Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar digit. z/w foto's afdrukken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waar digit. z/w foto's afdrukken?

    Hoi,

    na een probleempje bij foto.com, waardoor ik er niet zo tevreden meer over ben, ging ik op zoek naar een andere foto-service. Via mijn zoektocht op het net kwam ik te weten dat die foto-services altijd met kleuren-foto-printers hun afdrukken maken. Met als resultaat als je een zwart/wit foto laat afdrukken, dat er altijd een kleine kleurzweem op te zien zal zijn
    Wat ik eigelijk raar vind, want ikzelf zit in de tekenbranche en werk met een océ kleurenplotter. Ik kan in die plotterdriver ingeven dat hij bepaalde tekeningen in grijswaarden moet afdrukken, dwz dat hij geen beroep mag doen op z'n kleurencartridges, en ik krijg geen kleurzweem...

    Anyway, mijn vraag is nu, weet er iemand van jullie een online fotoservice waar ze wel echte zwart/wit foto's kunnen afdrukken?

    Met vriendelijke groeten,
    Markske

  • #2
    Re: waar digit. z/w foto's afdrukken?

    Bij foto Schelfhout kan je terrecht voor zg lambdaprints.

    Komt erop neer dat je digitale bestand de bron vormt om klassiek fotopapier te belichten, je krijgt dus een echte foto. je moet natuurlijk wel zorgen voor correcte omzetting naar z/w in je fotobewerkingssoftware (maar dat is evident he )

    Comment


    • #3
      Re: waar digit. z/w foto's afdrukken?

      Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
      Bij foto Schelfhout kan je terrecht voor zg lambdaprints.

      Komt erop neer dat je digitale bestand de bron vormt om klassiek fotopapier te belichten, je krijgt dus een echte foto. je moet natuurlijk wel zorgen voor correcte omzetting naar z/w in je fotobewerkingssoftware (maar dat is evident he )
      Bedankt James

      gisteren had ik de mogelijkheid om Foto Schelfhout (te Antwerpen) 's avonds te gaan bezichtigen (via mijn avondschool). Ik had spijtig genoeg geen tijd, maar morgen doen ze dat nog eens Dus ga ik daar eens mijn licht opsteken

      Nogmaals bedankt voor je reactie!!!

      Groetjes,
      Markske

      Comment


      • #4
        Re: waar digit. z/w foto's afdrukken?

        Graag gedaan hoor

        Waar precies volg je avondschool?

        Comment


        • #5
          Re: waar digit. z/w foto's afdrukken?

          ik ben ingeschreven op de Paardenmarkt en volg les in de Cadixstraat.
          m'n eerste semester is bijna achter de rug (2 modules gevolgd: basisfotografie & initiatie zwart/wit), en voor het tweede moet ik me nog inschrijven (digitale bewerking & afronden zwart/wit)

          greetz, Markske

          Comment

          Working...
          X