie twee dezelfde lenzen.
                    De ene is geen sikkepit beter dan de andere want ze komen uit dezelfde fabriek.
                    Kom nu niet aandraven dat er bij Yashica wel fouten zullen zijn, dit is uit de nek lullen.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

                      Als je bv een Nikon Df hebt, dan kun je met de 3 lenzen van die bij de Nikon zitten. Heel veel plezier beleven. Maar je moet wel bereid zijn om manueel te werken.

                      Maar de waarde he, het is maar net wat de gek ervoor geeft.
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                        Als je bv een Nikon Df hebt, dan kun je met de 3 lenzen van die bij de Nikon zitten. Heel veel plezier beleven. Maar je moet wel bereid zijn om manueel te werken.

                        Maar de waarde he, het is maar net wat de gek ervoor geeft.
                        Dit zijn AiS-lenzen, je herkent ze aan de geperforeerde "oortjes". Er zijn meerdere Nikon bodies waarop ze passen en waar er lichtmeting is. Je kan ze gebruiken in halfautomaat-modus A, hoeft niet puur manueel te zijn. Focusseren moet je zelf doen maar daarvoor is er een assist.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Dit zijn AiS-lenzen, je herkent ze aan de geperforeerde "oortjes". Er zijn meerdere Nikon bodies waarop ze passen en waar er lichtmeting is. Je kan ze gebruiken in halfautomaat-modus A, hoeft niet puur manueel te zijn. Focusseren moet je zelf doen maar daarvoor is er een assist.
                          Als niet Nikon user ken ik er niet veel van en wou geen toestel aanraden waarmee je dan je camera helpt vernielen. En heb ooit wat gehoord dat sommige lenzen de body zouden beschadigen.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Verwacht vooral geen fortuinen.
                            Die spullen worden niet meer gebruikt, en zijn zat te vinden.
                            Akkoord met het eerste. Maar in mijn tas zit een Balda "Super Baldax" die elke dag meegaat naar het werk...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waardebepaling lot oud fotomateriaal + Foto's

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Akkoord met het eerste. Maar in mijn tas zit een Balda "Super Baldax" die elke dag meegaat naar het werk...
                              Toch vrij zwaar om alle dagen "mee te sleuren".
                              Dit zal wel een toestel zijn die redelijk duur zal zijn gezien ze zelden te voorschijn komen.
                              Oost-Duits uit de vijftiger jaren . . . . . .
                              De Russen hadden vergeten te "pikken" zeker?
                              Last edited by Red Falcon; 7 mei 2018, 21:39. Reden: missertje rechtgezet.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X